جاباما
۸۰۲۲۳۶
۱۶ نظر
۵۰۰۸
۱۶ نظر
۵۰۰۸
پ

جهانگیری: کولبری مورد تایید ما نیست

معاون اول رئیس‌جمهور با بیام اینکه کولبری کاری سخت و طاقت فرساست که مورد تایید ما نیست،گفت: دولت برای حفظ کرامت مرزنشینان برنامه‌های خوبی دارد.

خبرگزاری مهر: اسحاق جهانگیری امروز (پنجشنبه) در جریان سفر به استان کرمانشاه، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که در قصرشیرین و پس از بازدید از مناطق زلزله زده استان برگزار شد، با اشاره به نقش ارزنده مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مردم این استان حق بزرگی بر گردن ما دارند و نقش آنها در حراست و حفاظت از مرزهای کشور بسیار تعیین کننده بوده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در ساخت واحدهای مسکونی باید استاندارد و مقاومت بنا به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد تا با یک زلزله دچار خسارت جدی و ریزش نشوند، از زلزله سال گذشته استان کرمانشاه به عنوان حادثه ای تلخ برای ملت ایران یاد کرد و افزود: در این حادثه احساسات همه مردم کشور جریحه دار شد و شکوه بزرگی از بسیج همه مردم ایران برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به نمایش گذاشته شد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در حادثه زلزله کرمانشاه بیش از صد هزار واحد مسکونی دچار آسیب شد که اتفاق افتاد و ظرف مدت یکسال، احداث بیش از ۲۰ هزار واحد و بازسازی و تعمیر ۶۰ هزار واحد کار بزرگی است که با همت و تلاش شبانه روزی انجام شد.

وی با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز در شهرهای زلزله استان و جبران عقب ماندگی ساخت و ساز مسکن مهر خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مردم در فصل زمستان بتوانند در منازل خود ساکن شوند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در سفر قبل سقف تسهیلات پنج میلیون تومان افزایش یافت و در صورتی که ارزیابی ستاد مدیریت بحران این باشد که لازم است سقف تسهیلات باز هم افزایش پیدا کند، با توجه به توانایی نظام بانکی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به درخواست مردم و مسئولین استان برای بازگشایی مرز خسروی افزود: باید با همکاری دولت عراق تدبیری پایدار برای بازگشایی مرز خسروی در نظر گرفته و اجرا شود.

وی همچنین از کولبری به عنوان حمل یک بار سنگین توسط یک انسان یاد کرد و با بیام اینکه کولبری کاری سخت و طاقت فرساست که مورد تایید ما نیست، خاطرنشان کرد: دولت برای حفظ کرامت مرزنشینان برنامه های خوبی دارد تا درآمد مناسبی برای مردم مناطق مرزی ایجاد شود.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که استان های مرزی کشور نقش بی نظیری در اقتصاد ملی ایفا می کنند گفت: استان کرمانشاه نیز نقش بسیار مهمی در مبادلات تجاری کشور دارد و یکی از امتیازات در دوران تحریم، کشورهای همسایه ای هستند که که مرز طولانی با جمهوری اسلامی ایران دارند.

جهانگیری افزود: استان های مرزی کشور باید آنچنان مبادلات تجاری قوی و گسترده با کشورهای همسایه برقرار کنند که آمریکایی ها حتی تصور نکنند که می توانند کشور بزرگی مانند ایران را که با پانزده کشور همسایگی دارد حبس و تحریم کرده و آن را تسلیم خود کنند.

معاون اول رئیس جمهور کشور عراق را یکی از کشورهای دوست جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با اشاره به رابطه صمیمانه میان تهران و بغداد گفت: با وجود کشورهای دوست و برادر در اطراف ایران می توانیم همه نیازها و کمبودهای خود را تأمین کنیم.

استاندار کرمانشاه همچنین مشکلات و مسائل پیش روی بازسازی نظیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی و ضرورت بالا بردن سقف تسهیلات بانکی بلاعوض برای جبران افزایش قیمت ها را یادآور شد و پیشنهاداتی را برای رفع موانع پیش رو و جبران کسری اعتبارات مطرح کرد.

جهانگیری با اشاره به بازدید امروز خود از شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب گفت: برخی واحدهایی را که مردم در زلزله گذشته آسیب دیده و تعمیر کرده بودند در زلزله اخیر آسیب دیده و دوباره نیاز به تعمیر داشت و برخی واحدها نیز باید تخریب و احداث شود .

نکته مهم در این زمینه این است که اگر واحدها با قدرت و مهندسی و بصورت اصولی ساخته شود، شاهد تلفات و خسارت نخواهیم بود و این یک پیام برای همه است چون کشور ما روی گسل زلزله قرار دارد و باید به سرعت به سمت بازسازی واحدهای فرسوده برویم تا دغدغه ای نداشته باشیم.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به سالگرد زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته غرب کرمانشاه گفت: توزیع ۱۰۰هزار تخته چادر برای اسکان اضطراری و ۲۰ هزار عدد کانکس برای اسکان موقت و همچنین ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی و تعمیر ۵۵ هزار واحد تعمیری کاری بزرگ است زیرا ساخت و تعمیر ۱۰۴ هزار واحد آسیب دیده نیاز به یک برنامه ریزی طولانی و گاهی چند سال زمان دارد که ظرف کمتر از یک سال انجام شده است.

جهانگیری گفت: البته ساخت تعدادی از واحدها هنوز باقی مانده که نیاز به بازسازی دارند که در چند ماه آینده همه واحدهای روستایی و تا سال ۹۸ واحدهای شهری به طور کامل تکمیل و ساخته خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داداش شما مورد تایید است

      پاسخ ها

      • دروغ شناس

        شما همچین میگویی کوله بری مورد تایید نیست هر که نداند فکر میکند در ایران بیکار نداریم.
        آن کسی که کوله بای میکند از ناچار است داخل کوله بر ها بگردید دانش چو و دکتر هم پیدا میکنی اول خوب فکر کن بعد سخن بگو.

      • بدون نام

        کولبری مورد تایید تو نیست، ( پول بری چطور ) ؟؟؟؟ مورد تایید تو هستش؟؟؟!!!!!!!!

    • امیرحسین

      برادر اسحاق!
      چی مورد تایید شماست؟!
      اختلاس؟
      دلالی ارز؟
      لطفا صراحتا بفرمایید تا مردم تکلیفشان روشن شود.

    • بدون نام

      گدایی و تن فروشی و بیعدالتی و فاصله طبقاتی و هر چیزی که تو دنیا با انسانیت جور در نمیاد ولی تو ایران اتفاق میفته چی

    • بدون نام

      چراایجادشغل کردی دیگه

    • بدون نام

      کشوری که در تمامی استانها کمرک دارد کولبری اصلا معنا ندارد.

    • بدون نام

      واقعا خجالت اوره که بیای و ببینی مردمت در چه وضعیتی هستند و هنوز آثار مخرب زلزله قبلی رو ببینی ؟!
      شرم پیش شماها کم میاره

    • بدون نام

      الهی روزی برسد که جهانگیری و روحانی هم کولبر شوند

    • بهلول

      اختلاس هم مورد تایید بهلول نیس

    • بدون نام

      بیکاری چطور؟
      نردک خجالت بکش که من و همسرم با ۱۵ سال سابقه کار فارغ التحصیل بهترین دانشگاه ایران الان از اول سال بیکاریم. چه غلطی برامون کردین؟ روزی هزار بار خو مونو لعنت می کنیم که چرا تا جوون بودیم از ایران فرار نکردیم که الان در میانسالی اینجور بدبخت و دربدر دنبال کار نباشیم و یه لقمه نون واسه بچه هامون

    • بدون نام

      بیکاری و گشنگی چی مورد تاییده؟

    • سید محمد میرمهدی

      جناب اقای جهانگیری
      سلام علیکم : صحیح است که کولبری شغل نیست وسوءاستفاده از یک انسان درجهت منافع قاچاقچیان است . ولی میتوان به هر کولبر که برای درامد ماهیانه حدود یک میلیون تومان درامد جان وسلامتی خود را به خطر می اندازد امتیاز وتسهیلات یک نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی داد که هم کولبر از خطرات نجات میابد وهم به تولید ملی کمک میشود وهم مملکت را بسوی عدم بحران انرژی سوق میدهد

    • بدون نام

      کولبری یعنی قاچاق و حمایت از کولبری یعنی حمایت از قاچاقچی! بجای این نوع ترحم، کسب و کار درست رو براشون ایجاد کنید!

    • بدون نام

      چقدر هم برای ملت شغل ایجاد کردیدشما!

    • بدون نام

      جهانگیری برو گرتو گم بکن خیلی پرو هستی شکل شماعلت مارو کشته لامپ ۲۰۰

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج