جاباما
۸۰۲۳۱۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

تامین ۴ قلم داروی خارجی مورد نیاز بیماران

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال ‌احمر از تامین ۴ قلم داروی خارجی مورد نیاز بیماران سالک، افراد دچار نبود ﺍﻧﻄﺒﺎﻕ RH خون مادر و جنین، بیماران سرطان و کزاز خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال ‌احمر از تامین ۴ قلم داروی خارجی مورد نیاز بیماران سالک، افراد دچار نبود ﺍﻧﻄﺒﺎﻕ RH خون مادر و جنین، بیماران سرطان و کزاز خبر داد.

علی فرجی اظهار داشت: این ۴ قلم داروی مورد نیاز بیماران شامل «آمپول گلوکانتیم داروی موثر در درمان سالک»، «آمپول روگام آنتی D مربوط به عدم ﺍﻧﻄﺒﺎﻕ RH خون مادر و جنین»، «قرص مرکاپتوپورین برای بیماران سرطان » و«آمپول کُزاز» طبق مجوز دریافتی از سازمان غذا و دارو در مورد واردات داروهای فوریتی تامین شده است.

وی درباره داروهای تامین شده و موارد مصرف آنها توضیح داد: «آمپول گلوکانتیم» داروی موثر در درمان سالک است که در حال حاضر در بعضی از استان های کشور متاسفانه شایع شده و نیاز به تامین فوری آن وجود داشت.

«سالک یک بیماری پوستی است که به وسیله گزش پشه خاکی آلوده به نوعی انگل، منتقل می‌شود و سالانه حدود ۲ میلیون مورد بیماری در سراسر دنیا و از جمله ایران اتفاق می‌افتد، این بیماری سالک در کشور ما در بسیاری از نقاط وجود دارد از جمله در استان‌های گلستان، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان وجود دارد و سالانه بالغ بر ۲۰ هزار مورد مبتلا به سالک در کشور ثبت و گزارش می ‌شود»

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد: داروی دیگری که از سوی شرکت بازرگانی سها کیش هلال احمر وابسته به این سازمان تامین شده آمپول روگام است که مربوط به عدم ﺍﻧﻄﺒﺎﻕ RH خون مادر و جنین است و می تواند باعث سقط جنین در زایمان های بعدی یا ناقص الخلقه شدن جنین در زایمان های بعدی شود.

فرجی توضیح داد: داروی purinetol (مرکاپتوپورین) که تامین شده قرص مربوط به بیماران مبتلا سرطان است که بیشتر در درمان لوسمی های حاد، میلومونوسیتیک حاد ومیلوسیتیک مزمن، لنفوهای غیر هوچکینی، پلی سیتمی ورا، بیماری التهابی روده و آرتریت ناشی از پسوریازیس کودکان مصرف می شود.

وی اظهار داشت: داروی tetasamma (آمپول کُزاز) نیز دیگر دارویی است که تامین شده و در موارد جراحی تصادفات و بلایای طبیعی مصرف اصلی دارد که خوشبختانه این دارو نیز قبل از وقوع زلزله اخیر در شهرستان های سرپل ذهاب و قصر شیرین تامین شد و امکان تحویل این دارو به هموطنان زلزله زده غرب کرمانشاه وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج