۸۰۳۵۸۷
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

اتحادیه املاک: قیمت مسکن به ثبات می‌رسد

رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: تا پایان سال ثبات در بازار مسکن ایجاد می‌شود و همین موضوع نسبت به چند ماه گذشته امیدوار کننده است.

خبرگزاری میزان:روند صعودی قیمت مسکن از ماه‌های پایانی سال گذشته آغاز شد و این جریان هر ماهه در حال افزایش است تا جایی که براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در آذر ماه سال جاری قیمت مسکن نسبت به سال گذشته بیش از ٨٣ درصد و نسبت به آذر ماه سال گذشته ٦٣ درصد گران تر شده است و این نشان از رکود تورمی در این بازار است زیرا از یک سو قدرت خرید مردم کاهش یافته و از طرفی قیمت‌ها در حال افزایش است.

این روند افزایش نرخ‌ها در بازار مسکن تا جایی پیش رفته که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی به ٨ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسیده است و نکته قابل توجه اینجاست که این قیمت در مدت مشابه سال گذشته حداکثر ٤ میلیون تومان بوده است.

به علاوه جریان اوج گیری قیمت‌ها در این بازار موجب شده تا قدرت خرید مردم به خصوص اقشار کم درآمد به شدت کاهش یابد تا جایی که اکثر مستاجرین با توجه به این روند و افزایش نرخ اجاره بها همگام با قیمت مسکن به حاشیه شهر‌های بزرگ مهاجرت کرده اند.

در این رابطه مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان بیان کرد:کل میزان خرید و فروش در تهران تنها یک درصد افزایش یافته و نسبت به بازده زمانی سال گذشته رشد چندانی نداشته است.

وی در ادامه افزود: میزان مبایعه‌نامه‌ها ۱۸ درصد و میزان اجاره بها ۱۶ درصد در آبان ماه کاهش یافته و این آمار‌ها در تهران بیش از کشور بوده و ما شاهد کاهش ۲۲ درصدی معاملات هستیم.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران تصریح کرد: کاهش قیمت مسکن در آینده نزدیک امکان پذیر نیست، زیرا قیمت دلار با ارزان‌تر شدن هزار یا ۲ هزار تومان تأثیر چندانی در این بازار ندارد مگر آنکه قیمت دلار به ۳ هزار تومان یا ۴ هزار تومان برسد.

قلی خسروی خاطر نشان کرد: تا پایان سال ثبات در بازار مسکن ایجاد می‌شود و همین موضوع نسبت به چند ماه گذشته امیدوار کننده است.

براساس گزارش میزان، انتظار می‌رود با توجه به کاهش شدید قدرت خرید مردم برای خرید مسکن و رکود نسبی در این بازار، در روز‌ها و ماه‌های آتی شاهد ثبات و یا کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا برید جمع کنید دروغ گوها خونه ۵۰ متری که چند سال پیش بود تو شرق تهران ۵۰ میلیون شده الان ۴۰۰ میلیون دیگه تو خواب هم نمیشه خونه خرید شرمممممممم کنید

    • بدون نام

      بیشتر گرانیها دلیلش دلالهای بی وجدان هستند که با دست بدست کردن ملک ببن خودشون قیمتها رو بالابردند و الان جلوی پایین اومدن قیمت مسکن رو گرفتند همین املاکیها که الان رئیس اتحادیه شون اومده نطق میکنه یکی از اصلی ترین علت گرانی بی دلیل ملک هستند

    • بدون نام

      حرفات حتی ارزش خوندن نداره!!!!!!!!!!!

    • مهدی کریمی

      آقای آیکیو دلار ۲ هزار نیومده پایین،دلار ۱۰ هزار اومده پایین،گند بخوره تو اون اتحادیتون که امسال من که با هزار بدبختی یه پول جمع کرده بودن دیگه خواب خانه دار شدنم نمیتونن ببینن،دلار چه ربطی به خونه ۱۶ سال ساخت داره که قیمتش شده ۳ برابر

    • بدون نام

      وقتی مصالح سه برابر شده خونه چطور بیاد پایین اونو درست کنید اینم درست میشه اساتید

    • بدون نام

      بشین بابا چرت نگو پدر مستاجر خریدارو درآوردین

    • بدون نام

      5 ماه پیش هم همینو گفتی!!

    • بدون نام

      به همین خیال باش!!!
      تثبیت قیمت زمانی اتفاق می افته که قیمته مسکن واقعی بشه و به یکدهم قیمتهای کاذب الان برسه

    • نادر

      خفه شید دروغگو های بی وجدان قیمت خونه 3 برابر شده

      زر مفت می زنید به ثبات میرسه کجاش به ثبات میرسه عوضی ها

    • بدون نام

      اگه اونهایی که دست اندرکار هستند قیمت مصالح ساختمانی رو پایین بیارند دیگه سازنده دلیلی نداره که گران بفروشه بعد هم اگر مسئولان مسکن یه ذره به خودشان زحمت میدادن و بر معاملات خرید و فروش نظارت میکردن مثل الان هر کس، هرکسی نبود هرکی هر قدر دلش میخواد خونه شو میفروشه الان بعضی شهر ستانها هست که یه تعدادی کارشناس ساختمان مشخص شده در شهر دارند که مورد قبول مردمه، اونها خونه ای که برا فروش میزارن میاد قیمت شو بر اساس امکانات و تجهیزات وسن بنای ساختمان اعلام میکنه وبنگاه دار هم بر اساس اون قیمت رو به مشتری اعلام میکنه، در این صورت کسی اعتراضی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی عالی هست اینجوری اگه توش دزدی نباشه

    • بدون نام

      يك نگاه به قيمت تمام شده مصالح و لوازم بندازين ،قيمت پكيج تا٤برابر شده تازه بازم گير نمياد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز هم میگم لعنت بر پدرو مادر هرچه گرانفروش وگران کن بیشرفه

    • بدون نام

      در آذر ماه سال جاری قیمت مسکن نسبت به سال گذشته بیش از ٨٣ درصد و نسبت به آذر ماه سال گذشته ٦٣ درصد گران تر شده است

      یعنی چی؟

    • بدون نام

      بعد از این همه گرونی تازه میخواد به ثبات برسه. ای گور به گور شید با این مملکت داریتون. خدایا یا ما هارو بکش یا اینارو دیگه تحمل نداریم.

    • علی

      چطور سر راحت میذارید روی بالش که ما زندگیمون رو فروختیم فقط رویا شد برامون خدا عذابتون رو زیاد کنه. هیچ کس بفکر نیست

    • علی

      اگه روحانی میگفت من باور میکردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج