جاباما
۸۰۶۱۳
۹ نظر
۵۳۱۰
۹ نظر
۵۳۱۰
پ

درمان گیاهی برای آبریزش بینی

يكي از روش‌هايي كه با كمك آن مي‌توان حرارت دروني بدن را افزايش داد و به ايجاد اعتدال در طبع بدن پرداخت گنجاندن غذاهايي با طبع گرم در برنامه و رژيم غذايي روزانه است. مصرف خوراكي‌هاي با طبع گرم براي کسانی كه مزاج سرد و تر دارند بسيار ضروري است.

مجله سیب سبز: حتما تا به حال با افرادي مواجه شده‌ايد كه با شروع فصل‌هاي‌ سرد اخم‌هاي‌شان در هم فرومي‌رود و از آمدن سرما ابراز نگراني مي‌كنند. غالب اين افراد مزاج سرد و تر داشته و توان تحمل سرما و رطوبت هوا را ندارند. اين گروه از مردم معمولا پاييز و زمستاني سخت را پشت سر مي‌گذارند و اغلب بيماري‌هاي شايع زمستاني را تجربه مي‌كنند.
اين گروه برخلاف افرادي كه طبع گرم و خشك دارند و پاييز و زمستان راحتي را پشت سر مي‌گذارند، مجبورند دائم از لباس‌هاي گرم، لباس‌هاي بافت و پشمي استفاده كنند و با رژيم غذايي مناسب و ايجاد تعادل مزاجي زمستان را راحت‌تر و بدون بيماري پشت سر بگذارند و از ابتلا به بيماري‌ها و دردهاي شايع زمستاني مصون بمانند. اگر شما هم مزاج سرد و تر داريد يا در گروه افراد بلغمي‌مزاج هستيد بهتر است توصيه‌هاي زير را در شيوه زندگي و برنامه غذايي روزانه‌تان در نظر بگيريد تا زمستان پيش‌رو را بدون بيماري سپري كنيد.

کله پاچه نخورید

يكي از روش‌هايي كه با كمك آن مي‌توان حرارت دروني بدن را افزايش داد و به ايجاد اعتدال در طبع بدن پرداخت گنجاندن خوراكي‌ها و غذاهايي با طبع گرم در برنامه و رژيم غذايي روزانه است. مصرف خوراكي‌هاي با طبع گرم براي مردان و زناني كه مزاج سرد و تر دارند يا مزاج آنها بلغمي است بسيار ضروري است چرا كه اين شيوه به آنها كمك مي‌كند تا علاوه بر كنترل مزاج عوارض و بيماري‌هاي ناشي از فصل‌هاي سرد سال را نيز كنترل كنند.
در بسياري از متون طب سنتي اشاره شده گنجاندن گوشت گوسفند به برنامه غذايي روزانه به‌ويژه تهيه كباب از گوشت گوسفند كه روي حرارت مستقيم و اندك ذغال كبابي شده باشد بهترين انتخاب است. مصرف اين كباب نه‌تنها به توليد انرژي و حرارت دروني بدن كمك مي‌كند بلكه مي‌تواند مانع از ابتلا به برخي از عوارض فصل‌هاي سرد مانند دردهاي مفصلي شود. اين در حالي است كه بسياري از مردم تصور مي‌كنند مصرف كله‌پاچه مي‌تواند در روزهاي زمستان به افزايش حرارت دروني كمك كند در حالي كه كله‌پاچه به‌دليل طبع سرد و مرطوبي كه دارد براي افراد بلغمي‌مزاج به ويژه در زمستان نامناسب است.

درمان گیاهی برای آبریزش بینی
۳ گياه جادوگر را بشناسيد

يكي ديگر از روش‌هايي كه با كمك آن مي‌توانيد مزاج سرد و تر خود را معتدل كنيد گنجاندن پودر گياهان معطر با طبع گرم مانند زنجبيل، دارچين و زيره در برنامه غذايي است. اين شيوه نه‌تنها در طب سنتي ايران بلكه در شيوه‌هاي درماني طب سنتي هند نيز از جمله ساده‌ترين و موثرترين روش‌ها براي تقويت بدن افراد سردمزاج در پاييز و زمستان محسوب مي‌شود. البته مصرف خوراكي‌ اين ادويه‌ها در كنار استفاده موضعي از روغن تهيه شده از اين گياهان مانند روغن دارچين و زيره يا رايحه‌درماني با اسانس‌ها و عصاره‌ گياهاني كه مزاج گرم دارند مانند اسانس گل نرگس يا دارچين به كنترل سردي و تري بدن و افزايش مقاومت بدن در برابر هواي سرد و باراني پاييز و زمستان كمك مي‌كند.

اگر آبريزش بيني و سينوزيت سراغ‌تان مي‌آيد...

اكثر مردان و زناني كه مزاج سرد و تر دارند با شروع شدن نخستين روزهاي پاييز با آبريزش بيني و چشم، زكام و حتي درد سينوس‌ها مواجه مي‌شوند؛ عوارضي كه غالبا تا پايان زمستان آنها را همراهي كرده و زندگي را در ۶ ماهه دوم سال براي‌شان سخت و دشوار مي‌كند.
به گفته درمانگران طب سنتي براي اين گروه راه چاره‌اي ساده و بسيار موثر وجود دارد و آن استفاده از بخور ۶ گياه است. براي تهيه اين بخور كافي است يك قاشق چاي‌خوري از گياهان خشك شده اسطوخودوس، مرزنجوش، آويشن، تخم گشنيز، پونه و نعناع را با هم خوب هم بزنيد و سپس اين مخلوط را درون ۳ تا ۴ ليوان آب بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا بجوشد و بخار از آن ساطع شود. از بخار تهيه شده از اين گياهان استنشاق كنيد و اجازه دهيد اين بخار در فضاي اتاق و خانه‌تان بپيچد. در نهايت مي‌توانيد جوشانده به‌دست آمده از اين گياهان را صاف كرده و يك فنجان از آن را ميل كنيد.

سیستم ایمنی را تقویت کنید

گیاه اکیناسه نیز یکی دیگر از گیاهان دارویی بسیار پرفایده برای درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی، سینوس‌ها، حنجره و گلوست که ضمن درمان این موارد موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. اکیناسه اگرچه گیاهی است که اصالت ایرانی ندارد اما فرآورده‌های آن به وفور در کشور دیده می‌شود. درمانگران و متخصصان طب سنتی تجویز قرص‌های اکیناسه را تا روزی ۳بار برای بیماران‌شان تجویز می‌کنند. باید توجه داشت این گیاه دارویی بايد حتما تحت نظر پزشک و با دستور او مصرف شود چراکه در مواردی منع مصرف این دارو به بیمار توصیه می‌شود.

اين پرهيزها را جدي بگيريد

درمانگران طب سنتي براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي شايع در فصل‌هاي سرد به افراد سردمزاج توصيه‌هاي زير را گوشزد مي‌كنند:

  • اگر طبع سرد و تر داريد مصرف شير و دوغ و ديگر محصولات لبني به ويژه محصولاتي كه از گاو تهيه مي‌شود را در زمستان محدود كنيد.
  • در روزهاي پاييز و زمستان هرگز بيش از ۱۵ دقيقه در حمام وقت صرف نكنيد. فضاي حمام سرد و مرطوب است و اين براي افرادي كه طبع‌شان سرد و تر است، مناسب نيست.
  • مصرف خوراكي‌ها و غذاهاي چرب را در برنامه غذايي‌تان محدود كنيد.
  • اگر با مشاوره با متخصص طب سنتي به اين نتيجه رسيديد كه مزاج سرد و تر يا بلغمي داريد در زمستان از سونا استفاده نكنيد و در اين مورد از متخصص‌تان مشورت بگيريد.
  • بهتر است در زمستان کمتر از میوه‌ها مصرف کنید. به‌طور طبیعی نیز در فصل زمستان تنوع میوه کمتری در مقایسه با فصل‌های دیگر سال داریم.
  • سعی کنید از غذاهای زودهضم و سبک در فصل زمستان بیشتر در وعده‌های غذایی خود بهره ببرید.
درمان گیاهی برای آبریزش بینی

معجزه طب سنتی ایرانی

در طب سنتی ایران برای تقویت سیستم ایمنی دستگاه تنفس، گیاهان دارویی خاصی معین شده که استفاده از آنها در بخورهای خانگی برای کنترل و پیشگیری از ریزش لایه سلولی مخاط تنفسی بسیار مفید است. گیاه آویشن یکی از بهترین این گیاهان است که در ایران نیز به وفور یافت می‌شود. بخور این گیاه علاوه بر آنکه به پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و زکام کمک می‌کند به دلیل خواص آنتی‌باکتریایی خود منجر به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی دستگاه تنفس و سینوزیت نیز می‌شود.
برای تهیه این بخور کافی است ۳ تا ۴ قاشق از برگ‌های خشک شده آویشن را درون آب جوش بریزید و از بخار آن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های شایع فصل پاییز استفاده کنید. شما حتی می‌توانید این بخور را آماده کرده و آن را در محیط خانه یا کار خود قرار دهید تا فضای خانه را مرطوب کند. این گیاه از جمله گیاهان دارویی است که برای درمان ناراحتی‌ها و بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی بسیار موثر است.
آویشن به این دلیل که دارای اثرات ضدمیکروبی و خلط‌آوری است و ترشحات دستگاه تنفس را زیاد می‌کند از جمله گیاهان مهم در درمان بیماری‌های ناحیه تنفسی است. علاوه بر این، آویشن به دلیل ویژگی‌هایی که دارد موجب تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود. درمانگران طب سنتی عموما این گیاه را به تنهایی یا در ترکیب با دیگر گیاهان دارویی به بیماران توصیه مي‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رقیه

      خیلی ممنون

    • سارا

      آیا درمانی برای آلرژی دائمی وجود داره یا مبتلایان باید با این بیماری به ظاهر کم اهمیت ولی خانه خراب کن بسازند؟

    • بدون نام

      بسیار عالی

    • بدون نام

      ممنون

    • محمدطاها

      خیلی ممنونم ازشما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک

    • فافا

      سپاس

    • بدون نام

      بابونه بهترین گیاه برای آلرژی وحساسیت

    • چه داروی برا ابریزش خوبه ولی ابریزش داعمی

      چه داروی برا ابریزش خوبه ابریزش داعمی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج