۸۰۶۵۶۶
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

قیمت طلا، سکه و ارز در روز دوشنبه

روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا که از روز یکشنبه آغاز شده، امروز نیز ادامه پیدا کرد؛ به طوری‌که هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی نسبت به دیروز ۱۴۵ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

خبرگزاری ایسنا: روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا که از روز یکشنبه آغاز شده، امروز نیز ادامه پیدا کرد؛ به طوری‌که هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی نسبت به دیروز ۱۴۵ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

بر این اساس، در لحظه تهیه این گزارش (ساعت ۱۸:۳۰) قیمت سکه تمام بهار طرح جدید و طرح قدیم به ترتیب سه میلیون و ۶۴۰ هزار تومان و سه میلیون و ۵۴۰ هزار تومان است.

نیم‌سکه، یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان، ربع سکه، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی، ۶۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و هم‌چنین هر انس طلای جهانی نیز ۱۲۴۵ دلار قیمت دارد.

درباره دلیل این کاهش قیمت در بازار داخلی، ابراهیم محمدولی - رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران - می‌گوید مسوولان بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت همراه در تلاشند تا بازار طلا و سکه را به همراه بازار ارز کنترل کند و آرامش و تعادل در آن را حفظ کند. گرچه هم‌چنان آرامش به‌صورت صدردصدی بر این بازار حاکم نشده است اما عملکرد مسوولان در این زمینه مناسب بوده و آن‌ها نمره قبولی را می‌گیرند.

به اعتقاد وی، گاهی مواردی در دنیا به وجود آمده که کشورهای مانند چین و روسیه، به خرید طلا برای ذخایر خود اقدام کردند و از سوی دیگر نیز نشست اخیر اوپک، در نوسانات بازار بی‌تاثیر نبود اما با این وضعیت بازار تاکنون به خوبی کنترل شده است و کاهش قیمت در آن ادامه دارد.

بانک‌ها ارز مسافرتی را چند می‌فروشند؟

بانک‌ها امروز (۱۹ آذر) هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۴۴۸ تومان از مردم می‌خریدند و در مقابل ۱۲ هزار و ۵۶۱ تومان می‌فروختند که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل ۱۲ هزار و ۹۶۳ تومان به عنوان ارز مسافرتی به فروش می‌رسد.

بانک‌ها هم‌چنین تا ساعت ۱۴ امروز هر دلار آمریکا را با نرخ ۱۰ هزار و ۸۹۱ تومان از مردم خریدند و این در حالی است که نرخ خرید دلار در بانک‌ها نسبت به روز گذشته حدود ۳۵۰ تومان کاهش یافته است.

ارز مسافرتی نیز در روز گذشته، با احتساب کارمزد، ۱۲ هزار و ۹۶۳ تومان بود. هم‌چنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی۲۲۰۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۰۵۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مغز اقتصاد

      دلار مثل فنر می مونه هر چی بیشتر بیاد پایین (بکشیش) بیشتر جلو (افزایش) پیدا می کنه منتظر افزایش نرخ دلار باشید به زودی

    • بسیجی خط امام

      حمایت از تولید داخل و ممنوعیت شدید کالای خارجی

    • بدون نام

      امیدوارم این روند ادامه پیدا کنه

    • بدون نام

      چرا با کاهش قیمت سکه و طلا و ارز ، اجناس ارزانتر نمی شوند ولی با افزایش آن بشدت گران می شوند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعیتش نه الان که تورم زیاد شده حتی در سالهای پیش یعنی سال 95 و 96 هم همیشه همینطور بوده به محض ذره ای بالا تر رفتن دلار محصولات خوراکی افزایش پیدا میکرد و اگر دلار کمی پایین می آمد باز محصولات خوراکی کاهشی نداشت البته لازم به ذکره که بگم حتما خاطراتان هست که افزایش قیمت دلار آن موقع نهایتا 100 تومان 200 تومان بود مثل الان هم انقدر نجومی نبود قیمت خودرو هم که همینطور

    • بدون نام

      نمی خواد هی قیمت سکه و طلا را بگید پولی نمانده دیگه

    • بدون نام

      خیلی بخاد بیاد پایین نهایتا تا هفت هزار تا 8500
      بعید می دونم سیر نزولی دیگه از کف 7000تومان بیاد پایین بعدش هم ثابت می مونه البته اگه نظارت بیشتر بشه شاید رو 6000تومان ثابت بمونه. فرضاً منی که 11000خریدم تکلیفم چه میشه؟ یعنی باید منتظر ضرر بیشتر از این هم باشم؟

    • Meysam

      ب نظرم قيمت دلار الان فيكه مطمئنا بالا خواهد رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج