جاباما
۸۰۸۳۰۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

واکنش داروغه‌زاده به نامه ۲۰۰ سینماگر

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در واکنش به نامه جمعی از سینماگران برای لغو صدور پروانه ساخت، تاکید کرد که هر تغییری باید از روال قانون دنبال شود نه در فضای رسانه‌ای.

خبرگزاری مهر: معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در واکنش به نامه جمعی از سینماگران برای لغو صدور پروانه ساخت، تاکید کرد که هر تغییری باید از روال قانون دنبال شود نه در فضای رسانه‌ای.

واکنش داروغه‌زاده به نامه ۲۰۰ سینماگر

ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در واکنش به نامه ۲۰۰ سینماگر مبنی‌بر حذف پروانه ساخت از فرآیند فیلمسازی به خبرنگار مهر گفت: روال صدور پروانه ساخت در حال حاضر مبتنی بر قانون است و اگر تغییری هم نیاز باشد باید روال قانونی خودش را طی کند.

وی ادامه داد: طبعاً واکنش ما به این کنش‌های رسانه‌ای، ضمن احترام به عزیزانی که در این روزها در این موضوع اظهارنظر کرده‌اند، ارجاع موضوع به مجاری مرتبط با خود در نظام صنفی و دولت است.

داروغه‌زاده فارغ از نامه اخیر سینماگران، درباره اصل موضوع لغو پروانه ساخت در فرآیند تولید سینمای ایران هم معتقد است: اختیاری شدن پروانه ساخت موضوع تازه‌ای نیست و خاستگاه صنفی آن هم نظام تهیه‌کنندگی در سینمای ایران است. این نظر تاکنون چندین نوبت مورد بررسی قرار گرفته و تهیه‌کنندگان هم به فراخور دیدگاه و منافع و موانع آن نظراتشان متفاوت است.

وی افزود: دولت به تسهیل رویه‌ها و روزآمدسازی آن‌ها و حذف موارد دست و پاگیر در اجرای قانون معتقد است. با ساماندهی نظام تهیه‌کنندگی و یکپارچه‌سازی تشکل‌های تهیه‌کنندگان که در حال انجام است، قاعدتاً هم در دولت و هم در تشکل یکپارچه تهیه‌کنندگی، شیوه‌ها و ساختارهای مرتبط با نظام تولید که پروانه ساخت هم یکی از آن‌هاست، مورد بحث قرار می گیرد.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در پایان تاکید کرد:‌ از هرگونه تغییری که به نفع سینمای ایران باشد استقبال خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج