۸۰۸۶۵۹
۱۷۷۱۲
۱۷۷۱۲
پ

محتوای حمایت‌شده

جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی (Mammoplasty) چیست و چه انواعی دارد؟

ماموپلاستی جراحی ترمیمی سینه است که باعث رفع افتادگی و کوچک کردن سینه خواهد شد. در نتیجه این نوع جراحی پلاستیک و زیبایی سینه های خوش فرم تری خواهید داشت.

برترین‌ها: در حالی که بسیاری از زنان به دنبال راهی برای بزرگ کردن سایز سینه‌های خود از طریق راه‌های مختلف مانند پروتز سینه و یا رفع افتادگی آن از طریق لیفت سینه می‌باشند، برخی از بانوان از داشتن سینه‌های بزرگ خود رنج می‌برند و به دنبال روشی برای کوچک کردن آن‌ها هستند. ماموپلاستی همان جراحی مورد نظر این افراد است. البته جراحی ماموپلاستی به طور کلی برای تغییر سایز سینه انجام می‌شود و می‌تواند به صورت افزایشی نیز انجام شود. در طول عمل کوچک کردن سینه یا همان ماموپلاستی، چربی، بافت غدد و پوست از سینه برداشته شده و سپس بافت سینه تغییر شکل داده می‌شود و به این ترتیب وضعیت قرارگیری سر سینه اصلاح می‌گردد.

جراحی کوچک کردن سینه یا  ماموپلاستی (Mammoplasty) چیست و چه انواعی دارد؟

برای مشاوره با دکتر عطالله حیدری همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۲۰۳۳۰۹۳۰۷

۰۹۲۰۳۴۷۵۴۵۴

ولیعصر

۰۲۱-۸۶۰۸۱۷۶۹

برای مشاهده نمونه جراحی‌ها بدون نیاز به فیلترشکن کلیک کنید.

ماموپلاستی چیست؟

در پاسخ به این پرسش باید پاسخ داد که عمل ماموپلاستی به انواع جراحی پلاستیک‌هایی که برای بهبود فرم، سایز و ترمیم سینه انجام می‌گیرد، اطلاق می‌شود‌. برخی افراد به غلط می‌پندارند که این جراحی پلاستیک فقط برای بزرگ کردن سینه‌ها به کار می‌رود، اما باید گفت این عمل با اهداف مختلفی برای بازسازی و ترمیم انواع مشکلات سینه در اثر عوامل ژنتیکی، بیماری‌هایی مانند سرطان، دوران پس از بارداری و شیردهی انجام می‌گیرد. این جراحی در انواع مختلفی با روش‌ها و اهداف گوناگونی وجود دارد.

مزایای عمل ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی مزایای بسیاری برای بانوان از زیبایی اندام گرفته تا رفع برخی مشکلات جسمی را ارائه می‌دهد.‌ مهمترین مزایای این عمل جراحی شامل موارد موارد زیر می‌شود:

  • کاهش فشار بر روی ستون فقرات و گردن: خانم‌هایی که سینه‌های بزرگی دارند از مشکلاتی مانند درد ستون فقرات و آرتروز گردن به دلیل اعمال فشار زیاد ناشی از بزرگی سینه‌ها رنج می‌برند و در بسیاری موارد پزشک برای رفع این فشار پیشنهاد عمل ماموپلاستی می‌دهد. پس از کوچک شدن سینه این فشار از گردن و ستون فقرات این افراد برداشته می‌شود‌.‌
  • کاهش وزن سینه‌ها: مزیت اصلی ماموپلاستی برای افرادی که سینه‌های بزرگی دارند کاهش وزن سینه است و دردسر‌های ناشی از این وزن زیاد مانند اختلال در خوابیدن، مشکل در انجام کارهای روزمره و ایجاد تمرینات ورزشی، تنگی نفس و ... از بین می‌رود.
  • افزایش اعتماد به نفس فرد: ماموپلاستی انواع ایرادات سینه مانند افتادگی، کوچک‌بودن، بزرگ بودن را برطرف می‌کند و اندامی زیبا و خوش فرم به زنان می‌دهد که این موضوع موجب بالا رفتن اعتماد به نفس آن‌ها خواهد شد.
  • رفع مشکلات تنفسی ناشی از فشار پستان بر روی قفسه سینه: بزرگی و سنگینی سینه به قفسه سینه فشار وارد می‌کند که این فشار سبب تنگی نفس می‌شود؛ با کوچک کردن سینه از طریق این عمل فشار روی قفسه سینه برطرف می‌شود و مشکل تنگی نفس نیز حل خواهد شد.
  • سفت شدن سینه‌ها: افرادی که به دلیل کاهش چربی در بافت پستان سینه‌های شل و افتاده‌ای دارند، پس از این عمل سینه‌های آن‌ها سفت، جوان‌تر و خوش‌ فرم‌تر می‌شود‌.
  • جلوگیری از به وجود آمدن قوز: افرادی که سینه‌های بزرگ دارند، اغلب با مشکل قوز و خمیده راه رفتن درگیرند؛ زیرا سایز بزرگ سینه عقب نگه داشتن شانه‌های را دردناک و گاهی غیرممکن می‌کند. با انجام عمل ماموپلاستی و کوچک کردن سینه احساس درد در ناحیه شانه و کشیده شدن شانه و گردن به جلو از بین می‌رود.‌
  • متقارن کردن پستان‌ها: با انجام این جراحی مشکل نامتقارنی سینه‌ها برطرف می‌شود و سینه‌های شما ظاهر زیبا و خوش فرمی پیدا می‌کنند.
  • لیفت و جوانسازی سینه‌ها: مامو پلاستی سینه‌ها را به بالا می‌کشد تا فرمی زیباتر پیدا کنند و در جوان‌سازی بافت سینه موثر است.
  • متناسب کردن سایز سینه با اندام فرد: هدف اصلی ماموپلاستی زیباتر کردن اندام است، در این عمل متناسب با اندام فرد سینه‌ها را تغییر فرم و تغییر سایز می‌دهند. 

کاندیدای مناسب برای جراحی ماموپلاستی

به طور کلی باید بدانید جراحی ماموپلاستی برای افراد زیر می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد:

  • کسانی که از اندازه سینه خود راضی نیستند
  • کسانی که به خاطر سایز سینه نامناسب در فعالیت‌های روزانه خود دچار مشکل هستند
  • کسانی که سایز سینه نامناسب بر روی زیبایی اندام و اعتماد به نفس آن‌ها تأثیر گذاشته است.
  • کسانی که نیاز به جراحی سینه در اثر ابتلا به بیماری خاص یا سرطان پستان دارند 

جراحی کوچک کردن سینه یا  ماموپلاستی (Mammoplasty) چیست و چه انواعی دارد؟جراحی کوچک کردن سینه یا  ماموپلاستی (Mammoplasty) چیست و چه انواعی دارد؟

انواع ماموپلاستی (Mammoplasty)

عمل ماموپلاستی با توجه به هدف و تغییری که در بافت سینه ایجاد می‌کند در سه نوع ماموپلاستی درمانی، ماموپلاستی کاهشی و ماموپلاستی افزایشی دسته‌بندی می‌شود.

ماموپلاستی افزایشی (Augmentation Mammoplasty)

ماموپلاستی افزایشی با هدف بزرگ کردن سایز، لیفت و متقارن‌سازی سینه انجام می‌گیرد. این عمل با قرار دادن ایمپلنت در زیر یا روی عضله پستان با ایجاد برش‌هایی کوچک‌تر از سه سانتی‌متر انجام می‌شود‌.

ماموپلاستی کاهشی (Reduction Mammoplasty)

یکی از محبوب‌ترین و پرمتقاضی‌ترین انواع عمل جراحی ماموپلاستی کاهشی است که در پی آن سایز و وزن سینه‌ها متناسب با اندام فرد کاهش می‌یابد. در این روش پوست، چربی و بافت اضافه سینه برداشته می‌شود تا کوچک‌تر شود‌.

ماموپلاستی درمانی (Therapeutic Mammoplasty)

این نوع از ماموپلاستی برای افرادی که بخشی یا حجم زیادی از بافت سینه آن‌ها در اثر سرطان از بین رفته است، انجام می‌گیرد. 

سن مناسب برای عمل ماموپلاستی

بنا بر تشخیص پزشکان بهترین سن برای انجام عمل ماموپلاستی سنی است که رشد سینه به پایان رسیده است که سینه در اغلب بانوان بین سن ۱۷ تا ۲۰ سالگی به نهایت رشد خود می‌رسد‌. پس اگر قصد انجام این عمل را دارید با تشخیص و مشورت پزشک خود این جراحی را پس از ۲۰ سالگی انجام دهید.‌

اقداﻣﺍت لازم قبل از جراحی ماموپلاستی

اگر قصد جراحی ماموپلاستی را دارید پیش از هرگونه اقدامی نخست یک پزشک حرفه‌ای و مجرب در این زمینه پیدا کنید و قبل از عمل چندین جلسه با او مشورت کنید تا از تصمیم خود اطمینان یابید. همچنین در مورد سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود حتما با پزشک صحبت کنید. پیش از عمل حتما اقدامات زیر را انجام دهید:

  • یک آزمایش کامل انجام دهید.‌
  • ماموگرافی انجام دهید.
  • از استعمال سیگار، مواد مخدر و مصرف الکل دو ماه پیش از عمل اجتناب کنید.
  • مصرف داروهای التهابی، مکمل‌های گیاهی، ویتامین E، بروفن و آسپرین را دو هفته پیش از عمل متوقف کنید. 

فرآیند کلی (مراحل) عمل جراحی ماموپلاستی

 ماموپلاستی از نوع عمل‌های زیبایی تهاجمی است که در طی مراحل مختلفی و با بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد. این مراحل عبارتند از:

مشخص کردن ناحیه برش سینه

پزشک پیش از هرگونه اقدامی با توجه به هدف جراحی، ناحیه برش را با ماژیک مشخص می‌کند.

بیهوشی عمومی و استریل کردن سینه‌ها

این جراحی برای راحتی و آرامش پزشک و بیمار با بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد. در این مرحله فرد توسط متخصص بیهوشی بیهوش می‌شود و سینه‌ها را با مواد مخصوص استریل می‌کنند‌.

انتخاب الگوی برش پستان و ایجاد آن

در این مرحله با توجه به نوع عمل جراحی (کاهشی، افزایشی یا ترمیمی) یک الگوی برش انتخاب می‌شود. الگوهای برش ماموپلاستی در سه نوع زیر انجام می‌شوند:

الگوی برش T وارونه

الگوی برش T وارونه یا الگوی لنگر بدین شکل است که یک برش در دور سینه و یک برش در امتداد آن در زیر سینه انجام می‌گیرد. این الگو اغلب برای بیرون آوردن بافت سینه سرطانی از بافت پستان ایجاد می‌شود.

الگوی برش گرد

در این الگو برش‌های مدوری در اطراف ارئول یا هاله قهوه‌ای رنگ اطراف نوک پستان ایجاد می‌شود.

الگوی برش ورتیکال

این الگوی برش عمودی به شکل یک سوراخ کلید است که یک برش دور سینه و یک برش تا شیار زیر سینه انجام می‌شود‌.

انجام تغییرات زیبایی و درمانی بر روی سینه برحسب نوع عمل ماموپلاستی

در این مرحله تمام عملیات زیباسازی، تغییر سایز، تغییر فرم و کارهای درمانی بر روی سینه توسط جراح پلاستیک انجام می‌گیرد.

بخیه و پانسمان سینه

پس از اینکه تغییرات سایز، فرم یا ترمیمی بر روی سینه انجام شد، پوست را به جای اصلی خود بر‌می‌گردانند و محل برش را بخیه می‌زنند و پانسمان می‌کنند.

مراقبت های لازم بعد از عمل ماموپلاستی

اگر به تازگی عمل ماموپلاستی را انجام داده‌اید حتما پزشک معالج شما برای کوتاه‌تر شدن دوره نقاهت، عدم ایجاد عوارض و اثربخشی بالاتر نکات مراقبتی زیر را به شما آموزش می‌دهد:

  • از ایجاد فشار روی سینه‌ها پس از عمل خودداری کنید تا به نتایج دلخواه برسید.
  • در عمل ماموپلاستی کاهشی حتما باید از سوتین مخصوص به مدت چهار هفته پس از عمل به صورت پیوسته و شبانه‌روزی استفاده شود.
  • برای پیشگیری از ایجاد عفونت در محل برش‌ها، حتما آنتی‌بیوتیک تجویز شده را در ساعات مشخص مصرف کنید.
  • از مصرف هر گونه دارو بدون اجازه پزشک و داروهای ضد انعقاد خون اجتناب کنید.
  • از انجام فعالیت‌هایی که باعث تحرک زیاد ماهیچه‌ای بازو و قفسه سینه می‌شود، خودداری کنید.
  • حداقل دو روز پس از عمل استحمام نکنید. 

انجام ماموپلاستی برای چه افرادی مناسب نیست؟

عمل ماموپلاستی در کنار مزایای فراوانی که داد انجام آن به تمام افراد توصیه نمی‌شود. افرادی که در یکی از گروه‌های زیر قرار دارند نباید این جراحی را انجام دهند:

  • افرادی که تحت درمان رادیوتراپی در ناحیه پستان یا قفسه سینه قرار گرفته‌اند.
  • افرادی که مبتلا به روماتیسم هستند و داروهای مخصوصی برای کنترل این بیماری مصرف می‌کنند‌.
  • افرادی که مشکلات قلبی و عروقی دارند و داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند.‌
  • افرادی که از بیماری روماتیسم پوستی رنج می‌برند‌.

عوارض جراحی ماموپلاستی

برخی از عوارض جراحی ماموپلاستی عبارت از موارد زیر هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • خونریزی در محل جراحی
  • نکروز چربی سینه
  • عفونت سینه‌ها
  • باقی ماندن جای بخیه ها بر روی پستان
  • جمع شدن آب میان بافتی در محل عمل
  • نکروز شدن قسمتی از پوست سینه
  • عدم قرینگی پستان ها
  • از بین رفتن حس نوک سینه‌ها

آیا انجام عمل ماموپلاستی با هدف زیبایی، موجب سرطان سینه می شود؟

یکی از شایعاتی که در مورد عمل ماموپلاستی برای زیبایی سینه انجام می‌شود، این است که عمل فوق ریسک سرطان سینه را بالا می‌برد. با توجه به پژوهش‌های انجام شده تاکنون هیچ‌گونه شواهدی برای این باور غلط به دست نیامده است و حتی انجام عمل ماموپلاستی کاهشی سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود؛ زیرا مقدار زیادی بافت و چربی پستان خارج می‌شود. با این حال بهتر است افراد بالای ۳۵ سال پیش از انجام این عمل تمام معاینات لازم مانند ماموگرافی را انجام دهند.

نتیجه جراحی ماموپلاستی چه زمانی مشخص می شود؟

نتیجه عمل ماموپلاستی دقیقا پس از عمل مشاهده نمی‌شود و پس طی کردن دوره نقاهت و مراقبت‌های لازم به تدریج نتایج عمل قابل تشخیص است. برای رسیدن به نتیجه مطلوب حداقل باید شش ماه پس از عمل منتظر بمانید.‌

آیا ماموپلاستی باعث ایجاد اختلال در شیردهی به نوزاد می شود؟

یکی از باورهای غلطی که در مورد عمل جراحی ماموپلاستی وجود دارد ایجاد اختلال در شیردهی است. باید گفت که این باور هیچ‌گونه پشتوانه علمی ندارد و مشکلی در شیردهی افراد ایجاد نمی‌کند، افرادی که با اختلال شیردهی مواجه شده‌اند باید علت را در جای دیگر جستجو کنند. با این حال اگر تصمیم به بارداری دارید، ترجیحا این عمل را بعد از این دوران انجام دهید تا دوران بارداری را بدون استرس و اضطراب طی کنید. 

هزینه ماموپلاستی چقدر است؟

هزینه این عمل به عوامل مختلفی مثل نوع روش جراحی، تخصص و تجربه جراح، محل جراحی، میزان تغییرات با توجه به حجم و فرم سینه بستگی دارد. به طور کلی هزینه این عمل بر اساس شرایط فوق بین ۴۵ تا ۵۵ میلیون در سال ۱۴۰۲ متغیر است. 

نکات مهم در انتخاب یک جراح ماموپلاستی حاذق

اگر تصمیم به انجام عمل ماموپلاستی دارید، یکی از مهمترین اقدامات انتخاب یک جراح حاذق و مجرب است تا این عمل بدون عوارض و با بهترین نتیجه باشد. در سال‌های اخیر با محبوبیت این عمل تعداد پزشکان متخصص در این زمینه نیز فزونی یافته که همین موضوع انتخاب پزشک را دشوار کرده است. در زمان انتخاب پزشک حتما سابقه تحصیلی و شغلی وی را بررسی کنید، با بیماران پزشک و میزان رضایت آنها از عمل جراحی صحبت کنید تا از حرفه‌ای بودن او اطمینان یابید.

سؤالات متداول درباره عمل جراحی ماموپلاستی

در ادامه به برخی از سؤالات متداول درباره عمل جراحی ماموپلاستی پرداخته شده است:

پس از عمل ماموپلاستی چگونه باید خوابید؟

بهترین نحوه خوابیدن پس از این عمل به مدت سه هفته به پشت یا روی کمر است‌.‌

خطر وقوع آمبولی در جراحی ماموپلاستی چقدر است؟

خطر آمبولی ریه در تمام عمل‌ها از جمله ماموپلاستی وجود دارد که برای کاهش ریسک آن از بیماران درخواست پوشیدن جوراب واریسی را می‌کنند، پس از عمل با تزریق سرم و داروهای مناسب ریسک آن را کم می‌کنند، همچنین سر بیمار را بالا‌تری از بدن او قرار می‌دهند تا این عارضه ایجاد نشود‌‌.

پس از ماموپلاستی از چه سوتینی باید استفاده کرد؟

پس از ماموپلاستی باید از سوتین فشاری طبی استفاده کنید‌.‌

آیا جراحی های ماموپلاستی با درد همراه است؟

ماموپلاستی یک روش زیبایی تهاجمی است که اغلب با درد قابل تحمل و ضعیفی همراه است.

آیا مصرف دخانیات بر عمل ماموپلاستی تاثیرگذار است؟

مصرف دخانیات سبب ایجاد مشکل در خون‌رسانی مویرگ‌ها، افزایش عفونت و سیاهی نوک پستان در افراد می‌شود. همچنین طول دوران نقاهت بهبودی را طولانی می‌کند.

 

جراحی کوچک کردن سینه یا  ماموپلاستی (Mammoplasty) چیست و چه انواعی دارد؟

 

دکتر عطاالله حیدری - فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

  • جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن)
  • ژنیکوماستی (جراحی سینه در آقایان)
  • جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی اولیه و ثانویه)
  • جراحی زیبایی پستان (ماموپلاستی، پروتز پستان، تزریق چربی به پستان)
  • پیکرتراشی و لیپوساکشن نواحی مختلف بدن
  • جراحی افتادگی پلک (پتوز)

جراحی کوچک کردن سینه یا  ماموپلاستی (Mammoplasty) چیست و چه انواعی دارد؟

 

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۲۰۳۳۰۹۳۰۷

۰۹۲۰۳۴۷۵۴۵۴

ولیعصر

۰۲۱-۸۶۰۸۱۷۶۹

برای مشاهده نمونه جراحی‌ها بدون نیاز به فیلترشکن کلیک کنید.

جراحی کوچک کردن سینه یا  ماموپلاستی (Mammoplasty) چیست و چه انواعی دارد؟

نمونه‌های جراحی لاغری دکتر عطاالله حیدری را از اینستاگرام ببینید.

@dr.heidari.ata

جراحی کوچک کردن سینه یا  ماموپلاستی (Mammoplasty) چیست و چه انواعی دارد؟

 

آدرس 1: خیابان ولیعصر، نرسیده به  توانیر، نبش بلوار بخشندگان، ساختمان مدیکوسنتر، طبقه سوم، واحد 304

آدرس 2: محدوده زعفرانیه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج