جاباما
۸۰۹۰۲۳
۲۵ نظر
۵۰۴۴
۲۵ نظر
۵۰۴۴
پ

«کامبیز مهدی زاده»؛ داماد جنجالی حسن روحانی

کامبیز مهدی زاده فرساد، تیر ماه امسال در تالار فرشته تهران با یکی از دختران آقای رییس جمهور دولت تدبیر و امید ازدواج کرد. آقای روحانی٬ دو پسر و سه دختر دارد که اکنون یکی از دامادهای وی در کانون توجه رسانه های داخلی و بین المللی قرار گرفته است.

وب‌سایت روزیاتو - علی زمانی: کامبیز مهدی زاده فرساد، تیر ماه امسال در تالار فرشته تهران با یکی از دختران آقای رییس جمهور دولت تدبیر و امید ازدواج کرد. آقای روحانی٬ دو پسر و سه دختر دارد که اکنون یکی از دامادهای وی در کانون توجه رسانه های داخلی و بین المللی قرار گرفته است. کامبیز قصه ما به قول احسان علیخانی٬ کلکسیونی از پست ها و مسئولیت های دولتی از دبیری هیات های علمی وزارت خانه ها تا معاونت وزیر و رییس سازمان را در کارنامه دارد.

«کامبیز مهدی زاده»؛ داماد جنجالی حسن روحانی

او اخیرا توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان معاون وزیر صمت و رییس سازمان زمین شناسی کشور منصوب شد. انتصابی که در ۷۲ ساعت اخیر با انتقادات گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ایرانیان همراه شده است. نوک پیکان این انتقادات، شخص روحانی نیست که منتسبین وی همان طور که در جدول زیر مشاهده می کنید، در مدت تصدی وی در دولت یازدهم و دوازدهم، در ارکان مختلف دولتی حضور داشتند. از پسر عمو گرفته تا پدر داماد و خواهر زاده همه و همه به نوعی در مسئولیت های دولتی مشغول به کار بوده یا مشغول به کار هستند. البته این فهرست، نام هایی چون دکتر علی اصغر پیوندی که مدتی ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را بعهده داشت و الان رییس جمعیت هلال احمر است را از قلم انداخته است.

«کامبیز مهدی زاده»؛ داماد جنجالی حسن روحانی
منسوبین به رییس جمهور که سمت های دولتی گرفته اند.

کامبیز مهدی زاده فرساد، متولد ۱۳۶۴ در شهرستان اهر آذربایجان شرقی است. این داماد تبریزی آقای رییس جمهور [که خودش اهل سرخه استان سمنان است]، کارشناسی ارشد زمین شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند داشته و برخی از مقالاتش نیز در مجله علوم زمین منتشر شده است. او اکنون مثل بسیاری از ژن خوب ها، مشغول به تحصیل در مقطع دکتری زمین شناسی (گرایش مهندسی نفت و گاز) دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال بوده و انتصاب داماد جوان به عنوان ریاست سازمان زمین شناسی و معاونت وزیر صمت، قابلیت علمی وی را نیز برای حضور در این مقطع تحصیلی عالیه نزد افکار عمومی، در هاله ای از ابهام فرو برده است.

«کامبیز مهدی زاده»؛ داماد جنجالی حسن روحانی
متن حکم انتصاب خرداد ماه ۹۷ داماد رییس جمهور به عنوان دبیر ستاد
توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

یک ماه پیش از ازدواج کامبیز مهدی زاده فرساد، وی در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۷ توسط دکتر سورنا ستاری، به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوی حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد. انتصابی که در حکم صادره، جناب ستاری که خود دانش آموخته صنعتی شریف است، علت آن را تعهد و تجربه ارزنده وی خطاب می کند. تصویر این حکم را در بالا مشاهده می کنید.

آقای مهدی زاده فرساد، قبل از دو انتصابش در سال ۱۳۹۷ (یکی دبیری ستاد توسعه فناوری انرژی و دیگری معاونت وزارت صمت)، در مسئولیت های دولتی متعددی مشغول به کار بوده است. آن هم در دهه سوم زندگی خود. دهه ای که صدها هزار دانش اموخته کارشناسی ارشد و دکتری از بهترین رشته ها در دانشگاه های داخل و خارج از کشور، لنگ حقوق ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی وزارت کار بوده و برای تامین معاش، مجبور به کار کردن در تاکسی های اینترنتی یا پیک های موتوری یا دستفروشی در مترو هستند!

«کامبیز مهدی زاده»؛ داماد جنجالی حسن روحانی

پست های دولتی آقا کامبیز قصه ما در سال های اخیر به شرح زیر است که در کمال شگفتی، سمت های مشاوره وزیر و فرماندار در آن به چشم میخورد!

  • عضویت در ستاد سیاست گذاری و مشاور شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای جهان اسلام
  • مشاور فرماندار کرج
  • مشاور دکتر قمی عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری
  • مشاور دکتر قمی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • قائم مقام معاون برنامه ریزی پژوهشگاه صنعت نفت سال ۱۳۹۵
  • دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
  • برنامه ریز مالی پژوهشگاه صنعت نفت
  • مشاور مدیرعامل شرکت توسعه نفت
  • مشاور فدراسیون کاراته به مدت ۲ سال
  • عضو هیات رییسه ورزش های رزمی IMARO ایران
  • مشاور رییس سازمان ملی جوانان

سوال اینجاست که وقتی میلیون ها جوان ایرانی دانش اموخته، بسیار با سواد تر و با تجربه تر از جناب کامبیز مهدی زاده فرساد، امکان تامین حداقل نیازهای معیشتی روزانه را در ۳۱ استان کشور ندارند و دولت تدبیر و امید، هر روز بر طبل شایسته سالاری و رفع بیعدالتی و کاهش محرومیت و فقر مطلق می کوبد، این انتصاب ها که خارج از عرف رسمی استخدامی کشور و بر اساس انتصابات و منسوبات صورت می گیرد، چه معنی و مفهوم دارد و آیا نقض غرض نیست؟

«کامبیز مهدی زاده»؛ داماد جنجالی حسن روحانی
خبر خبرگزاری فارس مبنی بر پرداخت ۳ میلیون یورو
ارز دولتی در تیر ماه ۹۷ به پدر داماد رییس جمهوری

آیا برکناری و بازداشت علی عراقچی (برادر دکتر سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه) از معاونت ارزی بانک مرکزی در دوران صدرات دکتر همتی و صدها انتصاب فامیلی دیگر که جز ناکامی و بدنامی برای بدنه اجرایی و مدیریت عالیه کشور، نتیجه ای به دنبال نداشته و صدمات جبران ناپذیری به اعتماد عمومی و اقتصاد کشور وارد کرده است، درس عبرتی برای این روند انتصابات در اقتصاد دولتی بسته ایران نیست؟

آیا می توان به رشد توسعه پایدار در اقتصاد مقاومتی ایران در افق ۱۴۰۰ در فضای خصوصی سازی امیدوار بود در حالی که بدنه مدیریتی کشور را یک دایره بسته هدایت می کند؟ ان هم دایره ای که به هزار لطایف الحیل متوسل می شوند تا از قانون منع استخدام بازنشستگان خارج شده و با بند و تبصره همچنان در کرسی های دولتی گرم و نرم، جا خوش کنند.

انتظار ملی از بدنه مدیریتی و تصمیم گیری کلان کشور ان است که شایسته سالاری را در اقتصاد دانش بنیان امروز جهان که خرد جمعی و مشارکت همه نهادههای عمومی در فرآیند توسعه، مد نظر است، در دستور کار خود قرار داده و با کنار گذاشتن پارتی بازی و رانت و روابط فامیلی و ورود و خروج های اتوبوسی در سازمان ها، شایسته سالاری مبتنی بر عقلانیت و جوان گرایی را در بدنه مدیریتی پیر و کم تحرک و گذشته نگر کشور که خروج نخبگان و سرمایه ها را به دنبال دارد، جایگزین کنند.

امیدواریم ظرف روزهای آینده شاهد تعلیق حکم انتصاب معاونت وزیری داماد جوان آقای رییس جمهور باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اهوازی

      خوش بحالش از این همه سمت های خوش آب و رنگ چقدر دریافتی داره خدا عالمه

    • سنا

      خدایا یه دانشگاه آزادی که تا دکترا پول داده مدرک خریده....

    • خدا

      حالا فهمیدین چرا ما هیچ وقت پیشرفت نمی کنیم؟؟؟

    • بدون نام

      آقای رئیس جمهور من دوتا پسر دارم هر دو در بهترین دانشگاه های دولتی ایران درس می خوانند فرزند ارشدم چهار آزمون استخدامی را با بهترین رتبه قبول شد ولی هر بار با یک بهانه واهی 1 - شما رزومه نداری ( نمی دونم با 23 سال سن چطور آدم میتونه رزومه داشته باشه ) 2 - شما سهمیه نداری3 - شما دانشجوی ارشدی هستی اون رو بکار نگرفتن خیلی با سواد هستند در همه زمینه ها و از نظر علمی به روز هستند فقط پارتی ندارند .

    • بدون نام

      دخترشو طلاق بده شما جوابگوييد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا تونگران نباش

      • بدون نام

        شما نگران طلاقشی؟ !!

    • بدون نام

      مردک هر چه فک فامیل اورده کلید ساز وبچه های مردم بی کار هستند خدا ازت نگذرد لعنتی

    • محمد

      کاش پدر خانم ما هم رئیس جمهور بود

    • بدون نام

      لعنت به همشون که فقط شعار میدن

    • بدون نام

      شما هم که زدید تو خط سانسور نظرات

    • بدون نام

      به به

    • جوان دکترای بیکار

      بنده 4 سال است از مقطع دکترای دانشگاه دولتی رشته زمین شناسی (همین رشته ای که این ژن خوب محصلش هست) با بهترین رزومه و بهترین مقالات فارغ التحصیل شدم، هم اکنون چند واحد حق التدریس دانشگاه دارم (ساعتی بیست تومان) که پول رفت و برگشتم هم درنمی آید،چند درس هم در مدارس دارم،که در کل واقعا خرج رفت و آمدم هم نمی شود. پولی هم ندارم که از این مملکت خارج شوم. هم اکنون هر اعلامیه مرده ای را به دیوار می بینم غبطه می خورم کاش راحت شوم،چون واقعا دیگر تحمل ندارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید داماد رئیس جمهور بشی

    • الی

      چه جالب دانشگاه ازاد دماوند،متولد 64، عجججججب،چه میکنه عدااااالت،یکم از حق الناس بفرمایید بفهمیم مربوط به کدام قشر میشود....

    • از اولین هزینه دادها برای انقلاب

      کاش در انتخاب همسر توجه بیشتری میکردم. از قدیم میگفتن طرف از.... شانس آورده

    • بدون نام

      جالبه دو سال مشاور فدراسیون کاراته بوده اونوقت توی همین عکس نگاه کنید دور شکمش حداقل یک و نیم متر میشه. اخه این آدمو چه به مشاوره ورزشی؟ عضو هیات رییسه ورزشهای رزمی هم بوده. اگه انتخابش توی بقیه پست ها مصل ورزش باشه دیگه معلونه پژوهشگاه نفت و وزارت خونه رو به چه روزی نشونده. الهی خدا ازتون نگذره. روز حساب فرا می رسد، به زودی

    • ماهان

      برادرم مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه دولتی داره. چهار دوره آزمون استخدامی با بهترین نمره قبول شد ولی هر دفعه توی خان آخر یکی از نورچشمی ها جایگزین شد. الانم دستفروشی میکنه و سن ازدواجش هم گذشته!

    • ناشناس

      خاک بر سر ما که این همه استعداد در دانشگاه های معتبر چه در ایران چه در خارج از کشور داریم ولی یکی میاد از دانشگاه ازاد رییس سازمان زمین شناسی کشور می شه. این ره که می رویم به ناکجا آباد است.

    • بدون نام

      جانم مولا علی ع که به برادرش از بیت المال بیشتر از حقش نداد. .

    • احمدی

      وقتی رای دادید همینه دیگه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخ
        راس گفتی
        رای دادید حالا اینم نتیجه ش
        فقط ظلمه که اونایی که رای هم ندادن پاسوز شما
        شدن
        چجوری میخواین جواب بدین خداعالمه

    • امیر

      همینه عزیزم نمیخواین کسی اجبار نکرده توی ایران بمونین

    • سینا

      کامبیز مهدی زاده
      تا حالا تست HQ دادی ?
      یک بار این تست رو بده حداقل خودت بفهمی در چه حدی هستی

    • لیسانسه بیکار

      خداوندا عدالت را آرزوست؟کاش پدر زن ما هم میشدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج