۸۰۹۲۵۲
۴۵ نظر
۵۰۰۴
۴۵ نظر
۵۰۰۴
پ

تحرک جدید احمدی نژاد از کجا می‌آید؟

«اگر نمی‌توانند، کنار بروند و امور را به اراده و رای ملت بسپارند.» گوینده این جمله بار‌ها به حاکمیت تاخته و به عنوان اپوزیسیون شناخته شده است. اما با کت و شلوار و کراوات در آمریکا بلکه با کاپشن به مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی می‌رود.

فرارو: «اگر نمی‌توانند، کنار بروند و امور را به اراده و رای ملت بسپارند.» گوینده این جمله بار‌ها به حاکمیت تاخته و به عنوان اپوزیسیون شناخته شده است. اما با کت و شلوار و کراوات در آمریکا بلکه با کاپشن به مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی می‌رود. مدتی بعد از هشت سال ریاست دولت سکوت کرد، اما به انتخابات که رسید نتوانست سکوتش را نگه دارد. قصد کاندیداتوری در ریاست جمهوری ۹۶ داشت، اما با نهی رهبری مواجه شد. با این حال در روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری همگان را شوکه کرد.

قبل از آنکه احمدی نژاد با نهی رهبری مواجه شود، با تصور حضور احمدی‌نژاد در انتخابت ۹۶ و مناظره‌ها احتمال می‌رفت انتخابات پر جنجالی رقم بخورد. بخش زیادی از اتفاقات بعد از انتخابات سال ۸۸ به مناظره احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی برمی‌گشت. مناظره‌ای که به بگم‌بگم مشهور شد و احمدی نژاد بیش‌تر از آنکه با رقیب رو در رو شود، از غایبینی مانند خانواده هاشمی یا ناطق نوری سخن گفت و آن‌ها را به رقیب خود نسبت داد. او مدعی آن بود که صحنه گردان انتخابات هاشمی رفسنجانی است. رئیس دولت نهم به خاطر حمایت خاتمی و هاشمی از موسوی در آن مناظره خود را در برابر سه نفر معرفی می‌کرد و می‌گفت: صدا و سیما باید به او وقت بیشتری بدهد.

کنار رفتن بلد نیستند؟

احمدی نژاد علاوه بر جنجال آفرینی از سوی گروه‌های مختلف از نظر مدیریتی به بی‌کفایتی متهم شده است. او، اما اخیرا با زیر سوال بردن حسن روحانی گفته: «اداره کردن کشور را بلد نیستند، آیا کنار رفتن را نیز بلد نیستند؟» او که به مناسبت یادبود میرزا کوچک خان جنگلی به صومعه سرا سفر کرده بود ضمن انتقادات به دولت، رئیس جمهور را به مناظره تلویزیونی دعوت کرد. احمدی نژاد در سال‌های بعد از ریاست دولت چندین بار حسن روحانی را به مناظره دعوت کرده بود.

حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی به این سخنان احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و نوشت: اگر خاطرشان باشد یک بار به اسم مناظره در همین تلویزیون ۱۹ دقیقه و ۴۴ ثانیه وقت سفارسی اضافی تک نفره گرفتند و از آن نهایت استفاده را کردند. متاسفانه در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد.

وقت اضافه‌ای که آشنا به آن اشاره کرده فرصتی است که صدا و سیما بعد از مناظره‌های دو به دو به احمدی نژاد داد. رسانه ملی اعلام کرده بود کاندیدا‌ها در زمان مناظره‌های خود با دیگران در غیاب احمدی نژاد درباره او صحبت کرده بودند.

یارانه ۹۰۰ هزار تومانی!

افزایش رقم یارانه‌ها به ۹۰۰ هزار تومان موضوع دیگری بود که احمدی نژاد آن را مطرح کرد. طی سال‌های گذشته یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هزینه سنگینی بر دوش دولت داشته است. برای سال آینده ۱۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه در نظر پیش بینی شده است. اظهارات محمود احمدی نژاد، اما با واکنش‌هایی رو به رو شد. محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی به ایلنا گفت: این فرد یک عوام‌فریبی را شروع کرده است و فکر می‌کند در شرایطی که یک جنگ اقتصادی شروع شده است و قبول هم داریم قشری از مردم در مضیقه هستند، می‌تواند با شعار و این طور مسائل خود را مطرح کند.

او با بیان اینکه عملکرد آن دولت و قول‌هایش را دیدیم، بیان کرد: امروز که بعد از گذشت سال‌ها به استان‌های مختلف می‌رویم، مشاهده می‌کنیم که هنوز در استان‌های مختلف پروژه‌هایی که دولت این فرد با رقم‌های بالایی قول داده، هنوز کلنگ‌زنی هم نشده است. واعظی گفت: مردم ما مردم آگاهی هستند و می‌دانند کسی که این گرفتاری را به وجود آورد، تحریم را برای ما ایجاد کرد و روابط ما را با کشور‌های همسایه بهم زد چه کسی است. رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز گروه‌های سیاسی حامی ایشان بر ضدش شده‌اند، حداقل هم‌فکران خودش که باید قبولش داشته باشند همچین حسی را دارند.

پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد بدهی به بانک مرکزی به خاطر یارانه

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در همین رابطه به این خبرگزاری گفته: دولت باید کسری ۵ هزار و هشتصد میلیارد تومانی که دولت قبل برای پرداخت همین ۴۵ هزار و پانصد تومان یارانه برایمان باقی گذاشته بپردازد، پس چه طور می‌شود این مبلغ یارانه را با این بدهی که دولت قبل گذاشته، اضافه کرد؟ رئیس سازمان برنامه و بودجه نوبخت گفته: مردم ما فهیم‌تر از این حرف‌ها هستند و با این نوع حرف‌هایی که مبانی درست محاسباتی ندارد یا با یک فروضی مطرح شود که این فروض قابل انجام نیست، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. همین ۴۵ هزار و پانصد تومان با همان ارقام قبلی بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی برای دولت باقی گذاشته است.

نوبخت تاکید کرد: مرتبا بانک مرکزی در حال پیگیری این مطالبات از دولت است و دیوان محاسبات پرونده تشکیل داده است. دولت باید کسری ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی که دولت قبل برای پرداخت همین ۴۵ هزار و پانصد تومان برایمان باقی گذاشته بپردازد. پس چه طور می‌شود این مبلغ را با این بدهی که دولت قبل گذاشته، اضافه کرد؟

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این باره می‌گوید: وقتی احمدی نژاد رئیس قوه مجریه بود، نمایندگان و نخبگان چندین بار از او درخواست مناظره تلویزیونی کردند، اما او هیچ وقت این را به روی مبارک خود هم نیاورد. او اکنون شهروند عادی است چگونه توقع دارد رئیس جمهور با او به مناظره بنشیند؟

استاندار سابق خراسان شمالی با اشاره به مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ادامه می‌دهد: او در مناظره‌ها رسما به دوربین نگاه می‌کرد، دروغ می‌گفت و تهمت می‌زد. امروز هم می‌خواهد در حالی که از دولتش دریایی از فساد مانده، فرار رو به جلو کند و روش گذشته را جلوی دوربین بیاورد تا شاید قوه قضاییه از رسیدگی به پرونده‌ها غافل شود. او می‌گوید: بدعتی که احمدی نژاد در این کشور پایه گذاری کرد را هیچ کس پایه گذاری نکرده بود. حتی بنی صدر رئیس جمهور مخلوع به خود اجازه نمی‌داد در برابر رهبری بایستد و ۱۱ روز خانه نشین شود.

ناصر ایمانی تحلیل‌گر سیاسی اصولگرا نیز به الف گفته: عمده مشکلات اصلی کشور به دلیل عملکرد دولت فعلی است، زمانیکه مطالبات اقتصادی و اجتماعی مردم زیاد می شود هر کسی می‌تواند از فضای به وجود آمده به نفع خود بهره‌برداری کند. این شرایط فرصت مناسبی برای اصلاح طلبان و احمدی نژاد فراهم کرده است.

به اعتقاد این تحلیل‌گر اصولگرا مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند و فضای جامعه مطلوب آنان نیست. غالب کسانی که در حال حاضر با مردم صحبت می‌کنند یا از مقامات دولتی هستند و یا اینکه سازگاری خوبی با مردم ندارند هر دو گروه تلاش می‌کنند شرایط اقتصادی موجود را توجیه کنند لذا هنگامیکه فردی مانند احمدی‌نژاد بی‌پرده با مردم صحبت میکند، با چنین استقبالی از سوی مردم مواجه میشود.

ناصر ایمانی، اما معتقد است: هیچ مناظره‌ای رخ نخواهد داد، چراکه احمدی‌نژاد با حجم زیادی از شبهات و پرسش‌ها درباره عملکرد دولت خود مواجه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر چی که بود از شما ها خیلی مرد تر هست حد اقل جرات اینکه بگه ۹۰۰ تومن میدم یارانه داره و انجام میداد شما چی کار کردید جز گرونی و تورم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۴۵تومن یارانه داد ۴۵۰تومن به قبضهای آب وبرق وگاز وتلفن اضافه کرد دو ماه به دوماه قبض می اومد کردن ماه به ماه

      • بدون نام

        باعث اینهمه بدبختی مردم یارانه همتون اقاست که مردم را گول زد

    • بدون نام

      لطفا آقای روحانی مناظره را قبول کن شما که مشکلات کشور را گردن دولت قبل انداختی روبرو به خودش بگو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل کشور آدمهای نافهمی مثل شماست که هنوز هم نمیدانید همه اینها باهم هستند مردم را سر کار گذاشتند

    • بدون نام

      همش زیر سر ترامپه خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لااقل جرات داره بگه که چیکار کردم این همه ساختمان تو زمان دولتش شد بالاخره مردم یک سر پناهی دارن وزیر آقای روحانی که آخوندی چه کرد حتی از دستش نیامد یک آجر برای این مردم بزاره رو هم زمان احمدی نژاد با همین ساختمان سازی همه کار میکردند از معادن ،کارخانه ،بنا،نجار کارگر،لوله کش ،برق کار ،وهرزاران نفر دیگه هم نون می‌خوردند زمان آقای روحانی چی شد،،، میلیونها شغل خوابید،خودتان قضاوت کنید

      • بنده خدا

        هشت سال چه گلی بر سر ملت زدی؟
        وقتی آمدی گوشت کیلویی پنج هزار تومان بود،وقتی رفتی کیلویی سی هزار تومان!!!
        خودت را عقل کل میدانی،مشکل قدرت داری!
        بهتر است در خلوت خودت،کمی فکر کنی،که چه بر سر ملت آوردی؟
        نه تو نه بقیه هیچ کار بنیادی نکردید،هرچه توانمند بود ،خانه نشین کردید،جوانان ونخبه ها را هم پرواز دادید.
        عوام فریبی دگر کافی است،اگر شهامت داری کمی در جامعه قدم بزن ببین که فقر فساد دزدی فحشا بی عدالتی بیکاری چه برسر مردم آورده،تا زمانی که همه کاره بودی،لال وکر کور بودی!! فلاکت را به بینهایت کشاندی!
        بچه بیکار،فامیل بیکار هم داری؟ ...

      • مسیرمحمد

        انشاالله هردوطرف پیروزمیشوندخخخخخخ

    • بدون نام

      اکثر گل هایی که الان دولت وملت درآن مانده اندنتیجه کله شقی های محمود است این آدم چه ازجان ملت میخواهد توکه یکبارهشت ساله سرسفره ملت بودی دیگرچه ازجان ودینمان میخواهی سفره نشین بوده نه صاحب سفره تورابه شرفت دست ازسرملت بردارنکنه تازه یادت آمده میتوانستی کارهایی بکنی ونکرد پشیمانی

      پاسخ ها

      • ayat

        تهمت هایتان را در مناظره با محمود بت شکن ودر حضور مردم بگوید

    • بدون نام

      این مردک فکر میکنه از اینا بهتره ، گند اول واصلی رو احمدینڗاد زد چرا ملت زود فراموش کردن یک دلار هزار تومانی شد چهار هزار تومان اونم با تروت نجومی نفت که با پولهای جانبی نزدیک به هزار میلیارد دلار بود وبعد عز اون تحربمها رو اورد که کاغذپاره بودن !!!دوم بنزین صد تومانی روکرد هزار تومان تو دورش ،پراید هفت تومانی درپایان دوزش شد هیجده میلیون ووو حللا این اقا مدعی شده یادتون رفته با یارانه چه بلایی سر ملت اورد ، با مسکن مهر که باعث شد تورم به حد اعلا برسه زمانیکه مسکن مهر استارت خوود خونه تو اسلامشهر توجای خوبش هفتصد هزار بود زنان تحویل دولتش شد نزدیک سه میلیون بخدا تو پروژه های مسکن تعاونی همت غرب تهران متری از هفتصد تا یک میلیون التماس میکردن نمیخریدن مسکن مهر باعت شد اونا بشن پنج ،شش میلیون تازه ملت خوب میخریدن ای ملت من اصلا هیچ کدومشونو تایید نمیکنم اما ایشان گندی که یه ایران وایرانی وتروت ایران زد چنگیز خان نزد

    • بدون نام

      حرف های شمابه درد خودتون میخوره حالا که احمدی نژادنیست شما پس چه غلطی میکنید که مردم به این روز افتادن شما ها واقفم بی لیاقت هستید

    • بی نام

      گر حکم شود که مست گیرند
      در شهر هر آن که هست گیرند
      بفرمایید کدام رئیس قوه مجریه عملکرد خوب و مناسبی داشته است ؟؟؟

    • بدون نام

      از همانجایی می آید که دارای پیاگاه اجتماعی نیست حدی ۱۰‌درصد جامعه هم ارزشی واسش قائل نیستن
      وگرنه‌ خیلی وقت بود‌صدا و‌تصویر و‌جسمش همه باهم‌سرونیس شده بود

    • امین نیکخواه

      جالبه از اون روز تا حالا ده بار بیشتر این خبر و انتقادها رو زدی، از کجا میسوزی آخرین خبر

    • بدون نام

      واقعا اگه دولت روحانی مشکل نداره چرا مناظره تلویزیونی رقیب را قبول نمی کنه حداقل مردم روشن میشن حق با کیست و مشکلات از کجاست

    • بدون نام

      هرچه بود از شما بهتر بود

    • بدون نام

      اقای روحانی بلد نیست بیش از پنج هزار ملیا تومان در را بی پایان که همان بر جام هزینه برداشت شد خوردیر باد کشورهای غربی دادی از هتلهای ژنو گرفته غذاهای ان چنانی هواپیمهای ان چنانی دستشویهای انچنانی پاداشهای انچنانی به تیم مزاکر گنند دادی بالا تر ده هزار ملیا رد شد حرف نیست احمدنژاد پو ل داد ملت حساب اقا ی وعظی در ونوبخت حالا روحانی از نمی دونمش شما کداشته مسعول علم کردید نه هیچ کس شما را قبول ندارد دگترای رئست تقلبی است در سراس کشور ادمهای بی ارزی استاندار فرماندار هستند

    • بدون نام

      آدم خوبی بودن غم خوار ملت بودن آقای احمدی نژاد

    • بدون نام

      آدم خوبی بودن غم خوار ملت بودن آقای احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایی حیف که اقای خباز واشنا دروغ گوی دولت بخواهند نظر بدهند

      • بدون نام

        دکترمحموداحمدی نژاد واقعاارنظرتلاش بی نظیربوداودلسوزواقعی ملت بود،درزمان احمدی نژاد بایارانه‌هاکلی خریدمی کردیم،الان چی خداازدولت روحانی نگذره

      • ع

        اصلا ادم خوبی نبود اکثرا امار غیر واقعی وغلط تو کارش بود و گدا پرور بود،تو جیب مردم چهل پنچ گذاشت از اون یکی جیب سه برابرش را با گران کردن بنزین گاز و غیره برداشت کرد.

    • بدون نام

      همش زیر سر خاشقچیه

    • بینام

      غلط کردن که تو یارانه ۴۵ تومانی ماندن مگه قرار نبود با افزایش قیمت حامل های انرژی منبع یارانه ها تامین بشه حامل های انرژی چند برابر شد اما خبری از افزایش یارانه نشد.الان باز یارانه بنزین رو دست گذاشتن که بزین بشه لیتری ۴تا۵ هزارتومان ما پول یارانه بنزین رو به هر شخصی جدا بدیم چند صباحی که بنزین گران شد و چند وقت پول به مردم دادن و صدای مرذم در نیومددبعد بهانه در میارن که نمیتونیم یارانه بنزین رو تامین کنیم و باید پولی که به مردم میدیم رو قطع کنیم . خر و کره خر خودتون رو فرض کنید

    • بدون نام

      یاشاسین احمدی نژاد برگردد دست این اقا زاده ها رو کن .....


      دزدی داره مملکتو به فنا میده

    • سردار

      سلام دوستت داریم محمود خان

    • بدون نام

      اقای دکتر احمدی‌نژاد بسیار فرد دوست داشتی میباشد تنها ریس جمهور بود که به فکر تهیدستان بود خیلی کارها کرد همش به دید من مثبت یکی همین خانه های مهر خیلیها با پنج ملیون خانه دار شدند شماها بعد از ۶سال مثل اقای اخوندی لااقل شیشه‌ها میگذاشتی اقای آخوندی مهر را قبول نداشت وخیلی کارهای دیگه صبح زود هنوز نفر از خواب بیدار نشده یک ریس جمهور زنگ درش را میزد ببینه آن کاری که قرار بود انجام بشه شده یا نه واقعا خستگی براش معنا نداشت به فکر امرارمعاش کم درآمد بود چه اشکال داره یارانه ۹۰۰ هزار بشه این همه جوان بیکار یک نفر از مسولین صحبتی یا کمکی یا بیمه‌ای به این جوانها بکنند منظورم بیمه بازنشستگی کمک کنند صحبت زیاده منم خسته ام

    • بدون نام

      گولشونه مردم آگاه باشید وقت میخرن

    • akbarsajjadi

      متاسفم که تان شنیدن واقعیت رو این دولت محتم نداره یه عده هم ازسر اینکه اشتباهی رآی دادن اسرار بر دفاع به ناحق وحرف بی ربط دارن

    • بدون نام

      کشورتوان پرداخت یارانه ۹۰۰هزارتومان راندارد،این امکان پذیرنیست وتورمی روبه سیارات بوجود می آورد!پس بی خیال

    • محمد

      شما هم که طرف دولتین دم خروستان بیرون زده بیطرف نیستین حرف همه است مناظره روقبول کنید اگه بردین باشمایم ؟

    • بدون نام

      واقعا آگه راست میگید وترس ندارید باهاش مناظره بذارید تا مردم روشن بشن

    • بدون نام

      روحانی ومشاورش مار زیر کاهه برای ملت بسیار زهر داره، اما برای 4 درصد بی خطر

    • بی نام

      هرگز ازتون ملت رازی نیست فعلا کمی رنگ عوض کردید تا ملت رو گول بزنید .ملت هم میشناسه شما رو.

    • امین نیکخواه

      عجب!! نظرهای منو هیچکدوم تایید نمیکنه، بدرک،

    • باربد

      شدیدا دلتنگ احمدی نژادیم .

    • بدون نام

      اینهمه مطلب نوشتی به۵دقیقه مناظرنمی ارزواین یعنی فرارروبه جلوهیچ توجیحی نداره به جزترس ناحقی خیلی معلوم عذربدترازگناه و

    • بدون نام

      مردم ما اگر اگاه بودن که الان شما هم نبود اقای واعظی

    • حسین

      آقای واعظی که دم از بدهی دولت بابت یارانه ها میزنید شما که از یارانه سود بردید پول حاملهای انرژی را طی ۶سال چندین برابر کردید اما یارانه تغییر نکرده ..پس مابه التفاوت پول قبضهایی که مردم میدن چی میشه ؟ نکنه محمود میخورتش

    • بدون نام

      خداوکیلی بهترین دوران زندگیم دوره ی احمدی نژاد بود...خداییش دمش گرم ...امیدوارم سال 1400 کاندیدا بشه..اولین نفریم که بهش رای میدم..مرد دلسوز باغیرتی بود وهست...این دولت بی رحم وبی درد جمع کنه.بابا...

    • ayat

      احمدی نژاد مرد بود وشما یک تار موی او هم نیستید میزد تو دهن غربی ها و نفت رو بهشون می داد صدو بیست دلار و خرج مردمش می کرد کسب و کار ها رونق داشت اگر جرات دارید دعوت هستید مناظره در حضور مردم اونم نه نوچه ها خود کسی که باعث وبانی مشکلات است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشان آنقدر بد عمل کرده اند که لیاقت وشایستگی مناظره را ندارند بهتر است به جای مناظره ،در دادگاه ملت محاکمه شوند وجوابگوی خیانت هایشان نسبت به مردم و نظام باشند .

    • akbarsajjadi

      چقدر اقایان اردعوت به مناظره ترسیدن خدارحمشان کند سکته نزنن
      اگه مشکل ندارید نخوردیدو نبردیدو به مملکت خدمت کردیدو خیانت نکردید
      ترس نداره
      اخه هر که میاد تواین ایران عیز که جانم فدایش
      فکر میکنه مملکت ایران ارثه پاشید جواب رستاخیز همینجاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج