جاباما
۸۰۹۳۲۴
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

کاش پنجره استقلال هم بسته بود

روز گذشته نیومایر آلمانی و الحاجی گرو نیجریه‌ای قرارداد‌های خود را با استقلال فسخ کردند و از این تیم جدا شدند.

خبر ورزشی: استقلال قرارداد الحاجی گرو و نیومایر را فسخ کرد تا با باقی‌مانده مبلغ قرارداد این دو بازیکن، بازیکنان جدید را جذب کند. خب طبیعتاً این خبر خوبی است که باشگاه استقلال به سرعت و در اولین پنجره این دو بازیکن بی‌کیفیت را کنار گذاشت و البته به نوعی قرارداد آن‌ها را فسخ کرد که دیگر به فیفا مراجعه نکنند، اما مسئله اساسی اینجاست که چرا این دو بازیکن جذب شدند؟

استقلالی‌ها خرسند از فسخ قرارداد این دو هستند به‌خصوص که با آن‌ها توافق کرده‌اند قراردادشان را تا روزی پرداخت کنند که در استقلال بوده‌اند! البته اسناد مربوط به قرارداد‌ها و تسویه‌حساب‌ها منتشر نمی‌شود و ما هم مجبور هستیم آنچه گفته می‌شود را بپذیریم مگر اینکه در آینده خلاف آن ثابت شود، اما به‌کارگیری این دو بازیکن و همچنین پرداخت دستمزد به آن‌ها جای نقد دارد.

پرسپولیس با پنجره بسته، هم در لیگ برتر قهرمان شد و هم در لیگ قهرمانان آسیا تا بازی نهایی پیش رفت. کاش پنجره استقلال مثل پنجره پرسپولیس بسته بود؛ در این صورت بازیکنانی، چون الحاجی گرو و نیومایر استقلالی نمی‌شدند. استقلالی‌ها به جز این‌ها چند بازیکن دیگر هم در ابتدای فصل جذب کردند که هیچ کمکی به تیم نکردند. میثم تیموری در نیم‌فصل نخست کدام بازی تأثیر‌گذار را برای استقلال انجام داد؟ یا مرتضی آقاخان. آیا حاضرید به عملکرد مهدی قائدی یا مرتضی تبریزی در نیم‌فصل نخست نمره قبولی بدهید یا فرشاد محمدی‌مهر؟

کاش پنجره استقلال هم بسته بود

پنجره استقلال اگر بسته بود به طور حتم باشگاه هر طوری که شده تیام را حفظ می‌کرد و اجازه نمی‌داد جپاورف اردوی تیم را ترک کند و شاید در این بین برخی از بازیکنان هم به خاطر شرایط ویژه تیم، استقلال را ترک نمی‌کردند. آن‌وقت این فصل حتماً شاهد بازی‌های بهتری از تیم شفر می‌بودیم.

البته استقلال در هفته‌های پایانی دور رفت، هم خوب بازی کرد و هم خوب نتیجه گرفت و فاصله اش با صدر جدول به ۶ امتیاز کاهش پیدا کرده است. بزرگ‌ترین ضربه را در دور رفت استقلال به خاطر خرید‌های بدش خورد و چه خوب در تعطیلات زمستانی این اتفاق بد تکرار نشود.

اگر قرار به حضور بازیکنانی این‌چنینی در ترکیب است بهتر است استقلال با همین نفرات ادامه دهد. به‌خصوص که محسن کریمی در نیم‌فصل دوم به ترکیب تیم اضافه می‌شود. قرار است داریوش شجاعیان هم رفته‌رفته پا به توپ شود و طبیعتاً مرتضی آقاخان و چند بازیکن مصدوم دیگر هم مهیای بازی می‌شوند.

بازیکن خارجی‌ای خوب است که مثل کی‌روش استنلی باشد یا تیام. برخلاف استقلالی‌ها که می‌گویند تیام در استقلال بازیکن شد باید گفت تیام پیش از آمدن به استقلال هم مهاجم خوبی بوده و الان هم در عجمان خوب کار می‌کند. بازیکنی مثل جان‌واریو خوب است که قبلاً در استقلال بازی می‌کرد.

الحاجی گرو یاد دی‌کارمو در پرسپولیس را زنده کرد و همان‌طور که اشاره شد اگر قرار است بازیکنانی، چون نیومایر و الحاجی گرو به استقلال بیایند بهتر است مدیر‌عامل باشگاه استقلال پنجره تیم به سوی خارجی‌ها را ببندد.

کاش پنجره استقلال هم بسته بود

اینجا باید یادی کنیم از اخلاق خوب نیومایر و الحاجی گرو. آن‌ها به‌خوبی و به‌راحتی با این تصمیم کنار آمدند و در صفحات شخصی خود با افتخار از دوران حضور در استقلال حرف زدند و اینکه همیشه استقلال و طرفدارانش را یاد خواهند کرد. شاید اگر بازیکن ایرانی به جای این دو بازیکن بود هم از شفر انتقاد می‌کرد و هم از امیرحسین فتحی و کینه این تصمیم را تا آخر در ذهن و دل خود نگه می‌داشت.

چه خوب برای یکبار هم که شده باشگاه استقلال یاد گرفت برای قطع همکاری با بازیکن خارجی باید در توافق دوطرفه قرارداد او را فسخ کند نه اینکه به او بگوید تو را نمی‌خواهم و برو به امان فیفا

مسئولان و کارشناسان پاسخ می‌دهند

استقلال جای گرو و نیومایر بازیکن خارجی بخرد؟

روز گذشته نیومایر آلمانی و الحاجی گرو نیجریه‌ای قرارداد‌های خود را با استقلال فسخ کردند و از این تیم جدا شدند. حال این سؤال به وجود می‌آید که استقلال آیا جای این دو بازیکن خارجی باید بازیکن خارجی بخرد یا اینکه از بازیکنان داخلی استفاده کند؟ این سؤال را با تنی چند از مسئولان و صاحب‌نظران مطرح کردیم که پاسخ‌هایشان را در پی می‌خوانید.

مجید نامجومطلق: بازیکن خارجی باید مشکل‌گشا باشد

عضو کمیته فنی باشگاه استقلال، در این خصوص به ما گفت: کمیته فنی همیشه نقش حمایتی خود را در قبال سرمربی استقلال ایفا کرده و الان هم همین کار را انجام خواهد داد. به نظر من کیفیت فنی الحاجی گرو به کار استقلال نیامد و نیومایر هم نتوانست خودش را اثبات کند. در نهایت هم از تیم جدا شدند.

حالا این سرمربی تیم است که بر اساس نیاز‌های خود لیست خواهد داد تا استقلال تقویت شود و ما اگر می‌خواهیم بازیکن خارجی بیاوریم باید بسیار باکیفیت و ایده‌آل باشد و به درد تیم در شرایط سخت بخورد.

بیژن طاهری: شفر تصمیم‌گیرنده خواهد بود

مربی تیم استقلال در این خصوص گفت: الحاجی گرو و نیومایر بازیکنان خوبی بودند، ولی نتوانستند توانایی‌های خودشان را در استقلال نشان دهند و در نهایت هم از جمع ما جدا شدند.

من فکر می‌کنم وینفرد شفر نقاط ضعف تیم را در نیم‌فصل اول شناخته و قطعاً برای نیم‌فصل دوم آن‌ها را برطرف خواهد کرد و قطعاً تصمیم نهایی را در خصوص اینکه خریدهای‌مان داخلی باشد یا خارجی شخصاً بر عهده خواهد گرفت و باشگاه هم همواره از او حمایت کرده است. استقلال تیم بزرگی است و باید بازیکنان باکیفیت جذب کند تا در آسیا هم موفق باشیم.

صمد مرفاوی: خارجی یا داخلی بودنش مهم نیست

سرمربی پیشین استقلال در این خصوص گفت: اینکه جانشینان الحاجی گرو و نیومایر داخلی باشند یا خارجی زیاد فرق نمی‌کند مهم این است که استقلال به لحاظ فنی بتواند با خرید‌های جدیدش ضعف‌ها را پوشش دهد. در نیم‌فصل دوم بازی‌ها حساس‌تر و امتیاز گرفتن سخت‌تر می‌شود لذا استقلال باید دنبال بازیکنان باکیفیت باشد حال چه خارجی چه داخلی اگر چه فکر نمی‌کنم بتوان بازیکن داخلی خوب گرفت چرا که اکثر تیم‌ها بازیکنان خوب خود را حفظ می‌کنند و به راحتی آن‌ها را از دست نمی‌دهند.

علی جباری: بازیکن خارجی باید درست و حسابی باشد

کاپیتان استقلال در دهه ۵۰، در این خصوص گفت: راستش من از همان روز اول هم با آمدن الحاجی گرو و نیومایر موافق نبودم. بازیکن خارجی باید درست و حسابی باشد و اگر استقلال می‌خواهد بازیکن خارجی بیاورد باید یک سر و گردن بالاتر از این دو باشد. من معتقدم حتی جپاروف هم نباید به استقلال برگردد. او ۳۷ سال سن دارد و آمدنش به هیچ درد استقلال نمی‌خورد. وقتی می‌شود بازیکن جوان و باانگیزه ایرانی جذب کرد چرا سراغ بازیکنانی، چون الحاجی گرو و نیومایر و حتی جپاروف برویم؟

علی نظری‌جویباری: باید کیفیت بالایی داشته باشند

معاون پیشین باشگاه استقلال، در این خصوص گفت: به اعتقاد من فرقی نمی‌کند بازیکن اهل کجا باشد. چه خارجی و چه داخلی باید به درد استقلال بخورد و کیفیت فنی بالایی داشته باشد. استقلال حضوری پرقدرت در آسیا باید داشته باشد و در نیم‌فصل دوم هم کارش سخت می‌شود لذا سرمربی تیم باید تصمیمی سرنوشت‌ساز را برای جذب بازیکن خوب بگیرد و اگر هم خارجی می‌آورند باید مثل جپاروف، جان‌واریو، ساموئل و... باشد و از آوردن بازیکن خارجی بی‌کیفیت باید پرهیز کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ۷۶۱

      خوب باید پول بیت المال یه جا مصرف بشه

    • بدون نام

      شفر و فتحی در دلالی بسیار هماهنگ هستند

    • بدون نام

      مطمنن اگه کیسه محروم میشود دوباره سراز دسته سه درمیاورد....بزرگی وشوکت تو خون پرسپولیسه

    • بدون نام

      باز کیسه وتوهمی دیگر اخه آدم مغز فندقی استقلال با دروپنجره باز به دسته ۳رفت اگر بسته بشه بطور کلی نابود میشه دیگه چنین مقایسه مسخره ای نکنید بدتر سوژه می شید رسوا

    • تااااجممم شناختیـی.؟؟

      بازیکن تاپ درجه یک مثل جانواریو هافبک نفوذی.مثل رضاعنایتی تموم کننده ویه دفاع مطمین وگوش کلاسیک برای سمت جپ مثل احسان حاح صفی

    • بدون نام

      لنگی با این مطالب نمیتونی استقلال و به حاشبه ببری پس خفه شوووووو

    • بدون نام

      آقا یه ذره عقل هم بد نیست این کیسه کشها با پنجره باز و 20 تا بازیکن جدید این وضعیت رو داره اگه پنجره بسته‌ بود الان برای بار دوم تو دسته سوم داشت تفریح می‌کرد ولی اونجا احتمالا میتونست یکی دیگه جام بیاره و ستاره سوم رو بزنه و طرفداران حقیرش کری بخونن

    • بدون نام

      خب پسر وزیرتون ناراحت میشد دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج