۸۰۹۳۴۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بایرن و خاطرات تلخ و شیرین برای آقای معمولی

جذاب ترین نبرد یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان میان لیورپول و بایرن مونیخ خواهد بود.

وبسایت نود: قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در نیون سوئیس انجام شد و در جذاب ترین مسابقه این مرحله، بایرن مونیخ رودرروی لیورپول قرار خواهد گرفت تا شاهد دو نبرد جذاب در آنفیلد و آلیانز آرنا باشیم.

بایرن مونیخ قطعا آسان ترین قرعه ای نبوده که لیورپول می‌توانست با آن مواجه شود. احتمالا یورگن کلوپ سفر به پورتو و دیدار با تیم سرجیو کونسیسائو را ترجیح می‌داد اما همه می‌دانند که این تیم بایرن، در این فصل هرگز نتوانسته در حد و اندازه های خود و تاریخ غنی اش ظاهر شود.

باواریایی ها که در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی با یک تساوی ۳-۳ مقابل آژاکس، سرگروهی خود را مسجل کردند، در بوندسلیگا جایگاهی بهتر از سومی نداشته و ۹ امتیاز با دورتموند صدرنشین اختلاف دارند. نیکو کواچ به تازگی و در همین تابستان هدایت بایرن را بر عهده گرفته اما در این روزها صحبت از آینده بلندمدت این مربی در آلیانز آرنا، بیشتر به یک شوخی می‌ماند.

یورگن کلوپ در حالی قدم به این دیدار خواهد گذاشت که خاطرات زیادی از تقابل با بایرن مونیخ در ذهن خود دارد و البته می‌توان گفت با وجود دوری حدودا ۴ ساله او از بوندسلیگا، شناخت خوبی نیز از این تیم بایرن خواهد داشت.

در بین بازیکنان ثابت بایرن مونیخ، نام متس هوملس و روبرت لواندوفسکی به چشم می‌خورد؛ دو بازیکنی که در دورتموند یورگن کلوپ، ترمز بایرن را کشیدند و در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ دو قهرمانی متوالی بوندسلیگا را جشن گرفتند.

آمار کلی یورگن کلوپ در مقابله با بایرن مونیخ چندان مناسب نیست؛ ۲۹ بازی، ۹ برد، ۴ تساوی، ۱۶ باخت و ۴۴ گل زده در برابر ۵۷ گل خورده. اما با حذف ۷ تقابل اول کلوپ در برابر بایرن، زمانی که او روی نیمکت ماینتس می‌نشست و صاحب یک تساوی و ۶ باخت شد، به کارنامه و آمار معقول تری می‌رسیم.

قطعا موفق ترین فصل دوران مربیگری کلوپ تاکنون، فصل ۱۲-۲۰۱۱ بوده است؛ زنبورها که مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شدند، در این فصل بایرنی را در مقابل داشتند که با بازگشت یوپ هاینکس به نیمکت مربیگری و جذب مانوئل نویر و ژروم بواتنگ، تا بن دندان مسلح شده بود.

دورتموند در دو مسابقه رفت و برگشت ۱-۰ بایرن را شکست داد تا با ۸۱ امتیاز، ۸ امتیاز بیشتر از بایرن مونیخ، برای دومین فصل متوالی قهرمانی بوندسلیگا را جشن گیرد. بعد از آن فینال جام حذفی نیز در المپیاشتادیون با یک پیروزی خاطره انگیز دیگر برای دورتموند همراه بود.

هت‌تریک رابرت لواندوفسکی در کنار گل های شینجی کاگاوا و هوملس برتری ۵-۲ را برای دورتموند به ارمغان آورد تا دورتموند دوگانه داخلی آلمان را در سال ۲۰۱۲ از آن خود کند. جالب آن که بایرن در همان فصل در فینال لیگ قهرمانان به چلسی باخت تا مردان هاینکس در نایب قهرمانی، هت‌تریک کرده باشد!

یکی از تلخ ترین شب های کلوپ نیز در برابر همین بایرن رقم خورده است. دورتموند و بایرن با غلبه بر رئال مادرید و بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۳ رسیدند تا ومبلی، شاهد قدرتنمایی دو تیم آلمانی باشد. ماریو مانژوکیچ در دقیقه ۶۰ با پاس آرین روبن بایرن را پیش انداخت اما دورتموند ۸ دقیقه بعد با پنالتی گوندوغان بازی را به تساوی کشاند. در حالی که همگان منتظر رفتن بازی به وقت های اضافه بودند، آرین روبن در دقیقه ۸۹ تیر خلاص را بر پیکره زرد و مشکی ها وارد کرد تا بایرن با جبران اتفاقات سال ۲۰۱۲، فاتح سه گانه فوتبال اروپا در سال ۲۰۱۳ لقب گیرد.

بعد از آن شکست تلخ، دورتموند کلوپ چند پیروزی برابر بایرن کسب کرد اما شاید هیچ یک نتوانست آن زخم را به شکل کامل التیام دهد. برای مثال اولین تقابل دو تیم بعد از فینال ومبلی در سوپرکاپ آلمان شکل گرفت که با برتری ۴-۲ زنبورها همراه شد.

پیروزی ۳-۰ دورتموند در هفته سی‌ام فصل ۱۴-۲۰۱۳ و در آلیانز آرنا نیز در شرایطی کسب شد که بایرن گواردیولا از مدتها قبل قهرمانی خود را مسجل کرده بود. کلوپ آخرین تقابل خود در مقابل بایرن را نیز با پیروزی ۳-۱ در نیمه نهایی جام حذفی پشت سر گذاشت. اما دورتموند در فینال با همین نتیجه به وولفسبورگ باخت تا کلوپ خداحافظی تلخی با دورتموند را تجربه کند.

از بین نفرات تیمی که آن شب تلخ را در ومبلی به کلوپ تحمیل کردند، نفراتی مثل نویر، بواتنگ، آلابا، مولر، ریبری و روبن هنوز هم در بایرن حضور دارند و علیرغم انتقادات ماه های اخیر، هنوز هم نفرات مهمی برای باواریایی ها محسوب می‌شوند.

کلوپ در حالی قدم به دیدار رفت خواهد گذاشت که ویرجیل فن‌دایک، این مسابقه را به دلیل محرومیت از دست داده اما شاید اصلی ترین ستاره لیورپول در مرحله یک هشتم نهایی، روی نیمکت این تیم حضور داشته باشد؛ مردی که در مقابل بایرن هم اشک و هم لبخند را تجربه کرده و شاید بهتر از هر فرد دیگری، راه بردن بایرن را بلد باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رج

      بایرن پیروزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج