۸۰۹۳۵۹
۸ نظر
۵۰۱۴
۸ نظر
۵۰۱۴
پ

نماینده مجلس:

آموزش زوجین قبل از ازدواج اجباری می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در موضوع ازدواج در جلسه امروز دوشنبه کمیسیون بررسی و مقرر شد قبل از ازدواج و زمانی ‌که زوجین به دفاتر ثبت ازدواج مراجعه می کنند، آموزش اجباری آنها در سرفصل برنامه ها قرار گیرد.

خبرگزاری ایرنا: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در موضوع ازدواج در جلسه امروز دوشنبه کمیسیون بررسی و مقرر شد قبل از ازدواج و زمانی ‌که زوجین به دفاتر ثبت ازدواج مراجعه می کنند، آموزش اجباری آنها در سرفصل برنامه ها قرار گیرد.

فاطمه ذوالقدر عصر دوشنبه در گفتگویی افزود: با توجه به اینکه طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در موضوع ازدواج در برنامه ششم توسعه کشور نیز دیده شده است، برای اجرایی و دایمی شدن این طرح، موضوع در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: امروز با حضور نمایندگان وزارت‌خانه‌های ورزش و جوانان، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونین حقوقی دستگاه‌‌ها و وزارتخانه‌های مسئول، کلیات و تبصره‌هایی از طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای نهایی شدن طرح، طی این هفته یا هفته بعد نشست‌های مشترکی با دستگاه‌های مربوطه در کمیسیون فرهنگی مجلس اسلامی شورای اسلامی داشته باشیم.

ذوالقدر یادآور شد: از دیگر برنامه‌های کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی ردیف بودجه فرهنگی بود، به دنبال این هستیم که منابع جدیدی برای افزایش ردیف بودجه فرهنگی به سازمان برنامه و بودجه معرفی کنیم، با توجه به مشکلات و محدویت‌های معیشتی که در کشور وجود دارد باید منابع دیگری برای افزایش سهم بودجه فرهنگی پیدا کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه سهم بودجه فرهنگی در لایحه بودجه سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ فقط ۷ درصد افزایش داشته است، همکاران ما در کمیسیون فرهنگی نظرشان این است که باید ازطریقی این سهم افزایش یابد.

وی افزود: این جلسه با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و مقرر شد تمهیداتی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت‌های مالیاتی و اختصاص مبلغی از درآمد شرکتهای دولتی در جهت افزایش ردیف بودجه فرهنگی سال ۹۸ است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای اینکه فرهنگ و هنر ما شامل حمایت‌های بیشتری در ردیف بودجه سال ۹۸ شود، باید تلاش کنیم ضمن در نظر گرفتن محدودیت‌های بودجه‌ای دولت، به امور فرهنگی نیز توجه بیشتری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسی له شمالیست امیدیهارای نمیده دنبال رای نباش حناتون رنگ ندارهبیکاری وفقرنجومی نه حرف زدی نه طرح داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا چیزی که خیلی ضروریه اعتیاد و ایدز و سلامت روانیه که دیوانه زنجیری نباشه ، خصوصا طرف دو روز دیگه بچه آورد هزار تا فاجعه اتفاق نیفته

    • بدون نام

      یاد بگیریم بدون پول زندگی کنیم

    • پروانه

      باید از سن پایین اموزش بدید نه یه هفته قبل از ازدواج

    • بدون نام

      زحمت کشیدن
      این آموزش که همین الانم اجباریه
      هنوز نمایندگان ما از قوانین اطلاعی ندارن و وقتشون رو صرف موارد تکراری میکنن

      پاسخ ها

      • خدا

        نترس خودشون خوب بلدن،فقط این وسط یه بودجه هنگفتی به اسم آموزش را کی میخوره معلوم نیست/دختر وپسر جوان از پدران و مادرانشون باید یاد بگیرن تمام مسائل را نه از بنگاه های مشاوره ای

    • بدون نام

      این اموزش اجباری را من چندسال پیش دربرترین ها پبشنهاد دادم. وحالا پیشنهادم این است که مدرس ها حتماً ازبین زوجین باتجربه انتخاب شوند. ویا طی فراخوانی اززوجین باتجربیات موثر خواسته شودکه تجربه خود را به یک متولی این کار تدوین وتحویل دهند. سپس مدرسین ازاین متون برای زوجهای جوان اموزش دهند. نه ان متون کلاسیک قدیمی به درد نخور. من حاضر م منشی این کار بشم.

    • سعید صبوری

      خیلی وقت پیش باید این کار انجام میشد و باید از کارشناسان خیلی مجرب و نتخصص استفاده کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج