جاباما
۸۰۹۶۲۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ورود مجلس به پرونده فوت وحید صیادی نصیری

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در نامه‌های جداگانه‌ای به وزرای اطلاعات و دادگستری خواستار توضیح علت و مستندات قانونی بازداشت وحید صیادی نصیری و علت فوت وی و همچنین قصور یا تقصیر های احتمالی مسئولان زندان شد.

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در نامه‌های جداگانه‌ای به وزرای اطلاعات و دادگستری خواستار توضیح علت و مستندات قانونی بازداشت وحید صیادی نصیری و علت فوت وی و همچنین قصور یا تقصیر های احتمالی مسئولان زندان شد.

در نامه حجت‌الاسلام احمد مازنی خطاب به علوی و آوایی با اشاره به اخباری درباره دلیل فوت وحید صیادی نصیری در زندان قم و در عین حال با اشاره به توضیحاتی که از سوی برخی مسئولین ذی‌ربط درباره این حادثه ارائه شده در بخشی از این نامه آمده است: «آن چه افکار عمومی و نمایندگان مردم را نگران می‌کند وقوع حوادث ناگواری از این دست به صورت مکرر در زندان‌هاست. بنابراین به منظور رفع شبهه و آگاهی مردم در خصوص موارد زیر توضیح دهید؛

۱- علت و مستندات قانونی بازداشت آقای وحید صیادی نصیری را اعلام کنید.

۲-علت فوت آن مرحوم چه بوده آیا اعتصاب غذا منجر به فوت شده یا بیماری زمینه ای دیگری موجب درگذشت زندانی شده است؟

۳- علیرغم وقوع حوادث منجر به مرگ زندانیان در مورد قصور یا تقصیر های احتمالی مسولان زندان ها توضیح دهید؛ به ویژه آن که علاوه بر حقوق زندانی چه بسا زنده ماندن برخی از متهمان موجب بررسی بیشتر و احقاق حق نظام و مردم شود که مرگ زندانی موجب باقی ماندن ابهامات و تضییع حقوق عمومی شود.»

پیش از این یک مقام آگاه با اعلام خبر عضویت «وحید صیادی نصیری» در گروهک تروریستی تندر، علت دستگیری وی را برنامه‏‌ریزی برای انجام اقدامات ایذایی اعلام کرد و به ایسنا، گفت: «وحید صیادی نصیری» اولین بار در سال ۹۴ در استان البرز به اتهام عضویت در گروهک تروریستی تندر و برنامه‏‌ریزی برای اقدام ایذایی دستگیر و به ۵ سال زندان محکوم شد. نامبرده با سپری کردن یکسال و نیم از مدت محکومیت، مشمول عفو رهبری شد و در اواخر سال ۹۶ آزاد شد.

متأسفانه، وی پس از آزادی، مجدداً با اسامی مستعار «آرش صیادی» و «شاپور ذوالاکتاف» شروع به همکاری با گروهک تروریستی تندر کرد که با توجه به برنامه‏ ریزی گروهک برای اقدامات انفجاری در تاریخ ۱ /۵/ ۹۷ در قم دستگیر و به زندان منتقل گردید. نامبرده به علت بیماری کبدی به بیمارستان اعزام و علی‏رغم تلاش پزشکان، در بیمارستان پس از هفت روز در مورخ ۲۱ / ۹/ ۹۷ جان باخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به دستور فرانسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج