جاباما
۸۰۹۹۸۴
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

سیدجلال، در میان غایبان بزرگ جام ملت‌ها

فاکس اسپورت اعتقاد دارد کاپیتان تیم پرسپولیس یکی از غابیان بزرگ جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ است.

ورزش سه: ۲۴ تیم برتر قاره آسیا به زودی در امارات گرد هم می آیند تا در چارچوب مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ به رقابت با هم بپردازند. این مسابقه از دوران قدیم مهم ترین تورنمنت ملی فوتبال آسیا به حساب می آید که در آن ستاره های هر کشور به میدان می روند اما این بار نسبت به ۴ سال گذشته، ستاره هایی بازنشسته شده اند و نمی توانند به ورزشگاه های ابوظبی، دوبی، العین و شارجه زیبایی و زینت ببخشند.

در اینجا "فاکس اسپورت آسیا" ۵ اسطوره این قاره که در جام ملت های آسیا غایب خواهند بود را معرفی کرده است.

1. تیم کیهیل (استرالیا)

مسلما فقدان تیم کیهیل بازیکنی که در ۱۰۸ بازی ملی ۵۰ گل به ثمر رسانده، اتفاق خوبی برای جام ملت های آسیا نیست؛ خصوصا این که کیهیل در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز شرکت کرد. سبک بازی تاثیرگذار و کنش گرانه کیهیل سبب شده تا حتی مخالفان و رقیبان او نیز به توانایی هایش اعتراف کنند. او بازی های ملی را با ۴ جام جهانی و ۳ جام ملت های آسیا به پایان رساند و می توانست با بازی در امارات، شمار جام ملت هایش را با جام جهانی برابر کند.

سیدجلال، در میان غایبان بزرگ جام ملت‌ها

آخرین تورنمنت آسیایی او با استرالیا، در جام ملت های 2015 بود و کیهیل توانست بخش مهمی از تیمی باشد که به عنوان قهرمانی در آسیا رسید. وی اکنون در تیم جمشیدپور هند بازی می کند و جای خالی اش در خط حمله تیم ملی استرالیا کاملا مشخص است.

۲. جلال حسینی (ایران)

جلال حسینی پس از بازی در 116 بازی ملی در 11 سال، از بازی های ملی در شرایطی خداحافظی کرد که پس از سه بازیکن مشهور یعنی جواد نکونام، علی دایی و علی کریمی چهارمین بازیکن با سابقه در تیم ملی ایران است که باوجود عدم حضور در فوتبال اروپا، نشان داد که چقدر می تواند خوب باشد.

سیدجلال، در میان غایبان بزرگ جام ملت‌ها

حسینی در ۳۶ سالگی همچنان قوی نشان می دهد و استحکام زیادی دارد؛ حتی اگر به جام جهانی ۲۰۱۸ راه پیدا نکرد و در لیست نهایی کارلوس کی روش نبود. دفاع میانی تیم پرسپولیس از پایان قدرتمندانه سال میلادی اش با پرسپولیس که نایب قهرمانی در آسیا بود، لذت می برد. او در برابر الدحیل و الجزیره گل هایی را به ثمر رساند که پرسپولیس را به مرحله بعدی رساندند.

3. تایسیر ال جاسم (عربستان سعودی)

به معنای واقعی کلمه، تایسیر ال‌جاسم اسطوره فوتبال عربستان است. بازیکنی که بخش اعظم فوتبالش را در الاهلی سپری کرد و تنها در سه دوره کوتاه به عنوان بازیکن قرضی راهی الغرافه، القطر و الوحده شد.

سیدجلال، در میان غایبان بزرگ جام ملت‌ها

بازیساز رویایی تیم ملی عربستان، کارش در جام ملت های آسیا را از سال 2007 و زمانی که 22 ساله بود، آغاز کرد و توانست با همکاری هم تیمی هایش عربستان را به فینال برساند. ال‌جاسم جزو نسل پرستاره تیم عربستان شامل یاسر القحطانی، سلمان الفرج، اسامه هوساوی، محمد ال‌شلهوب بود که همگی آخرین سال های فوتبال خود را پشت سر می گذارند.

۴. کیسوکه هوندا (ژاپن)

اگرچه ژاپن در طول تاریخ خود ستاره های زیادی را داشته اما کیسوکه هوندا را بدون شک باید یکی از بزرگترین ستاره های تاریخ فوتبال این کشور دانست. او اگرچه بیشتر درخشش خود را در جام جهانی نشان داد اما با این حال در جام ملت های 2011 نقش پررنگی در قهرمانی ژاپن داشت.

سیدجلال، در میان غایبان بزرگ جام ملت‌ها

هوندا نشان داده که هنوز هم می تواند یک ستاره تمام عیار باشد. او هم اکنون در تیم ملبورن ویکتوری استرالیا بازی می کند و امیدوار است در مسابقات باشگاهی آسیا موفق باشد.

5. ماکوتو ها سه به (ژاپن)

زمانی که ده سال پیش جرقه فوتبال هوندا در ژاپن زده شد، ها سه به روح فوتبال در ژاپن را ایجاد می کرد. هافبک میانی تیم ملی ژاپن که همواره در وسط زمین کار خودش را به خوبی انجام می داد، اکنون در اینتراخت فرانکفورت حضور دارد و حتی در ۳۵ سالگی می تواند مهره کارآمدی باشد.

سیدجلال، در میان غایبان بزرگ جام ملت‌ها

دوران اوج فوتبال او در سال 2011 بود که توانست به عنوان کاپیتان تیم ملی ژاپن جام را بالای سر ببرد. او همچنین از سال 2010 تا 2018 توانست در جام جهانی حضور پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی سرزمین تر از باد

      آخه میون این همه بازیکن بزرگ و ستاره ، جلال مگه چه افتخاری کسب کرده که بزرگ حسابش می کنید لنگی جان؟ چون پیراهن لنگ را پوشیده بزرگ به حساب میاد؟ فدراسیون فوتبال یه دوسه ساله با دوپینگ و زدوبند قهرمانتون کرده توهم زدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس کو پنگوئن آسیا

    • بدون نام

      جای برای پیرمردها نیست

    • javad persian

      اگه یه جون 18 ساله بود ما میگفتیم اره
      بنده خدا الان باید با نوه پسریش بشینه جام ملت‌ها رو ببینه
      بعدش هم اونجا ایران نیست میلی باشه، از بازیکنا تست دوپینگ میگیرن، اونوقت هست که رسوای عالم میشیم، بخاطر همینه این بنده خدا کیروش پرسپولیسیها رو دعوت نمیکنه از ابروش میترسه
      خخخخخخ

    • مهدی ارجمند

      الکی وبا تبلیغ ولکی کسی بزرگ نمیشه،،نه تو پرسپو لیس قهرمانی داشتی نه تو تیم ملی ،البته از لهاض سن و سال رکورد داشته درست میگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج