۸۱۰۲۷۴
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

اعتراض وزارت خارجه به اقدام دولت آلبانی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام دولت آلبانی در اخراج دو دیپلمات ایرانی از این کشور به بهانه‌های امنیتی با بیان این‌که «این اقدام دولت آلبانی غیر قابل قبول و محکوم است»، اظهار کرد: سناریوهای آمریکایی - اسرائیلی برای تخریب روابط اروپایی ایران در دستور کار است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام دولت آلبانی در اخراج دو دیپلمات ایرانی از این کشور به بهانه‌های امنیتی با بیان این‌که «این اقدام دولت آلبانی غیر قابل قبول و محکوم است»، اظهار کرد: سناریوهای آمریکایی - اسرائیلی برای تخریب روابط اروپایی ایران در دستور کار است.

بهرام قاسمی ظهر دیپلمات ارشد کشورمان ظهر روز پنجشنبه با نکوهش اقدام غیر قابل قبول دولت آلبانی در اخراج دو دیپلمات ایرانی اظهار کرد : این اقدام و سناریو تحت فشار دولت آمریکا و سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی و با همکاری برخی گروه‌های تروریستی ضد ایرانی و با بیان ادعاهای واهی و نادرست تدوین و در جهت تخریب و تحت تاثیر قرار دادن روابط ایران و اروپا اجرا شده است.

این رفتار دولت آلبانی که هیچ توجیه و پایه و اساس منطقی ندارد تماما بر بنیان اطلاعات ساختگی و غلط برخی سرویس های امنیتی و اقدامی محکوم و غیر قابل قبول تلقی می شود. جای تاسف دارد که این بار سناریوسازان ضد ایرانی کشور آلبانی که همواره از روابط خوبی با ایران برخوردار بوده است را قربانی نقشه‌های شوم خود قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: ما این اقدام نابخردانه تحمیلی بر این کشور را در ادامه همان خط تخریب و اخلال در روابط خارجی ایران، بویژه با اروپا و نیز با هدف ایران‌آزاری و ایران‌هراسی می‌دانیم که توسط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها همواره دنبال می‌شود که ذوق‌زدگی کودکانه و از سر ناشیگری و ورود عجولانه به اعلام موضع گیری و بیان شادمانی ابلهانه برخی مقامات آمریکایی بویژه وزیر خارجه آن کشور از این اقدام گواهی بر این تلاش های مذبوحانه افراد غیر حرفه ای و مزد بگیر گروه‌های تروریستی طی سالیان اخیر است.

وی در پایان افزود: در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم با جدی‌تر شدن همکاری‌های ایران و اروپا برای بی‌اثر کردن تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، طراحی سناریوهای تخریب روابط ایران و اروپا بیشتر شده است که البته با هوشیاری، درایت و کیاست طرفین قطعا ناکام خواهد ماند.

مقامات آلبانی تحت فشار رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا اعلام کرده‌اند که سفیر ایران و یک کارشناس سیاسی در سفارت تهران در آلبانی را اخراج کرده اند . گفتنی است که کشور آلبانی فاقد هیچ‌گونه مکان دیپلماتیک در ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      چقد هم پامپئو وبولتون زودے دم تکان میدن چقد بے شرفن اینا دیگه.

    • بدون نام

      محبوب همه شدیم

    • مجید

      اونا اینجا سفارت ندارند بعد چطور ایران اونجا سفارت داره.

    • احمد

      دوتادوست حسابي توکل دنيانداريم همه باماکل کل ميکنن ،

    • بدون نام

      همه دارن پرتمون میکنن بیرون تا دیروز میگفتید تخلف احتمالی شهروندان و حالا سفیر وکفیل را میندازن بیرون ! روحانی هم که پای شبکه خبر نشسته زیر نویس میخونه خخخ تا میزنه ترکیه و روس یواشکی خاله بازی کردند سریع میگه : جواتی ساکتو ببند که باید بریم ترکیه ؟ هرکس م پرسید بگید برا پیگیری خفت گیری شهروندان در ترکیه .......فوتبالی گفتم جواتی ببخشید

    • بدون نام

      ناظر لطفا اگه میشه منو مبصر معرفی کنید زیر هر خبری یه جمله طنز مینویسم وقول میدم چه روحانی چه نماینده مجلس با هر طیفی باشه بیطرف یک خط بنویسم

    • بدون نام

      چرا اذیت خودت میکنی تو هم دو تا دیپلماتش اخراج کن به همو دلیل که اونا گفتن

    • بدون نام

      خود کرده را تدبیری نیست.

    • بدون نام

      خب این اطلاعیه چی شد الان؟ دردی یا کمکی میکنه یا مصرف داخلی داره که هیچ؛ اگرم واقعا ناراحت هستید چه لزومی داره سراسر تکذیب میکنید!؟ اگر جایی داشت مقابله به مثل نمیکردید یا ببندید درب امور خارجه را تا بعداز تحریم ها مثل کوبا یاسبک را عوض کنید با امریکا دشمن ولی تلویزیون هشتگ دنیا رو در حمایت از فلسطین پخش ..نمیشه پنجاه نفر در دنیا بگید برن جلوی مقر سازمان ملل در امریکا ازما حمایت کنن؟

    • بدون نام

      ظریف بخند بخند چی شد سیاست خنده و التماس

    • بدون نام

      البانی یک کشور عقب مونده اروپایی رابطه با اون به چه دردمیخوره
      کشورهایی که بدرد میخورن باما مشکل دارن واین انتر داره زرزیادی میزنه

    • بدون نام

      بهتر ارض کمتر خرج میشود.مردم گرسنه هستند

    • بدون نام

      ظریف بیعرضه اس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج