جاباما
۸۱۰۴۶۸
۳۶ نظر
۵۰۰۴
۳۶ نظر
۵۰۰۴
پ

لیست کامل قیمت تنقلات شب یلدای ۹۷

با توجه به قرارگیری در آستانه شب یلدا؛ بازار تنقلات، میوه، شیرینی و گل فروشی ها حسابی داغ است.

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به قرارگیری در آستانه شب یلدا؛ بازار تنقلات، میوه، شیرینی و گل فروشی ها حسابی داغ است.

بررسی های میدانی نشان می دهد که قیمت آجیل و خشکبار، میوه و گل نسبت به مدت مشابه سال قبل با نوساناتی روبروست که بعضا در برخی موارد این افزایش قیمت به صد در صد می رسد.

آخرین قیمت ها از سطح بازار آجیل و خشکبار نشان می دهد که قیمت هر کیلو پسته اکبری ۲۰۰ تا ۲۸۰ هزار، پسته فندقی ۱۸۰ تا ۲۴۰ هزار، بادام هندی ۲۲۰ تا ۳۱۰ هزار، تخمه ژاپنی ۳۵ تا ۶۰ هزار، تخمه کدو گوشتی ۲۵ تا ۵۰ هزار، فندق ۸۰ تا ۱۳۰ هزار، بادام ۹۰ تا ۱۷۰ هزار، تخمه آفتابگردان ۲۰ تا ۳۵ هزار، آجیل چهار مغز ۱۸۰ تا ۲۵۰ هزار، آجیل شیرین ۹۰ تا ۱۸۰ هزار و برگه زرد آلو ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر کیلو انار در سطح بازار ۹ تا ۱۵ هزار، خرمالو ۸ تا ۱۳ هزار، ازگیل ۱۲ تا ۲۰ هزار، هندوانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار، پرتقال جنوب ۸ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰، موز ۱۲ تا ۱۵ هزار، پرتقال شمال ۴ تا ۷ هزار، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۱۳ هزار، سیب لبنانی قرمز ۴ تا ۱۲ هزار، کدو حلوایی ۳ تا ۶ هزار و چغندر قند ۲ تا ۵ هزار تومان است.

با یک حساب سر انگشتی در می یابیم که یک خانواده ۴ نفره برای خرید آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، سبزی پلو با ماهی غذای مخصوص این شب و برخی اقلام میوه پرتقاضا از جمله هندوانه، کدو حلوایی، ازگیل، خرمالو و ... به میزان کم حداقل باید ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه کند که این مبلغ با در آمد ناچیز خانوار تناسبی ندارد.

ثبات قیمت شیرینی در شب یلدا

علی بهره‌مند رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران با اشاره به اینکه قیمت شیرینی برای شب یلدا تغییری نخواهد داشت، اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو شیرینی‌تر ۲۶ هزار، گل محمدی ۲۱ هزار، زبان و پاپیون ۲۱ هزار و ۵۰۰، برنجی ۲۱ هزار و ۵۰۰ و یزدی ۱۵ هزار تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ مصوبی برای کیک و مابقی شیرینی‌ها وجود ندارد، افزود: قیمت مابقی اقلام برحسب متریال به کار رفته متفاوت است و نرخ مصوبی برای آن وجود ندارد.

بهره‌مند ادامه داد: شیرینی فروشی‌ها در حال آماده شدن برای شب یلدا هستند و هیچ گونه افزایش قیمتی در بازار نداریم.

رئیس اتحادیه قنادان تهران از اُفت ۳۰ درصدی تقاضا برای خرید شیرینی در بازار خبر داد و گفت: علی رغم افزایش قیمت مواد اولیه به سبب کاهش قدرت خرید خانوار و پیشگیری از کاهش روز افزون تقاضا نه تنها برای شب یلدا بلکه برای شب عید تغییری در قیمت‌ها نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: افراد در صورت مشاهده تخلف مغازه‌ها می‌توانند با اتحادیه به شماره ۶۶۹۴۴۴۹۹ تماس بگیرند تا در اسرع وقت به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.

عرضه انار و هندوانه به میزان کافی است

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه انار، هندوانه و خرمالو وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون عرضه انار، خرمالو، ازگیل و هندوانه در بازار کافی است و جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت در بازار وجود ندارد.

وی، نرخ هر کیلو انار در میدان مرکزی میوه و تره بار را ۴ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود:این میوه باید با حداکثر سود ۳۵ درصدی در مغازه‌های سطح شهر عرضه شود.

کارگر، قیمت هر کیلو هندوانه انباری در میدان را ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان، هندوانه دزفولی را ۸۰۰ تا یک هزار و میناب را یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی، قیمت سیب قرمز در میدان مرکزی را ۳ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو سیب زرد ۴ تا ۹ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۹ هزار، پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی انشو ۳ تا ۶ هزار، ازگیل ۹ تا ۱۷ هزار، موز ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۵ تا ۱۰ هزار، کیوی ۳ تا ۸ هزار، گریپ فروت تو سرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، خیار بوته‌ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و خیار گلخانه ۲ هزار تا ۴ هزار تومان است.

وی ادامه داد: علی رغم پیش بینی افزایش قیمت میوه‌های پرتقاضا در آستانه شب یلدا، اما قیمت‌ها از تعادل نسبی در میدان مرکزی میوه و تره بار برخوردار است.

کارگر در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار پیش بینی می‌شود که ازدیاد تقاضا در شب یلدا تاثیر چندانی بر نوسان قیمت‌ها نداشته باشد.

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت گل در بازار

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی نرخ گل در بازار خبر داد و گفت: افزایش تقاضا در بازار گل دلیل اصلی نوسان ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت به شمار می‌رود، در حالیکه به سبب رکود حاکم بر بازار، مغازه‌ها افزایشی نداشته اند.

وی با اشاره به اینکه قیمت سبد، برگ‌های تزئینی، رمان و پارچه نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود: قیمت برخی ملزومات همچون اسفنج، سبد، رمان و... به دلیل عدم واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

شاهرخی، نرخ هر شاخه گل رز را ۱۰ تا ۱۲ هزار، گل مریم ۴ تا ۷ هزار، لیلیوم ۳۰ تا ۳۵ هزار، میخک مینیاتور ۴ تا ۵ هزار و هر عدد گل ارکیده در هر شاخه را ۵ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه ادامه داد: با توجه به رکود حاکم بر بازار، بسیاری از گل فروشی‌ها گفته اند که برنامه‌ای برای افزایش قیمت گل در شب یلدا ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ مصوبی برای تزئین گل، آجیل و هدیه برای گل فروشی‌ها وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به تفاوت نرخ سبد، برگ‌های تزئینی و ... تزئین براساس متریال به کار رفته از مشتریان اخذ می‌شود و نرخ مصوبی وجود ندارد.

تقاضای چندانی در بازار آجیل و خشکبار وجود ندارد/نرخ هر کیلو بادام هندی در عمده فروشی‌ها ۲۴۰ هزار تومان

محمد ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از کاهش ۳۵ درصدی قیمت اقلام آجیل و خشکبار در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز، قیمت آجیل و خشکبار نسبت به دو هفته اخیر ۳۵ درصد ارزان شده است که با استمرار اُفت قیمت دلار، روند نزولی قیمت آجیل و خشکبار ادامه خواهد یافت.

وی از اُفت چشمگیر تقاضا در بازار آجیل و خشکبار خبر داد و افزود: با وجود نوسان محسوس قیمت آجیل و خشکبار طی چند ماه اخیر، کاهش ۳۵ درصدی قیمت نمی‌تواند تاثیر چندانی بر افزایش تقاضا داشته باشد.

ارزانی ممقانی، نرخ هر کیلو آجیل شور در عمده فروشی‌ها را از ۷۰ تا ۱۷۰ هزار، آجیل شیرین ۶۰ تا ۱۴۰ هزار، انجیر ۵۰ تا ۱۴۰ هزار، برگه زردآلو ۱۸ تا ۳۰ هزار، برگه قیسی ۲۵ تا ۳۵ هزار، فندق ۵۵ تا ۶۵ هزار، پسته اکبری ۱۶۰ تا ۲۲۰ هزار، پسته فندقی ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار، تخمه ژاپنی ۲۰ تا ۳۵ هزار، تخمه آفتابگردان ایرانی ۱۵ تا ۲۰ هزار، تخمه آفتابگردان خارجی ۱۸ تا ۲۵ هزار، تخمه کدو گوشتی ۳۵ تا ۴۲ هزار و بادام هندی را ۱۶۰ تا ۲۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این اقلام باید در خرده فروشی‌ها با احتساب کرایه حمل و نقل و حداکثر ۱۲ درصد سود عرضه شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد در پایان تصریح کرد: باتوجه به کاهش نرخ ارز پیش بینی می‌شود که قیمت آجیل و خشکبار برای شب یلدا نوسانی نداشته باشد.

افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت ماهی از ابتدای سال جاری/قیمت مرغ در شب یلدا گران نمی‌شود

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آخرین تحولات بازار مرغ و ماهی در شب یلدا اظهار کرد: با توجه به افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت ماهی از ابتدای سال جاری و کاهش تقاضا، پیش بینی می‌شود که قیمت ماهی در شب یلدا نوسان خاصی نداشته باشد.

وی افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو شیرجنوب ۶۰ هزار، کپور ۲۰ هزار، قزل آلا ۳۰ هزار، شیر نیزه‌ای ۵۵ هزار، تیلاپیا ۳۷ هزار، سفید پرورشی ۲۵ هزار، سارم ۲۴ هزار، سرخو ۷۰ هزار، سنگسر شهری ۴۵ هزار، سنگسر طلایی ۴۵ هزار، آزاد دزفولی ۱۳ هزار، هامور جنوب ۶۰ هزار، حلوای سیاه ۶۲ هزار، شوریده بندر ۶۵ هزار، راشگو جنوب ۹۵ هزار و سالمون نروژ ۱۲۵ هزار تومان است.

یوسف خانی، نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۸ هزار و ۹۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۲ هزار و ۲۰۰ و خرده فروشی را ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر را ۱۲ هزار و ۲۰۰ و ران مرغ بدون کمر را برابر با قیمت مرغ ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: همچنین قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۰ هزار، سینه بدون کتف ۲۱ هزار و فیله مرغ ۲۴ هزار تومان است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی بازار، پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ برای شب یلدا نوسانی نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نوید

      دولت حامی منافع دلال ها
      اصلا یقه جر میده ی وضعی شده کلا

      پاسخ ها

      • bsaa

        شیرینی تر یک و نیم کیلو میشه حقوق یک روز من خدا ....

    • بدون نام

      کسی نیست جلو این گرانی بگیری.چه خبری من یکب شاخ در آوردم....خدا لعنت کند گران فروشی اشالله

    • ژیلا

      چقدرارزون برای شبی یه غذای ساده حدود1میلیون میشه خجالت بکشیدننگ برشما

    • بدون نام

      خدا لعنت کند گران فروشی من یکی شاخ در آوردم.چه خبری کسی نیست جلوی این گران فروشی بگیری.

    • الکی خوش

      تمام وعده‌ها و حرف های مسئولین دروغ و سرکار گذاشتن مردم بیچاره است، مردم بیچاره پول نون ندارند خدا از باعث و بانیش نگذره

    • بدون نام

      خدالعنت کند همه شما را

    • بدون نام

      احمق شيرينى دانمارکى

    • ن

      اونوقت مسئولين میگن پسته کیلویی۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومنه!!!!

      آخه کدوم کارگر و کارمندی پول داره که بره پسته کیلویی۲۰۰ هزار تومان بگیره ؟؟؟!!!

      الا برکت اله.......

    • کامران

      تدبیر وامید ممنون با خدمات وقول هات خوب جواب اعتماد ملت وجوانان را دادی!؟ترامپ بهترین بهانه است برای بی لیاقتی تون!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

    • بدون نام

      منکه الان متوجه شدم طبق یک روایت اسلامی
      کسانی که زندگی می کنن شب یلدا را باید روزه بگیرن و هیچی نخورن



      یه وقت فکر نکنین بخاطر پولشه چهل و پنج تومن یارانه را همین دو روز پیش دادن

    • محمد

      خدا لعنتتون گنه

    • بدون نام

      خدایا امسال را سال آخر عمر زمامداریشان قرار بده و دست این خائنین تاریخ را از سر این ملت کوتاه بگردان آقای مدیر محترم این نوشته را انتشار بده تا اکثریت این دعا را زمزمه کنند انشالله تعالی در این روز جمعه بدرگاه باریتعالی مستجاب واقع گردد آمین رب العالمین خدایا تو ناظر باش یکنفر که ماهی یک میلیون درآمد دارد چطور به این تنقلات دست پیدا کند مگه این انسان نیست بچه این حق زندگی را ندارد خدایا بحق دل سوخته زهرا حکم زوالشان را دراینروز عزیز خدا صادر بفرما آمین رب العالمین اگر همه دست به دعا شوند اینان رفتنی هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمین

      • بدون نام

        الهی آمین

      • بدون نام

        انشالله

      • بدون نام

        آمین

      • بدون نام

        خدا از زبونت بشنوه

      • بدون نام

        آمین یا رب العالمین

    • بدون نام

      اقای روحانی و دولتش با مدیرت و درایت همه چیز را زیر نظر دارند نگران نیستیم گرانفروشان به اشد مجازات میرسند

    • بدون نام

      تبریک به ملت گوسفند ایــــران

    • ایرانیم.

      این مسخره بازیاچیه دیگه.یواش یواش دارن یلداروجزءاعیادقرارمیدن.تبریک میفرستن.مونده فقط دولت اینم جزءتعطیلات قراربده.شبکه های مجازی همه ش شده این مسخره بازی. فکرنان کن که خربزه اب ست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط اون بالا که نوشتی ایرانیم تاحالا


        اولا اعیاد نه و عید فقط عید نوروز
        دوما یلدا یه سنت ایرانیه برای دورهم جمع شدن. دلیلی هم نداره وسیله ای بشه برای ریخت و پاش

    • بدون نام

      چیبگم خدایا

    • بدون نام

      باسلام، ما هیچی نمیخریم وبه بچه هامون قانع میکنیم که اینجور خوراکیهابا این قیمتهاحرام است،انشاالله که خداوند بانی گرانی وگرانفروشهارو نابود کند،که زندگی مردم را پاشیده کرده اند.وانشالله گه گران فروشان در سودشان خیر نبیند.

    • خسرو

      خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه. ما فقط تخمه سیاه و پرتقال و پشمک حاج عبداله تونستیم بخریم.
      خدا لعنت کنه هرکسی که مسول این گرونیا و بدبختی مردمه

    • بدون نام

      بر پدر و مادر دروغگو لعنت.....برو بازار ببین چه خبره از قیمت ها!!!!! شماها که دروغ میل میفرمایید سازمان تعزیرات و بازرسی هم که خوابند دولت هم که بیخیال ملت شده وای به حال ملت !!!!!!وای به حال ملت!!!!!! مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل!!!!!

    • بدون نام

      تواین اوضاع گرونی شب یلداکیلویی چنده

    • از اسلامشهر

      تمام مشکلات افزایش قیمت کالا در بازار به سه عامل بستگی دارد یک نوسان بازار ارز که شاید کمتر تاثیر داشته باشه دو اظهارات نسنجیده اتحادیه های صنوف مربوطه که شاید 50درصددر افزایش قیمت نقش دارن عامل سوم رسانه های رسمی وغیر رسمی که بصورت لحظه ای خبرها را گزارش و بروز رسانی میکنن

    • بدون نام

      توروخدا به این میگین دولت ...

    • اسد

      ن خ ر ی د ت م ا م

    • بدون نام

      خدایا برسان یک زلزله هشتاد ریشتری قشر
      کارمند وبازنشسته و کار گر همه بمیرند واین
      آقا زادها وسرمایه دارهای حرام خوار واین
      ژن های خوب واز ما بهتران ها بمانند بخورند
      وبنوشند مسئولین حیا کنید خجالت بکشید
      خدا از شما نگذرد با این وضعی که برای مردم
      ساخته اید

    • بدون نام

      جناب حسن اقا که شعار میدادن چنان رونقی میبخشم که مردم.....مننظورش همین رونق تورم پ گرانی بود که ما حالا میفهیم.حسن جان با حقوق۱/۲ چطوری شکم هامونو با نون خالی پرکنیم.چه جوابی داری به این مردم؟؟؟؟؟کشتی مارو با این کلیدت

    • بدون نام

      ککه بخوره اونی که بخاد هندونه و اجیل بخوره نخورید نمیمیرید فقط فروشنده های بیشرف گران فروش را شاد میکنید

    • ب

      این قیمتا رو از کجاتون درآوردین. الان قیمت شیرینی که ثابت بوده ایناست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج