۸۱۰۵۷۲
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

ثبت یلدا در فهرست میراث جهانی قرار گرفت

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از پیگیریها برای ثبت جهانی شب یلدا در فهرست میراث ناملموس خبر داد و گفت: آیین های ایرانی به نوعی با سفارشات الهی عجین است،در ایران از ابتدا مردم یکتاپرست بوده و بر اخلاق تاکید داشتند.

تسنیم نوشت: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از پیگیریها برای ثبت جهانی شب یلدا در فهرست میراث ناملموس خبر داد و گفت: آیین های ایرانی به نوعی با سفارشات الهی عجین است،در ایران از ابتدا مردم یکتاپرست بوده و بر اخلاق تاکید داشتند.

علی اصغر مونسان در مراسم یادمان یلدا با حضور نمایندگان و سفرای کشورهای مختلف، مسئولان و مدیران سازمان میراث فرهنگی و استادان و صاحبنظران حوزه فرهنگ برگزار شد، اظهار داشت: میراث ناملموس و آیین های مشترکی که با کشورهای همسایه داریم بیانگر نفوذ فرهنگی ایران است؛ این میراث مشترک نشان می دهد ملت های فارسی زبان همیشه در کنار هم بوده اند و خوشحالیم که در حال ثبت این رویداد فرهنگی در فهرست میراث جهانی هستیم.

ثبت یلدا در فهرست میراث جهانی قرار گرفت

وی افزود: یلدا نقطه اوج مهرورزی ما است؛ خانواده ها در این درازترین شب سال به یادگرفتن، کتاب خواندن و آموختن می پردازند.

مونسان تصریح کرد: جالب است که آیین های ایرانی به نوعی با سفارشات الهی عجین است; در کشور ما از ابتدا مردم یکتاپرست بوده اند و بر اخلاق تاکید داشته اند نکته ای که در فرایض الهی نیز بر آن اصرار شده است;عجین شدن فرهنگ و دین از ارزش های این ملت است.

وی با بیان اینکه تفال بر کتاب حافظ نشانه ای از یادگرفتن و کتاب خواندن است، اضافه کرد: این همه داشته های فرهنگی برای یک ملت در دنیا بی نظیر است و افتخار می کنم که جزیی از ملت ایران و کشوری با این تعداد داشته های متنوع فرهنگی هستم.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: امروز بخشی از مردم ما به واسطه خوب بودن و استقلال طلبی تحت فشار قرار گرفته اند؛ هر زمان که شرایط کشور بهبود پیدا می کند با اعمال تحریم های ناعادلانه برای مردم مشکلات و زحماتی را ایجاد می کنند.

مونسان عنوان کرد: ما شک نداریم ملت بزرگی که در طول تاریخ سربلند بوده اند و گاهی مورد هجوم دشمنان قرار گرفته اند از این گردنه سخت هم عبور خواهند کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: یلدا به معنای امید به روز روشن پس از شبی تاریک و سخت است، امید داریم که آینده کشور روشن است و شرایط سخت پشت سر گذاشته خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد با مشارکت کشورهای همسایه و ثبت جهانی شب یلدا در فهرست میراث جهانی، مودت و مهرورزی در بین این کشورها افزایش پیدا کند.

مونسان در پایان افزود: یلدا نمادی برای ارائه پیام صلح و مهربانی است و امیدواریم با ثبت جهانی آن این پیام در تاریخ جهان ثبت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملتهای غیر فارسی زبان کنار هم نبودند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه منظورت اقلیتهای ایران هستند که اولا به تنهایی ملت نیستند و جزیی از ملت ایران هستن و ثانیا همه ایرانیان زبان فارسی را بلدند پس فارسی زبان محسوب میشوند. اگر هم منظورت کشورهای اروپایی و امریکاییه که اونا یلدا ندارند و عوضش کریسمس را جشن میگیرند

    • سعید

      افرین چ هنری

    • بدون نام

      دیگه تمام مشکلات مردم حل شد خدارو شکر!

    • بدون نام

      چقد مسخره

      یه شب معمولی بیان میراث جهانی کنن... . مردم گرسنه هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج