جاباما
۸۱۱۰۳۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

۳۲ هزار درخواست دولتی برای دریافت اطلاعات کاربران از اپل

اپل گزارش دوسالانه شفافیت خود را منتشر کرده که نشان می دهد دولت های مختلف جهان چه تعداد درخواست برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران ارسال کرده اند.

خبرگزاری فارس: گزارش یادشده هم به صورت تعاملی و هم به صورت پی دی اف تهیه شده و از طریق سایت شرکت اپل در دسترس قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش که مربوط به نیمه اول سال ۲۰۱۸ است، اپل ۳۲۳۴۲ درخواست دولتی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران دریافت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش نشان می دهد.

بیشترین میزان درخواست ها مربوط به آلمان است که ۴۲ درصد از کل درخواست ها را به خود اختصاص داده است. بخش اعظم درخواست های یادشده با هدف یافتن لوازم الکترونیک مسروقه ارسال شده اند. در مجموع ۱۳۷۰۴ درخواست توسط دولت آلمان برای دسترسی به اطلاعات ۲۶۱۶۰ دستگاه ارسال شده است.

اما رتبه دوم به امریکا رسیده که ۴۵۷۰ درخواست را برای دسترسی به اطلاعات ۱۴۹۱۱ دستگاه ارسال کرده است. بیش از نیمی از این درخواست ها یعنی ۲۳۹۷ درخواست با هدف دسترسی به اطلاعات پایه کاربران ارسال شده است. ۹۱۸ مورد درخواست هم توسط دولت امریکا با هدف دسترسی به اطلاعات مالی کاربران صورت گرفته است.

مجموع درخواست های دیگر که از کشورهای مختلف دنیا دریافت شده نیز حدود ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. این درخواست ها برای دسترسی به اطلاعات ۴۰۶۴۱ دستگاه الکترونیک ارسال شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این ها دروغ اپل برای خودش تبلیغ میکند که دستگاهش امنیت دارد در صورتی که خیلی از افراد اپل را هک میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج