۸۱۱۱۶۹
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

نمره قبولی تلویزیون در ۲ شب یلدایی

جامعه جوان ما نیاز به شادی و نشاط دارد و همواره باید دنبال بهانه‌ای بود که شادی را در جامعه تسری بخشیم و این رویه درستی است که نهادهای تاثیرگذار به آن روی آورند.

عصر ایران: وقتی که اعلام شد تلویزیون برنامه‌های ویژه برای شب یلدا دارد اولین نکته ای که به ذهنم آمد این بود که دوباره یک سری برنامه های تکراری با همان حال و هوای برنامه های مناسبتی سالهای قبل را شاهد خواهیم بود.

نمره قبولی تلویزیون در ۲ شب یلدایی

اما انصاف اگر داشته باشیم تلویزیون امسال رویکرد جدید و قابل توجهی داشت و اولین اقدام جالب توجه این بود که اکثر این برنامه ها در 2 شب پنج‌شنبه و جمعه شب ارائه شد.

شبکه یک با برنامه "فرمول یک" ویژه شب یلدا، شبکه 2 با برنامه "امشب مثل هر شب نیست"، شبکه 3 با "شب آرام"، شبکه 4 با "چله نشین"، شبکه 5 با "شب نشین" و شبکه نسیم با مجموعه برنامه‌های "چهل تیکه" و "کودک شو" و "خندوانه" ویژه شب یلدا سعی کردند در این 2 شب تنوع و نشاطی در کنداکتور برنامه‌هایشان داشته باشند.

امسال که بر حسب اتفاق شب یلدا و آخر هفته با هم مقارن شده بود، این تصمیم مدیران صداوسیما را که این برنامه ها را در 2 شب پخش کردند قابل تحسین است، جامعه جوان ما نیاز به شادی و نشاط دارد و همواره باید دنبال بهانه‌ای بود که شادی را در جامعه تسری بخشیم و این رویه درستی است که نهادهای تاثیرگذار به آن روی آورند.

قطعا در شکل اجرا و برنامه سازی یا موضوعات و مهمانان انتخابی برنامه های شب یلدا می توان انتقاداتی را مطرح کرد اما نکته مهمتر و قابل اشاره در این نوشتار رویکرد جدید مدیران تلویزیون است.

این موفقیت تلویزیون در این 2 شب یلدایی چندین دلیل دارد که قطعا یکی از آنها همراهی با مردم است، مخاطبی که شب یلدا در زندگی خانوادگی و اجتماعیش به هر شکلی وجود دارد وقتی نمود آنرا در رسانه ملی می‌بیند خود و تلویزیون را در راهی می‌یابد که به یک سوی می‌روند.

در این مجموعه برنامه‌های یلدایی ترکیب و تنوع مهمانان برنامه ها بسیار جالب توجه بود که از افراد عادی جامعه و نخبگان علمی گرفته تا افراد مشهور و معروف شناخته شده بعنوان سلبریتی (ورزشی، سینمایی، موسیقی و ...) در آن دیده می‌شد.

از لحظات جالب توجه می توان اشاره کرد به پوشیدن لباس پاکبانان شهرداری توسط رضا رشیدپور و حضور فریبرز لاچینی و حرفهای صریح او در برنامه "شب آرام" شبکه 3 ، شاهنامه خوانی کُردی همراه با ساز در برنامه "چله نشین" شبکه 4 و سخنان جالب توجه اشکان خطیبی راجع به محیط زیست و ... در شبکه 2 و حضور فوتبالیستها و خوانندگان و ... در شبکه 5 ، تصاویر آرشیوی از برنامه های قبلی هنرمندان درگذشته چون داود رشیدی، مرتضی احمدی، خسرو شکیبایی، بهرام شفیع، حسین پناهی، منوچهر نوذری و ... در برنامه چهل تیکه شبکه نسیم و ...

در شب یلدا بسیاری از هم‌وطنان به دلایل مختلف شغلی، بیماری و ... از خانواده‌هایشان دور هستند و تلویزیون شاید تنها مونس خلوت آنهاست چه نیک است که جعبه جادو این امکان را فراهم می‌سازد که آنها هم در این جشن شریک می‌شوند.

همواره از رقابت تلویزیون با شبکه های ماهواره‌ای حرف که به میان می‌آید باید اشاره کرد بر خلاف پاره‌ای از فضا سازی‌ها تجربه نشان داده است مردم ایران هر گاه که برنامه، سریال یا فیلمی از تلویزیون پخش شده باشد که استاندارد‌های لازم را دارا باشد از آن استقبال کرده‌اند.

هرگاه توجه به شبکه‌های ماهواره‌ای بالا گرفته و سیل مخاطبان را به سوی خود می‌کشاند نتیجه ضعیف شدن عملکرد شبکه‌های داخلی است، در واقع این خود تلویزیون است که مشخص می‌کند مردم نگاهشان را به سوی او بچرخانند یا از این رسانه فراگیر روی برگردانند. جامعه به برنامه‌های خوش ساخت و شاد و مفرح نیاز دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشاد

      چه نوع آوری دارن...همش یک عده افراد به اصطلاح سلبریتی رو میارن و یک‌مشت حرفهای مزخرف و بیهوده...تکرار تکرار تکرار تکرار

    • بی نام

      چرت پرت می گی کدوم برنامه

    • بدون نام

      برای خودتان اسفند بریزید که مبادا چشم بخورید این شد سفره یلدای ادمهای ندار وگرسنه وبیکار که نتوانستن حتی پنج تومان تخمه ویا هندوانه بخرند برنامه قبولی صدا وسیما ارزانی خودتان چون چنته ها پر وبی خبر از خانه های مردم ندار تمام انها از قشر نجومیها مرفه ها ومیلیاردها چه غمی چه دردی کدامشان نداری مارا حس کردند فقر ما را لمس کردن برید بابا این نوشته ها را در گوش خودتان زمزمه کنید پست نگذارید که حسرت همه چی در دل ما ماند

    • بدون نام

      ماکه چیز به دردبخور و جالبی ندیدیم،نمیدونم از کدوم برنامه صحبت میکنید

    • بدون نام

      تا چه کسی این نمره قبولی رو داده باشه.بعید میدونم ملت داده باشن.ماهواره ها سنگ تموم گذاشتن.یه کم لااقل یاد بگیرین .نکنه تو این چهل سال فرصت نداشتین یا با اختلاس ها سر گرم بودین.

    • حشیم شاتوتیان

      کدوم نادانی اینارو نوشته؟

    • بدون نام

      حنما خودشون به خودشون نمره دادن..وگرنه مردم که فکر نکنم راضی بوده باشن.

    • بدون نام

      عجب
      کسیم مگه این مسخره ها رو میبینه اخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج