جاباما
۸۱۱۳۵۱
۱۱ نظر
۵۰۱۶
۱۱ نظر
۵۰۱۶
پ

توضیح وکیل هنگامه شهیدی درباره باقری درمنی

مصطفی ترک همدانی، وکیل هنگامه شهیدی، به ادعای یک رسانه اصولگرا مبنی بر احتمال وجود ارتباطی بین او و حمید باقری درمنی که در آن ادعا شده بود موکلش برای آزادی درمنی وثیقه‌ی ۵۰۰ هزار متری گذاشته است واکنش نشان داد.

پایگاه خبری انصاف نیوز: مصطفی ترک همدانی، وکیل هنگامه شهیدی، به ادعای یک رسانه اصولگرا مبنی بر احتمال وجود ارتباطی بین او و حمید باقری درمنی که در آن ادعا شده بود موکلش برای آزادی درمنی وثیقه‌ی ۵۰۰ هزار متری گذاشته است واکنش نشان داد.

مصطفی ترک همدانی گفت: «من این ماجرا را الان از شما می‌شنوم، پرونده‌ی آقای درمنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب رسیدگی شده است و پرونده‌ی خانم شهیدی هم در شعبه پانزده دادگاه انقلاب رسیدگی شده، می‌خواهم اینطور به شما بگویم که من در مورد ماهیت ماجرا اطلاع ندارم ولی یک اتفاق زشت رسانه‌ای و یا مجازی افتاده است.

نکته‌ی بعد آنکه علیه کسی صحبت می‌شود که در بازداشت موقت و انفرادی است، حتی من بعد از اینکه چندین بار درخواست ملاقات کردم فقط یک بار پیش از محاکمه توانستم وقت ملاقات بگیرم و با خانواده‌اش هم یک بار بیشتر ملاقات نداشته است. یک رسانه چنین موضوعی را در مورد فردی مطرح می‌کند که در بازداشت موقت است و نمی‌تواند کوچک‌ترین دفاعی از خودش بکند.»

وکیل هنگامه شهیدی در مورد ماجرای وثیقه گفت: «اما درباره‌ی انجام عمل وثیقه‌گذاری باید گفت، مثلا اگر به من یا هرکس دیگری متهمی یا شخص دیگری مراجعه کرد که فرد دیگری گرفتار است و بیا کمک کن تا با قرار وثیقه آزاد شود تا به کارهای دیگرش برسد، نفس این عمل نه تنها ناپسند نیست بلکه توصیه شده کسی که گرفتاری دارد به آن کمک کنید.

حالا فرض کنیم خانم شهیدی چنین کاری هم کرده باشد برای رهایی یک متهم الزاما به این معنی نیست که نسبتی با آن فرد داشته باشد، شاید کسی به او توصیه کرده باشد که فلانی از دوستان من است و اگر کسی کمکی از دستش برمی‌آید انجام دهد و به اعتبار سفارش دیگری این کار را کرده باشد، حتی قانون آیین دادرسی این را اجازه داده است، این کارهم قانونی و هم اخلاقی است.

ضمن آنکه مشخص نیست با آن درخواست موافقتی شده باشد.

در گزارش مورد ادعا آمده بود: «سند ۵۰۰ هزارمتر مربع که به هنگامه شهیدی منتقل شده است شامل تاسیستاتی همچون حلقه چاه آب ۳۰ متری، سالن‌های پرورش شترمرغ، سالن جوجه‌کشی، انبار خوراک دام، فضای مسقف نگهداری جوجه‌ها، آب انبار، فضای فنس کشی شده و… می‌شد که بنام هدایت‌الله آقایی بوده است و در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۹۴ به نام هنگامه شهیدی انتقال یافته است.

وکیل شهیدی گفت: «مثلا من یک ساختمان در بهترین جای تهران داشته باشم ولی در شرایطی باشم که مثلا شغلم را از دست داده‌ام، بازداشت بوده‌ام یا هر چیز دیگر نمی‌توانم برای معیشتم در و دیوار آن ساختمان را گاز بزنم، بنظرم این موضوع بیشتر شانتاژ رسانه‌ای است که بگویند فلانی گفته چیزی برای استفاده ندارم ولی ۵۰۰ هزار متر زمین دارد و خود شخص هم نباشد که از خودش دفاع کند. آن رسانه‌ی محترم باید زمانی این کار را می‌کرد که زنگ می‌زدند از خود خانم شهیدی هم سوال می‌کردند که ماجرا از چه قرار است، این کمال ناجوانمردی در حق متهم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خبر مفهوم نیست؟؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماکه قسدکمک داریدبرات مهم نیس طرفت کی واقان چی بگم

    • بدون نام

      ،۵۰۰هزارمترمیدونیدچقدرمیش بک شهرازکجااوردن

    • بدون نام

      من که توجیح نشدم‌.چرا هنگامه شهیدی برای باقری وثیقه گذاشت؟

    • بی نام‌

      جوانمردی مگر هندز هم وجود دارد حالا باز خدا را شکر کلمه اش سر زبان است

    • حسینی

      خوب شهیدی ادعا کرده بود وضعیت مالی خوبی ندارد،احتیاج نیست به قول خودتان در ودیوار ان ملک را گاز بزند یا بفروشدیا اجاره بدهد تا وضع مالیش تغییر کنه

    • جمال

      خودتو گول بزن سند گذاشتین رابطه هم داشته ،، میخوای از زیرش در بره چه وکیلی ههههه

    • بهروز

      البنه پرونده نون وابداری گیرت اومده ومطمینا این حرف را بخاطر وظیفه کاری میزنی وگرنه کسی که به عنوان مفسد محکوم شده حامیان اوهم دست کمی ازش ندارن

    • اکبری

      چرا اگر از روی نیت خیر است مثلا چنین وثیقه ای را برای من و هزاران نفر دیگر نمیگذارند؟

    • محمدنژاد

      از این قبیل توجیهات بلامرجح و واهی از شما وکلاء بر میاد!
      واقعٵ فارق از صغری کبری کردنت؛ خودت هم این توجیه چرند و بلاوجه را قبول داری ؟!
      مشکل امثال شما اینه که حماقت خودتون را به مردم تسری میدهید! نه آقا ! مردم فهمیده تر از این حرفها هستند.

    • عباس غنی زادگان

      کسانی میتونند در مورد دیگران قضاوت کنند که :
      ۱) اطلاعات کافی و لازم رو داشته باشند .
      ۲) صلاحیت و اهلیت لازم رو داسته باشند.
      خداوکیلی اینهایی که در مخالفت و یا موافقت با موضوعات کامنت میکنند و نظر مینویسند ، کدوم یکی از دو گزینه بالا رو دارند ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج