۸۱۱۶۳۷
۱۲ نظر
۵۴۱۱
۱۲ نظر
۵۴۱۱
پ

مردی که ۱۱۷۱ فرزند و زنی که ۶۹ فرزند داشتند!

آیا تابحال شده از خود بپرسید که نهایت قدرت فرزند آوری یک زن یا مرد چقدر است؟ یا به عبارت ساده تر، یک زن یا مرد در طول زندگی خود می‌تواند حداکثر چند فرزند داشته باشد؟

وبسایت روزیاتو : آیا تابحال شده از خود بپرسید که نهایت قدرت فرزند آوری یک زن یا مرد چقدر است؟ یا به عبارت ساده تر، یک زن یا مرد در طول زندگی خود می‌تواند حداکثر چند فرزند داشته باشد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم بر اساس واقعیات تاریخی و تحقیقات علمی به این سوال پاسخ دهیم.
مردی که 1171 فرزند و زنی که 69 فرزند داشتند!

فرض کنید فرزندان بسیاری دارید، بدین ترتیب می‌توان شما را یک کارخانه تولید بچه نامید. این همان چیزی است که در مورد مولای اسماعیل و خانواده‌اش رخ داد. او یک امپراطور بیرحم در سلسله علویان مراکش بین سال‌های ۱۶۷۲ تا ۱۷۲۷ بود که بنا بر گزارش‌های تاریخی دستکم ۱۱۷۱ فرزند داشته است. اما او تنها کسی نبود که از قدرت و جایگاه خود برای برقراری رابطه جنسی با هر زنی که دلش می‌خواست استفاده می‌کرد بدون توجه به این که به علاقه و خواست طرف مقابل اهمیتی بدهد. دیگر پادشاهان قدرتمندی مانند آگوستوس و چنگیز خان نیز صد‌ها فرزند داشتند. این افراد جزء بیرحم‌ترین و ظالم‌ترین حاکمان عصر خود بودند.
مردی که 1171 فرزند و زنی که 69 فرزند داشتند!

زنان برای حدود نیمی از عمرشان قدرت فرزند آوری دارند و یک بار در هر سال می‌توانند حامله شوند. از این رو قابل درک است که زنان در زمینه فرزند آوری با مردان قابل مقایسه نباشند. بر اساس مطالعات علمی، زنان در طول عمر خود می‌توانند حدود ۱۵ بار حامله شوند و بسته به این که در هر بار حاملگی چه تعداد بچه به دنیا بیاورند، تعداد فرزندانی که به دنیا خواهند آورد بین ۱۵ تا ۳۰ مورد خواهد بود.
مردی که 1171 فرزند و زنی که 69 فرزند داشتند!

اما بر اساس کتاب رکورد‌های گینس، مادر‌ترین زن تاریخ زنی به نام خانم والنتینا فئودور واسیلیف در قرن نوزدهم روسیه است که گفته می‌شود در طول ۲۷ بارداری خود ۶۹ فرزند را به دنیا آورده است. این زن روسی، ۱۶ دو قلو، هفت ۳ قلو و چهار ۴ قلو بدنیا آورد که تنها ۲ تن از آن‌ها در دوران کودکی جانشان را از دست دادند. این تعداد فرزند برای یک زن بسیار زیاد و باورنکردنی است، اما در مقایسه با مولای اسماعیل قابل مقایسه نیست، پادشاهی که ۴ زن عقدی و بیش از ۵۰۰ زن دیگر در حرمسرای خود داشت. اما فاکتور‌هایی در این زمینه وجود دارد که حتی یک پادشاه نیز نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند. برای مثال با بالا رفتن سن در مردان، قدرت تحرک اسپرم کاهش یافته و ناهنجاری در آن افزایش می‌یابد.

مردی که 1171 فرزند و زنی که 69 فرزند داشتند!
والنتینا فئودور واسیلیف و فرزندانش

بدین ترتیب شانس یک مرد برای بچه دار شدن در سنین بالا به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. در واقع، بر اساس تحقیقات علمی، مردان بالای ۵۰ سال ۳۸ درصد شانس کمتری برای بارور کردن زن خود در مقایسه با مردان زیر ۳۰ سال دارند. برای مثال، بیشتر بچه‌های اسماعیل زمانی که او به نسبت جوان بود بدنیا آمدند. بدین ترتیب وی در سن ۵۷ سالگی دارای ۱٫۱۷۱ فرزند بود. اما اسماعیل تنها مردی در تاریخ نیست که چنین فرزندان متعددی داشته است. آگوستوس قدرتمند که در قرن هجدهم میلادی بر لهستان حکومت می‌کرد نیز رابطه‌ای بسیار طولانی و نزدیک با همسر خود داشت. اما این موضوع نیز مانع از این نشد که او از معشوقه‌های خود صاحب بیش از ۳۷۰ فرزند شود.

مردی که 1171 فرزند و زنی که 69 فرزند داشتند!

چنگیز خان نیز که در قرن سیزدهم میلادی بخش‌های زیادی از آسیا را به تسخیر خود درآورد بین ۱٫۰۰۰ تا ۲٫۰۰۰ فرزند داشت. در واقع، با ردیابی و بررسی‌های ژنتیکی بر اساس کروموزوم Y دانشمندان تخمین زده اند که امروزه بیش از ۱۶ میلیون نفر که در مناطق تسخیر شده توسط چنگیز خان (نه خود مغولستان) زندگی می‌کنند می‌توانند نوادگان خود او یا نزدیکانش باشند.
اما آیا این مردان به نهایت قدرت فرزند آوری یک مرد رسیده اند؟ به نظر نمی‌رسد اینطور باشد، زیرا اسماعیل تنها در مدت ۳۲ سال توانست تعداد فرزندان خود را از ۱٫۱۰۰ نفر بگذارند و اگر طول عمرش بیشتر بود شاید صد‌ها نفر دیگر نیز به فرزندان او اضافه می‌شدند. در دنیای امروزی نیز مردانی وجود دارند که تعداد بچه‌های آن‌ها از ۲۰۰ نفر نیز فراتر می‌رود، اما در مقایسه با فرزندان چنگیز خان و مولای اسماعیل بسیار ناچیز هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماشالا کمر

      پاسخ ها

      • دوست

        چقدر سبک ولوده

    • سایه

      خدا زیاد ترش کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا زیاد شیرین کنه

    • بدون نام

      باركلا نذاشته هدر بره

    • راننده تاکسی

      عاقا فتحعلی شاه رو جا انداختی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعنوان نماد تولید و توانمندی ملی باید معرفی بشه :)))

      • بدون نام

        خخخخخخ دهنت سرویس

    • بدون نام

      حالا شوهره بی خاصیت ماهم نمی تونه حامله کنه درواقع اصلا نمی تونه... خدایا حکمتت و شکر به یکی هزارتا میدی به یکی هیچی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای غسل اگه اب نباشه میشه تیمم کرد :)
        اصل نیته به نیت بدل از غسل تیمم کنید :)

      • بدون نام

        لحن صحبتت خیلی زشت و بی فرهنگانست کاربر ۰۰:۴۶

      • بدون نام

        دهنتو سروی . چقدر خندیدم ناشناس 10:53

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج