۸۱۲۱۵۸
۱۸ نظر
۵۰۱۶
۱۸ نظر
۵۰۱۶
پ

کارگردان مستند جنجالی هاشمی رفسنجانی: عملیات انتحاری کردم و مرا در گونی هم کنند، نمی‌ترسم

کارگدان مستند جنجالی «هاشمی زنده است» طی مصاحبه ای با روزنامه اصولگرای صبح نو می گوید: این‌که پشت‌مان گرم بوده، باید بگویم پشت‌مان به خدا گرم است. قطعاً چنین کارهایی رفتن به روی میدان مین است. وقتی در جبهه فرهنگی انقلاب کار می‌کنیم باید آماده اقدام انتحاری فرهنگی هم باشیم!

صبح نو: در روزهای گذشته از فیلم مستند «هاشمی زنده است» به کارگردانی علی طادی رونمایی شد. برای اطلاع از جزییات ساخت این مستند که در روزهای اخیر تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها بوده با آقای «علی طادی» گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

برخی اطرافیان مرحوم هاشمی معتقدند شما با انتخاب جمله «هاشمی زنده است» قصد تمسخر ایشان راداشتید؟!

این شعار مطرح بین هواداران آقای هاشمی است. ما هم معتقدیم هاشمی زنده است به این خاطر که مدیران ایشان و تفکر اقتصادی‌شان هنوز در مدیریت کشور
وجود دارد.

چه شد که دراین مقطع به سراغ این فیلم رفتید؟ آیا حضور دولت آقای روحانی در این قضیه مؤثر بوده است؟ یا شاید نگران این بودید که تفکر دیگری چنین فیلمی را با نگاه خاص خودش بسازد؟

این پروژه حدود 6ماه قبل از فوت آقای رفسنجانی کلید خورد.

با توجه به قدرت خانواده هاشمی تا سال۸۸ کمتر کسی جسارت انتقاد از آن‌ها را داشت. شاید عدم پرداخت به این موضوع توسط دیگران نگرانی آن‌ها از تبعات کار بوده و برخلاف آن‌ها شما پشت‌تان گرم بوده است؟!

این‌که پشت‌مان گرم بوده، باید بگویم پشت‌مان به خدا گرم است. قطعاً چنین کارهایی رفتن به روی میدان مین است. وقتی در جبهه فرهنگی انقلاب کار می‌کنیم باید آماده اقدام انتحاری فرهنگی هم باشیم! ما نه اسکورت داریم و نه دفتر نامشخص! اگر بخواهند آسیبی به ما بزنند به راحتی ما را در گونی می‌کنند! نکته مهم این است که فضای گفتمان باز شده است.

درجاهایی مثل بخش سفرهای خارجی آقای هاشمی در قبل از انقلاب از تصاویر خاصی استفاده می‌شود؛ برخی مدعی‌اند آن‌ها شیطنت‌آمیز انتخاب شده است؟!

آقای هاشمی برای وساطت در دعوای قطب‌زاده با چندنفر دیگر به آمریکا می‌رود اما با کمک برادرشان به 20ایالت آمریکا سفر می‌کند. سفر به 20ایالت آمریکا زمان بسیار زیادی نیاز دارد؛ وی به تپه هالیوود یا فلان جنگل هم سفر می‌کند، اما باز هم ما به این‌ها با حسن‌نیت نگاه کردیم و با موضوع رؤیای سازندگی و ساخت کشور به آن پرداختیم.

تم فیلم شما تأکید بر رؤیای سازندگی هاشمی با نگاه به غرب و ژاپن است، مستند شما با موضع بوده یا صرفاً روایت تاریخ؟

اگر منظور از موضع، جناح‌بازی باشد خیر! ما سعی داریم انقلابی باشیم. سعی کردیم مستندی منصفانه بسازیم. برخی از مستندهای دیگر که به زحمت دوستان درباره آقای هاشمی ساخته شده است از ابتدا پیش‌فرض‌شان معرفی یک آدم بد است!

نگران این نیستید که برای خودتان و مستندتان مشکلی پیش بیاید؟!

روز اول که کار را آغاز کردیم تبعاتش را پذیرفتیم. اخیراً آقای یاسرهاشمی گفته است که اکثر تصاویر و فکت‌های مستند دروغ است. تا جایی که من می‌دانم ایشان فیلم را ندیده و احتمالاً مشاور رسانه‌ای‌شان گزارش فیلم را به او انتقال داده است. آقای محمد هاشمی تنها 40دقیقه از فیلم را دیدند. این که یاسر هاشمی گفته «اکثر» فیلم دروغ است برای‌مان خیلی عجیب است. منتظرم وی لااقل 10 مورد از این دروغ‌ها را بیان کند. محمد هاشمی هم گفته باور نمی‌کند دو یا سه جوان این فیلم را ساخته باشند!

چرا فکر می‌کنند چند جوان امکان ساخت این فیلم را ندارند؟

آقای محمد هاشمی گفته قطعاً تیم‌ها و امکانات آنچنانی پشت‌شان بوده است. حتی رقم‌های عجیبی مطرح کرده‌اند و گفته‌اند 3میلیارد تومان هزینه ساخت «هاشمی زنده است»، شده است.

روزنامه همشهری یک‌شنبه مبلغ 20 میلیارد تومان را درباره مستند ما مطرح کرد. هرکسی در حوزه مستند فعال باشد می‌داند این رقم‌ها برای یک مستند آرشیوی که هیچ حتی برای داکیودرامایی مثل ایستاده در غبار هم زیاد است!

تا جایی که من می‌دانم هزینه کار ما قطعاً زیر 80میلیون تومان است. جالب است که تحلیل‌های اشتباه محمد هاشمی را درهمین دو روز چندین روزنامه پوشش داده است.

آقای صادق زیباکلام مصاحبه‌ای کرده و شنبه منتشر شده است؛ عجیب است چون ما هنوز شنبه کار را منتشر نکرده بودیم و برای وی هم نمایش نداده بودیم.

ایشان از کجا فیلم ما را دیده که درباره‌اش مصاحبه کرده خدا عالم است! همه این‌ها یک قلم از پروسه فشارهاست. خاطره روزنامه‌های زنجیره‌ای درحال زنده شدن است اما ای کاش لااقل کمی حفظ ظاهر می‌کردند.

همانطور که گفته‌اند توقع ساخت این مستند، آن هم توسط چند جوان را نداشته‌اند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ansarian

      اگر ایشان راست می گوید سراغ شخصیت های طیف مقابل هم برود. آن وقت معلوم می شود می ترسد یا اصلا جرات انجام چنین کاری را دارد.

    • میلاد م

      چه مردی بود توی گونی کردن ولی باز افتخار افرید

    • بدون نام

      صاحب وضعیت امروز جامعه ما نتیجه عملکرد هاشمی رفسنجانیست

    • بدون نام

      هاشمی در مشکلات اخیر کشور نیز نقش دارد ، روحانی از هاشمی مشورت می گرفت

    • بدون نام

      شکسته نفسی نفرمایید. شما رو چشم دوستان جا دارین. کی میتونه به شما نگاه چپ داشته باشه!:))))

    • بدون نام

      چراغ سبز کانون قدرت بود که اجازه این فیلم را داد والا صدسال جرات نمیکرد اسم هاشمی را بیاره

    • بدون نام

      بقول اما م عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید.
      هاشمی هرچه بود رفت و ما هم میرویم اما....
      احمدی نژاد از نارضایتی از هاشمی استفاده کرد و موفق شد اما بعدا مردم فهمیدند هاشمی بمراتب از او بهتر بود. ایشان زمانی که در قدرت بود سازندگی کرد اما زمینه ساز حذف های بزرگ شد

      پاسخ ها

      • hassan.h

        هر دویشان مایه عبرت انقلابیون هستند
        هر چه بود رفت نداریم
        دولت های هاشمی خاتمی احمدی نژاد و روحانی با عملکردشان باعث نارضایتی از نظام شدند و باید همواره نقد شوند

    • علی اکبر

      سلام، صد در صد پشتت گرمه و خط گرفتی و اینکه مظلوم نمایی نکن الان تو مملکت ما حمله به هاشمی جرم که محسوب نمیشه هیچ بلکه تحسین هم میشه، وقتی ما به بزرگان خودمون رحم نمیکنیم چه انتظاری از دیگران داریم که به ما احترام بگذارند ، تا حالا کی بخاطر بی احترامی به هاشمی بازخواست شده که تو بشی، هاشمی کی بود که عده‌ای از مرده اش هم میترسن،، تاریخ در مورد ایشان قضاوت خواهد کرد، تو گونی کردن هم کار شما و همفکراته نه هاشمی و طرفداراش، زنده باد یاد و خاطره هاشمی که امام راحل فرمودند نهضت زنده است تا هاشمی زنده است پس شما با نهضت مشکل دارید نه هاشمی....

    • آ زاد

      نگو ،گونی ،داریم ،میشه

    • بدون نام

      وقتی شیر میمیرد کفتارها عروسی میگیرند

    • بدون نام

      الفاتحه

    • بدون نام

      جمله هاشمی زنده است از بیانات امام خمینی میباشد و نیت عکس و تمسخر از آن داشتن را نمی پسندم

    • ایران

      سعدی حکیم فرزانه ،میفرماید
      سال دیگر را که داند درحساب
      یا کجا رفت انکه باما بود پار
      البته با این بیت زیبا شروع میگردد
      بس بگردید و بگردد روزگار
      دل بدنیا درنبندد هوشیار
      درقصص هم،آمده که وقتی آن پادشاه خیره سر ،گفت فرق من وخدا یک بهشت است!باغ ارم را که ساخت تا آمد پا در گلستان خود گذارد ،یک پشه آمد وجان اش را گرفت،هرچه تقلا کرد حضرت ملک الموت گفت تا همین جا فرصت داشتی،فبض روح اش کرد.
      چه خوب بود،که هر انسانی شب هنگام ،یک نگاهی به عمل کرد روزانه خود میکرد ،سپس سر بالش خواب می گذاشت!!!وای براین که مسول باشی و حق الناس هم کرده باشی،بد عذابی است آتش وجدان!
      ملت چه نکردند برای وطن خود،آیا سزای صداقت این است،که نیمی از جمعیت در فقر زنده باشند،تعدادی محدود بیخیال فقط شعار؟
      حافظ هم یک قرن بعد سعدی گوید
      عاقبت منزل ما وادی خاموشان است
      حالیا غلغله،در گنبد مینا انداز
      کی میخواهید از خواب غفلت بیدار شوید،ای کسانی که با چرب زبانی دارید به بیراهه میروید؟

    • بدون نام

      دمتون گرم

    • ندا

      الان بابا رفسنجانی داره جواب کارهاش و به اصطلاح سازندگی هاش رو خیلی بد جور به خدا پس میده چون میگن اونجا مو رو از ماست میکشن بیرون، ای کاش یک کم خاندانش به خودشون میومدن و از گذشته و پدر درس میگرفتن...

    • ایرانیم

      رو که نیست.تورو تو گونی نمیکنن بلکه تو گونی برات دست مریزاد می‌فرستن. آقای هاشمی از وقتی متوجه اشتباهات گذشته اش شد وتغییر موضع داد بقول هموطن که نظر داده بودن کفتارها شیر شدن.شما چرا متوجه نیستین که در اقلیت هستین وبرای این صداتون شنیده میشه چون فقط شما آزاد هستین که حرف بزنین .حرف گرفتن و گونی و بردن رو جلوی آینه بگو چون برای ملت دست امثال شما رو شده.حتی اگه کسی بدون دیدن فیلم هم مخالفت کنه حق داره چون امثال شماها کارهاتون دیکته شده است وهدف مشترک شما ضد اهداف ملت هست

    • بدون نام

      کاش منم میتونستم با هشتاد میلیون ی مستند بسازم .شما که واردی از زندگی همه مستند بساز بی زحمت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج