۸۱۲۶۹۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دغدغه هواداران بارسا در نخستین بازی سال جدید!

بارسلونا ۵ سال است که نتوانسته در نخستین مسابقه سال تقویمی، پیروزی را جشن بگیرد.

وبسایت نود: به نقل از اسپورت، بازیکنان بارسلونا هم‌اینک تعطیلات پایان سال ۲۰۱۸ را پشت سر می‌گذارند. بخش اعظمی از ترکیب بلوگرانا در روز ۳۰ دسامبر به تمرینات بازخواهند گشت و بازیکنانی نظیر مسی، لوئیس سوارز، آرتور، آرتورو ویدال، مالکوم و منیر در روز دوم ژانویه به سایر هم تیمی های خود ملحق خواهند شد.

سال ۲۰۱۹ میلادی برای بارسلونا با دیداری خارج از خانه در برابر ختافه آغاز خواهد شد. در این دیدار که در روز ششم ژانویه و در هفته هجدهم لالیگا برگزار می‌شود، مردان ارنستو والورده امیدوارند حاشیه امنیت ۳ امتیازی خود را در جدول حفظ کنند اما روند سال های اخیر نشان می‌دهد کسب این ۳ امتیاز شاید از همیشه سخت تر یاشد.

در ۴ سال گذشته میلادی، بارسلونا هرگز موفق نشده سال جدید را با پیروزی آغاز کند. در حقیقت برای یافتن آخرین پیروزی بارسلونا در نخستین بازی یک سال تقویمی باید به سال ۲۰۱۴ بازگردیم؛ جایی که بارسلونا نخستین بازی سال جدید را در روز ۵ ژانویه برابر الچه انجام داد و با هت‌تریک آلکسیس سانچز و گل پدرو رودریگز، حریف را ۴-۰ مغلوب کرد.

بارسلونا سال ۲۰۱۵ را در روز ۴ ژانویه و با دیداری دشوار در باسک برابر رئال سوسیه‌داد آغاز کرد. تک گل جوردی آلبا که البته در آن روز وارد دروازه خودی شد، بارسلونا را تا آستانه بحرانی جدی پیش برد؛ بحرانی که حتی نزدیک بود گریبان لوئیس انریکه را نیز بگیرد و به اخراج او منتهی شود. اما ورق برگشت و در پایان این فصل بارسلونا سه گانه فوتبال اروپا را کسب کرد.

سال ۲۰۱۶ برای بارسلونا در روز دوم ژانویه و با دربی کاتالونیا به میزبانی اسپانیول کلید خورد. دیداری که در هفته هجدهم لالیگا برگزار می‌شد و با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا در پایان این هفت، اتلتیکومادرید از برتری ۱-۰ مقابل لوانته نهایت استفاده را برده و صدر جدول را از بارسا برباید.

البته بارسلونا بعد از تنها ۳ هفته صدر جدول را پس گرفت و تا پایان فصل هم آن را از دست نداد. ۴ روز بعد از این تساوی بدون گل، بارسا و اسپانیول این بار در کوپا دل‌ری مقابل هم قرار گرفتند که بلوگرانا ۴-۱ به برتری رسید.

سال ۲۰۱۷ با مسابقه ای سخت برای بارسلونا آغاز شد. در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل‌ری اتلتیک بیلبائو در روز ۵ ژانویه میزبان بارسا بود. بیلبائو با گل های زودهنگام آدوریز و ویلیامز از بارسا پیش افتاد، مسی در دقیقه ۵۲ یکی از گل ها را جبران کرد اما این آخرین گل بازی بود و بارسا به رغم ۹ نفره شدن حریف، نتوانست گلزنی کند تا با دلهره گام به بازی برگشت بگذارد.

با گل های سوارز، نیمار و مسی، شاگردان انریکه در بازی برگشت ۳-۱ برنده شدند و به مرحله بعدی رفتند. بارسلونا در پایان آن فصل با برد ۳-۱ آلاوز، قهرمان کوپا دل‌ری شد.

بارسلونا کار خود در سال ۲۰۱۸ را نیز در کوپا دل‌ری شروع کرد. بارسا در روز ۴ ژانویه در دور رفت یک هشتم نهایی مهمان سلتاویگو بود و در پایان به تساوی ۱-۱ رضایت داد. البته یک هفته بعد، بارسا در بازی برگشت ۵-۰ پیروز شد و در نهایت با تکرار همین نتیجه در بازی فینال مقابل سویا، جام قهرمانی را بالای سر برد.

بارسلونا ۴ سال گذشته میلادی را با ۲ تساوی و ۲ شکست آغاز کرده است. آماری که در صورت امتداد، رقبای نزدیک بارسا نظیر سویا و اتلتیکومادرید را بیش از پیش خوشحال می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج