جاباما
۸۱۲۹۹۹
۳۰ نظر
۵۰۰۷
۳۰ نظر
۵۰۰۷
پ

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در سال ۹۸

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت جهت جانماندن از تورم احتمالی سال آتی خبر داد.

خبرگزاری فارس: سعید نمکی امشب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: سفری که آمدیم بر مبنای برنامه‌ای است که در سازمان برنامه و بودجه دنبال می‌کنیم چراکه با سفر به استان‌های کمتر توسعه‌یافته نیازمندی‌های استان‌ها را بررسی می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه متأسفانه بحث بودجه کشور ما را غافلگیر کرد زیرا با مصارف حداقلی معلوم و منابع حداقلی نامعلوم مواجه‌ایم، اضافه کرد: در کشور ایران با تنوع اقلیمی و خرده فرهنگ‌ها مواجه هستیم و باید به حوزه‌های هر استانی به صورت مجزا بپردازیم.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه به موضوعات مطرح شده اشاره کرد و بیان داشت: پس از دو هفته جلسه جمع‌بندی برگزار و یک کمیته اجرایی در استان تشکیل خواهیم داد و طبق تفاهم منعقد شده بررسی خواهیم کرد که محورهای توسعه استان را بر چه اساسی دنبال کنیم.

اوضاع بهتر شد کمک‌های بیشتری خواهیم کرد

نمکی از در اختیار گذاشتن کمک‌های بیشتر برای نقاط کمتر توسعه‌یافته در بودجه سال ۹۸ و از سرفصل‌های اعتباری دیگر با توجه به بهتر شدن اوضاع خبر داد و تبیین کرد: بعد از گذشت سه ماه از این تاریخ دوباره سفری به استان خواهیم داشت تا پیشرفت کارها را ببینیم.

وی با اشاره به توزیع ناعادلانه سرانه دانشگاه‌ها، مطرح کرد: قطعا پیگیری خواهیم کرد چرا سرانه‌ها پایین است، قطعا اگر بی‌عدالتی در توزیع منابع ببینم با افزایش تخصیص آن را جبران می‌کنیم.

آقای زنگه پا پس کشید!

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال گذشته خبر داد و گفت: برای اولین بار اعتبار دانشگاه‌ها را تخصیص ۱۰۰ درصدی دادیم ولی شب آخر از شش هزار میلیاردی که چک کشیدند چهار میلیارد را آقای زنگه چک نکشید و نداد، دو میلیارد دیگر را آقایان مالیات ندادند که با خلق تنگی به خانه رفتیم و تمام خستگی ایام بر تنمان ماند.

نمکی اعلام کرد: این مهم را با تخصیص اضافه‌تر جبران خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت دانشگاه علوم پزشکی دست تنها بماند!

کارمندان دولت از تورم احتمالی جا نمی‌مانند!

وی از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت جهت جا نماندن از تورم احتمالی سال آتی خبر داد و افزود: در بودجه سال ۹۸، ۶۲ هزار میلیارد تومان برای هزینه‌های عمرانی(در بحث آموزش عالی) کشور کنار گذاشته شده است.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از ۱۰۸ هزار میلیارد تومانی که در بخش رفاه اجتماعی هزینه می‌کنیم ۸۳ هزار میلیارد تومان در دو صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری هزینه می‌شود، بیان داشت: ۷۵ درصد منابع رفاه اجتماعی به این دو صندوق می‌رود و این در حالی است که در هیچ جای دنیا صندوق‌ها وابسته به دولت نیستند.

نمکی با اعلام اینکه برای اولین بار شش تا هفت درصد قانون کار را برای مستمری‌بگیران ۲۰ درصد کردیم، تبیین کرد: در رابطه با بحث‌های توسعه زیرساخت‌ها، ورزش و گردشگری برای امسال و سال ۹۸ معتقدیم که باید این زیرساخت‌ها تقویت شود.

وی از توسعه گردشگری، کارآفرینی و ایجاد بازارچه‌های محلی را از برنامه‌های جدی سازمان برنامه و بودجه ذکر کرد و یادآور شد: جهت توسعه و بهسازی کتابخانه‌ها، صدا و سیما و دانشگاه فرهنگیان قطعا کمک می‌کنیم.

ترمز پروژه‌ها زیر 50 درصد پیشرفت کشیده شد

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از توقف پروژه‌های زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و یادآور شد: درصدد ایجاد انگیزه برای مشارکت بخش خصوصی هستیم و از طرف دیگر می‌خواهیم با خرید تضمینی خدمت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد انگیزه ایجاد کنیم که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد.

نمکی اعلام کرد: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای بازنشستگان کنار گذاشتیم که با فشار غیرمتعارف این رقم در آموزش و پرورش هزینه شد و توانستیم تا پایان سال ۹۷ را تسویه کنیم.

وی با اشاره به وجود سرمایه نیروی انسانی توسعه‌یافته در خراسان‌جنوبی، مطرح کرد: در کمتر استانی این ظرفیت دیده می‌شود لذا این استان دارای چنین ظرفیت بی‌بدیل است که باید جهت توسعه از آن استفاده کرد.

بدقواره ترین آموزش عالی دنیا!

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه آموزش عالی کشور را یکی از بدقواره‌ترین آموزش‌های عالی در دنیا دانست و تبیین کرد: آموزش‌ها متناسب با نیازهای مملکت نیست و متأسفانه در این زمینه جزیره‌ای عمل و نیروهای تربیت شده نیز مهارت لازم جهت ارائه خدمت را ندارند.

نمکی با اعلام اینکه در بودجه سال آینده بودجه پارک‌های علم و فناوری ۷۲ تا ۷۳ درصد افزایش یافته، تبیین کرد: پژوهشی که در آن گره‌گشایی از نظام خدمت بیرون نیاید و تنها به تولید مقاله اکتفا شود فایده‌ای ندارد بنابراین پژوهش باید راهکار حل مشکلات داشته باشد.

دیگر به نظام سلامت پول نمی‌دهیم!

وی از افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه‌های نظام سلامت خبر داد و با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان برای بیمه سلامت هزینه کردیم، اعلام کرد: در نظام سلامت یک سری هزینه‌های بی‌رویه می‌کنیم بنابراین بیش از این نمی‌توانیم در نظام سلامت هزینه و پول تزریق کنیم.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه در بودجه سال آینده ۳۶ هزار میلیادر تومان برای وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها پول گذاشتیم، مطرح کرد: پرونده الکترونیک پزشک خانواده چهار رکن اصلی نظام سلامت است که ۲۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌ها را کم می‌کند.

نمکی برای کمبود کلاس‌های درس در استان قول مساعد داد و با اعلام اینکه در خصوص روستاها باید بازنگری صورت گیرد، تبیین کرد: همچنین در خصوص جاذبه‌های توریستی به خصوص اکوتوریسم سه منطقه درمیان و سربیشه، شاسکوه( ایستگاه کله‌بز)، نایبندان طبس( ایستگاه یوز) را به بخش خصوصی نخواهیم داد و به غیر از این نقاط هرکس درخواست داد دعوت می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تورم ۳۰۰٪ ولی حقوق ۲۰٪ واقعا که زحمت میکشید

    • دکوراد

      دست شما درد نکنه بعد دویست درصد گرانی این بیست در صد جبران می‌کنه فقط یک صفر کم داره نصبت به دویست که اونم هیچ ارزشی ندارد احسنت به این درایت فقط فکر نکنم کارمندی تا سال دیگه زنده بمونه گرونی ساعتی دستورش می رسه ولی حقوق از سال بعد شاید اگر شد

    • بدون نام

      سلام، تورا به خدا وخون شهداقسم ،آقایان وزیر ان اقتصاد، رفاه ،مجلس ووووووبا افزایش پله پله پله پله کانی غلط حقوق ماهیانه 100 وهشت تومن معلولین شدید بهزیستی درمنزل فکر اصلاحی که لمس واحساس شود عنایتی کنید،مقایسه با 20 درصدافزایش کارمندان نکنید که حداقل کمتر از یک میلیون تومن حقوق نیست 40 سال ازعمرانقلاب گذشت اما اما اما معلولین بهزیستی به حق شان نرسیدند یا صاحب الزمان عدالت کجا؟چه شد؟ با گدایی بادست نیازمندی دراز کردن محرومین باتحقیرشدن هموطن وهم نوع خود آ یا خدا وشهدا راضی اند راضی اند راضی اند عاجزانه استدعا داریم این چندسطر بدون حذف به محضر رهبر معظم ارسال وتقدیم فرمایند شاید بااطلاع شدند هیچ راه جاره ای نداریم نداریم نداریم

    • بدون نام

      خیلی جالبه ،قرار بود ۲۰۰هزار برای افرادی ک حقوق زیر ۳میلیون دارن بدن چی شد پس!!!!!!؟ واقعا حرفهاشون اصلا پایه نداره و قابل اعتماد نیس

      پاسخ ها

      • حسین

        هنوز داداش دارنند فکرمیکنند

    • ایرانی

      دروغ که حناق نیست!!! چرت و پرت گفتن هم هیچ هزینه ای ندارد و فقط مدت کمی مسئولین و مردم را خوشحال می کند

    • بدون نام

      استاد گرامی چقدرشعاراین بیست درصد را می دهید به خیال خودتان خیلی کمک بزرگی است تورم سیصد درصد وافزایش بیست درصد هیچ دردی ازمادوا نمی کند حقوق هاباید بالاتر ازخط فقر چهار میلیونی شود وعیدی ماوکارگران باید باهم برابر شود خواهشا عدالت رارعایت کنید

    • بدون نام

      خواهشمندیم افزایش حقوق کارکنان دولت را در سال آینده بصورت پلکانی افزایش ندهید،چون از این طریق به کارمندان سابقه دار ظلم می شود و سابقه خدمتی آن بزرگواران در افزایش حقوق درنظر گرفته نمی شود،اگر افزایش حقوق مثل سال گذشته بصورت پلکانی باشد در سالهای آینده نزدیک حقوق کارمندان 7 الی 8سال سابقه دار با کارمندان 27 الی 28 سال برابر خواهد شد متاسفانه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو حرس خودتو نزن شیرت خشک میشه. اون کارمند 28 سال خدمت به اندازه کافی خورده نمیخواد التماس بکنی، مشکل معیشتی کارمند و غیر کارمند نمیشناسه.

    • بصیر

      بخدا قسم وبازهم بخداقسم وبازهم بخداقسم هیچ کاری برای مردم نکردید ونخواهید کرد. وحافظه تاریخی مردم گواهی خواهد داد

      پاسخ ها

      • حسین

        ایند باید یه روزی جواب بدنند خدا اگه خداس جا حق نشسته

    • ژیلا

      مردشورای دولت که هنوزمیخوادحقوق کارمندان روافزایش بدهدکه مملکت رودارن همبن کارمندامیچاپن وقوت میدن هرچه کارمندهدبهترین خونه زندگی ماشین داره این افزایش بایدبدن به بهزیستی که یه دونه پوشاک برای یک معلول سیپی داخلیش نیست

    • امیدخان

      آقای نمکی خیلی بی نمکی تورم 200تا300بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری چه خبر فراموششون کردید هاشا به کرمتون.

    • بدون نام

      دروغگوها

    • برای او

      علم اقتصاد می گوید تورم فقط با حمایت گسترده از تولید داخلی و مبارزه با فساد کنترل می شود آقایان دولت. دارید مملکت را کجا میبرید؟ ۲۰ درصد افزایش حقوق، تورم ۳۰۰ درصدی را پوشش نمیده که هیچ، تورم میشه ۳۵۰ درصد. یا صاحب الزمان، عجل الی ظهورک.

    • برای او

      علم اقتصاد می گوید تورم فقط با حمایت گسترده از تولید داخلی و مبارزه با فساد کنترل می شود آقایان دولت. دارید مملکت را کجا میبرید؟ ۲۰ درصد افزایش حقوق، تورم ۳۰۰ درصدی را پوشش نمیده که هیچ، تورم میشه ۳۵۰ درصد. یا صاحب الزمان، عجل الی ظهورک.

    • بدون نام

      خاک تو سرتون

    • بدون نام

      هدف دولت محترم ، نابودی ملت است....تورم چنده؟.....منطق شما چنده؟....

    • بدون نام

      خاک تو سر مسئولان

    • بدون نام

      سگ زرد برادر شغاله

    • بدون نام

      خاک تو سر مسئولان

    • seyed

      زین پس بر کارمندان دولت ،گدایی واجب است!

    • بدون نام

      برید گمشید .... آدم های رذل ...

    • بلا

      عزیزان چی میخواید بهشون بگید فک میکنید خودشون نمیدونن دارن چیکار میکنن با ما؟ وضع رو نمیبینن؟ نه کاملا میدونن چی میکنن وچه خبره، خودتون خسته نکنید ان شاءالله خداوند خودش روزی مارو میده چشم به دست اینها نداشته باشین ک چیزی بهتون نمیرسه

    • بدون نام

      کجا ۲۰درصد بصورت پلکانی میشود ده ، یازده درصد جیگر

    • بدون نام

      سلام خسته نباشید به نظر شما کسی که دومیلیون حقوق می گیره بیست درصد آ ن می شود دویست هزار تومان باری از دوش آ ن بر میدارد

    • بدون نام

      تورم ۳۰۰ درصد ، اضافه حقوق ۲۰ درصد ؟ کجای دنیا یه همچین اجحافی می شه ؟ بازنشسته ها و موظفین چکار کنن ؟

    • بدون نام

      بله دیگه به قول روحانی کارمندان ادمههای دولت هستن بایدبرسین بیکارهاهم حتمی خارجین

    • منتقد

      با پول ی خونه ک اول سال ۹۷ میتونستی بخری الان ی ماشین میشه خرید با پول ماشین ی گوشی میشه خرید با پول گوشی میشه چند کیلو گوشت.
      اون وقت این ۲۰درصد افزایش سال ۹۸ را چجوری محاسبه کردید و بدست آوردید؟
      اگر پول هست باید برای همه باشه اگر نیست نباید نماینده ها و دولتمردان هم نجومی بگیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج