۸۱۳۸۵۳
۳۲ نظر
۵۰۰۸
۳۲ نظر
۵۰۰۸
پ

روزنامه جوان: چرا خاتمی عذرخواهی نمی‌کند؟!

روزنامه اصولگرای جوان در سالگرد ۹ دی ماه یادداشتی دربارخ حوادث سال ۸۸ به شرح زیر منتشر کرده است که در ادامه می خوانید.

روزنامه اصولگرای جوان در سالگرد ۹ دی ماه یادداشتی دربارخ حوادث سال ۸۸ به شرح زیر منتشر کرده است که در ادامه می خوانید.

انتشار یک فیلم کوتاه دو دقیقه‌ای با زیرنویس آغازین «تهران؛ دفتر رهبر انقلاب اسلامی / ۳۰ تیر ۸۸» روز گذشته برگ دیگری از وقایع پشت پرده آشوب‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را عیان کرد؛ پشت پرده‌ای که بر رویکرد نفاق‌آلود محمد خاتمی صحه می‌گذارد. اول ببینیم که در این فیلم دو دقیقه و ۲۴ ثانیه‌ای چه می‌بینیم و می‌شنویم. تصویر رهبری است در جمع پنج، شش نفره‌ای از روحانیون قم که البته جز چهره آقا تصاویر سایرین تار شده است.

فیلم سخنان ایشان پخش می‌شود: «آقای موسوی اعلام کرد که در این انتخابات تقلب شده است و این منشأ همه حرف‌های بعدی شد.» تصاویری از اغتشاشات ۸۸ پخش می‌شود و بعد ادامه سخنان رهبری: «تقلب شده و من از حق شما دفاع می‌کنم. مردم بیایید. منم میام. دعوت مردم به نافرمانی، به شورش. به استناد اینکه انتخابات تقلب شده. سؤال این است: شما از کجا فهمیدید در انتخابات تقلب شده؟

چه دلیلی اقامه شد؟ این شد منشأ حرف‌های بعدی.» تصاویری از حمله آشوبگران سبز به ماشین نیروی انتظامی را می‌بینیم و بعد: «سعی کردند ایشان را در صحنه نگه دارند. من در جریان مذاکرات و گفت‌وگو‌های متعددی که با ایشان شده قرار دارم. خود من هم خیلی سعی کردم با سوابقی که با آقای موسوی دارم، چون بین ما و آقای موسوی یک ارتباط عاطفی وجود دارد، به رغم اختلافات، یک ارتباط عاطفی و وحدت سلیقه در بعضی از مسائل خاص وجود دارد.

من از این فرصت استفاده کردم و همان روز شنبه عصر (۲۳ خرداد ۱۳۸۸) که ایشان ظهر اطلاعیه داده بود یک نفر را پیش ایشان فرستادم. گفتم یک تنبه به ایشان بدهیم تا ایشون عقب بنشیند. ایشان (نماینده رهبری) رفت و برگشت و حرف‌هایی زد، که من را خیلی متعجب کرد. ایشان (موسوی) گفته بود نه! باید انتخابات ابطال شود! ما امروز جلسه داشتیم با فلان کس و فلان کس و فلان کس و همه در آن جلسه اتفاق نظر داشتند که باید انتخابات ابطال شود. من واقعاً متحیر شدم. از آن چهار نفر که در آن جلسه بودند، دو نفرشان که آقای خاتمی و آقای هاشمی هستند، منکر شدند. دو نفر دیگر باقی ماندند که یک نفر خود آقای موسوی بود.»

میرحسین موسوی گفته در جلسه چهار نفره همه خواستار ابطال انتخابات بوده‌اند، اما بعد از آن خاتمی و هاشمی به عنوان دو نفر از آن چهار نفر این ادعای موسوی را منکر شده‌اند. یعنی خواستار ابطال انتخابات نیستند. این برگ دیگری از رفتار نفاق‌آلود محمد خاتمی است. آیا او به ده‌ها هوادار خود که در کف خیابان خواستار ابطال انتخابات ۸۸ بودند، گفت که من چنین درخواستی ندارم؟!

بازی منافقانه خاتمی در فتنه ۸۸

محمد خاتمی پیش از این هم در جلسات خصوصی اذعان به عدم تقلب در انتخابات کرده بود. از جمله در سال ۹۰ او در بنیاد باران خود دیداری با نمایندگان رسانه‌ها داشت که به اصرار برخی فعالان رسانه‌ای از هر دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا برگزار شد. نقل‌های آن دیدار از فعالان رسانه‌ای است. از جمله آنکه «سید محمد خاتمی در این جلسه عنوان کرده است که یک هفته قبل از اعلام نتایج ریاست‌جمهوری به میرحسین موسوی اعلام کرده بودم که پیروز نخواهد شد... درباره سال ۸۸ معتقد بود تقلبی صورت نگرفته است.» آیا خاتمی واقعاً در فضای علنی هم مطابق همین ادعا که می‌گوید می‌دانستم موسوی پیروز نخواهد بود، عمل کرد؟ مع الأسف باید گفت: خیر؛ او صبح روز ۲۲ خرداد که برای دادن رأی خود در انتخابات شرکت کرده بود، گفته بود که «همه شواهد امر حاکی است موسوی انتخابات را برده است. اما من پیشگو نیستم»، یعنی موضعی کاملاً متناقض با آنچه در جلسه با فعالان رسانه‌ای مدعی شده که به موسوی یک هفته قبل از انتخابات گفته است.

از سویی برخلاف آنچه به نمایندگان رهبری گفته و ادعای موسوی را در مورد آنکه خاتمی با ابطال انتخابات موافق است، رد کرده، در دیدار با مرحوم هاشمی گفته که خواستار ابطال انتخابات است. علیرضا زاکانی پس از دیداری که با مرحوم هاشمی رفسنجانی داشته، نقل می‌کند که محمد خاتمی فردای انتخابات با هاشمی رفسنجانی تماس گرفته و گفته که به همراه میرحسین موسوی و حسن خمینی می‌خواهند او را ببینند و آنچنان که زاکانی از هاشمی نقل کرده، «خواسته این سه تن در دیدار ظهر ۲۳ خرداد ۸۸، ابطال انتخابات بود و راه‌های قانونی را نیز قبول نداشتند.» در واقع محمد خاتمی در دیدار با هاشمی یک موضع داشته و در صحبت با نمایندگان رهبری یک موضع دیگر. یکجا خواستار ابطال انتخابات است و جای دیگر آن را منکر شده است. آیا می‌شود این هر دو موضع متناقض صادقانه باشد؟!

خاتمی در دیدار‌ها و بیانیه‌های بعدی بار‌ها بر تشکیل هیئت بی طرف برای رسیدگی به موضوع تأکید کرد و سپس آن را در قالب طرح رفراندوم و با به رسمیت نشناختن نهاد قانونی «شورای نگهبان» پیشنهاد کرد. او اغتشاشاتی را که کف خیابان در جریان بود، «واکنش‌های طبیعی و پراحساس مردم» دانست و در ادامه هم مطالبات موسوی را روشن دانست و نوشت که این مطالبات «خواست همه ماست.» این موضع‌گیری علنی در تأیید همه مطالبات موسوی را در کنار موضع‌گیری پنهانی‌اش در انکار ادعای موسوی چگونه باید تحلیل کرد که نفاق محمد خاتمی از آن بیرون نزند؟!
چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟!

سخنانی که روز گذشته از رهبری منتشر شد، اولین باری نبود که ذهن‌ها را به تفاوت موضع علنی و خصوصی خاتمی می‌برد. پیش از این و در تابستان ۹۲ رهبری در دیدار دانشجویان فرموده بودند که «در انتخابات سال ۸۸، آن کسانی که فکر می‌کردند در انتخابات تقلب شده، چرا برای مواجهه با تقلب، اردوکشی خیابانی کردند؟ چرا این را جواب نمی‌دهند؟ صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومی، نخیر، به شکلی که قابل جواب دادن بوده، اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟ در جلسات خصوصی می‌گویند ما اعتراف می‌کنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا برای کشور هزینه درست کردید؟»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزنامه ضد مردمی جوان...نه ابنکه کیهان خیلی منفور نیست و حالا شما پایت را فراتر از کیهان گذاشته ای به اراجیف و حرفهای بی اساس و مردم فریب...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        براش نون داره

    • بدون نام

      جوان بی اصالت...اماری از فقر و فلاکت و بیکاری..فحشا و گرسنگی داری...چرا مسببین توبه نمیکنند...ای بادنجان دور قاپچین....

    • بدون نام

      .. درود بر خاتمی

    • بدون نام

      روزنامه جوان مصداق همان ضرب المثل (اگر به بدهکار رو بدی طلبکار میشود) است

    • بدون نام

      خاتمی منافق اعدام باید گردد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منافق شما هستی نه خاتمی

    • بدون نام

      گذشته ها گذشته صلوات بفرستید. حالا یک اشتباهی اینا کردن یک غلطهایی هم احمدی نژاد. بهم در. ول کنید بابا. به وضع مردم برسید.

    • بدون نام

      باید اعدام شود ملعون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داعش واقعی شما هستید

    • بدون نام

      کاری نکرده که عذر خواهی کند روزنامه مغرض

    • ج

      درودبرخاتمی آبشان اشتبایاخطانتی به کشور وملت نکردن که عذرخواهی کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گذشته گذشت آنانی که مخالف هستند هیچ غلطی نمی توانند بکنند
        د

    • دین وارونه

      چرا در دین سیاسی همه چیز بر عکس است ؟!

    • خلیل

      جوان رورنامه ای که ضدیت با مردم ایران دارد . چرا عذرخواهی کند مگر گناهی مرتکب شده است . شما جرا خودسرانه به مخالفان خود می تازید و می زنید و زندانی میکنید اما عذار خواهی نمی کنید . شما چرا صدا وسیما و روزنامه در اختیار دارید ولی انها تریبونی برای تظرات خود ندارند تا چه رسد اعتراض

    • بدون نام

      اینهه همه تفسیر شما از اتفاقات است و با واقعیت فرق دارد

    • بدون نام

      درود بر خاتمی بهترین رییس جنهور تاریخ ایران خیلی برتر از امیر کبیر

    • بدون نام

      زنده باد خاتمی ان کس که باید عذرخواهی بکنه شما هستی روزنامه جوان داری از پول بیت المال استفاده میکنی وان کس که توی هشت سال واسه مردم خدمت کرده یه ریال هشت سال جنسها افزایش نکرده واقعا خجالت نمیکشی تا گی

    • بدون نام

      درود بر خاتمی که دشمنان ذلیلش حتی در ارزوی عذر خواهی خاتمی هستند که شاید ار اینطریق خاتمی مثل خودشان کوچک شود ولی نمیشود چون عزت را خدا میدهد

    • بدون نام

      الانم دوستان همین فتنه گران مسولن دولت هستن که منلکت به فلاکت افتاده

    • بدون نام

      مگر چکار کرده که عذر خواهی کند؟

    • بدون نام

      برا چی اعدام بشه مگه بابات را کشته؟

    • بدون نام

      دلش نمیخواد مگه زوره

    • بدون نام

      اگه عذرخواهی کنه، دیگه راجع به چی میخواید مطلب بنویسید؟ موضوع کم نمیارید؟

    • امیر

      درد و بلای این خاتمی تو سره همه ی مسولین

    • بدون نام

      ما خاتمی را دوست داریم
      چشم حسود کور

    • بدون نام

      اینها از بالا تا پایین عذرخواهی بلد نیستن

    • ناشناس

      شما در حمایت از این منحرف و کله خراب احمدی نژاد مملکت رو به باد دادید . یه نفر پیدا نشد در بحبوحه ی اعتراضات بیاد و بگه آهای احمدی نژاد خفه شو و زبان به کام بگیر تا اعتراضات فروکش کنه ، نه اینکه دارو دسته ات رو تو میدون ولیعصر جمع کنی و به معترضان بگی خس و خاشاک!! آهای تویی که از منافق بودن خاتمی دم میزنی . . . بیا و جواب بده

    • بدون نام

      بهترین ریس جمهور ایران در دوران انقلاب محمد خاتمی بود 1فرد دلسوز وبانجابت و دیدگاه جهانی وبا دنیا تعامل داشت به خاطر حال ورفاه مردم ایران 3مرد عمل و قانون مند بود و حتی درطول هشت سال خدمتشوناقتصاد ایران ذره ای افزایش حتی کاهش قیمت داشتیم 3مردم دار وبا مردم و دزد نبود 4سید پاک و بهتر از همه افرادی که هم اکنون تریبون نماز جمعه دراختیارشان است بودد

    • بدون نام

      چرا شماها دم از مردم میزنید اگر واقعا مردم را قبول دارید بزارید خود مردم انتخاب بکنند و مردم سید محمد خاتمی را قبول دارند پس نتیجه میگیریم که شماها مردم را قبول ندارید البته علت دارد چون خاتمی یک سر و گردن ازهمه شماها برتری داره درود خداوند بر خاتمی عزیز

    • بیرو

      درود برخاتمی بزرگ

    • بدون نام

      با این حرفها دوباره مردم را فریب ندهید .خاتمی هم دستش برای مردم رو شده !...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج