۸۱۴۸۶۹
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

حاشیه‌ جدید تلویزیون پس از پخش صحنه مستهجن

گزارش یکی از بخش‌های خبری صداوسیما همانند صحنه‌های نامتعارفی که چندی قبل از تلویزیون کیش پخش شد، این روزها مدام در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

ایسنا: گزارش یکی از بخش‌های خبری صداوسیما همانند صحنه‌های نامتعارفی که چندی قبل از تلویزیون کیش پخش شد، این روزها مدام در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

حاشیه‌ جدید تلویزیون پس از پخش صحنه مستهجن

گزارشگران شبکه خبر با دو میکروفن به یک‌باره به سمت خانمی می‌روند که از چسب بینی‌اش می‌توان فهمید تازگی عمل کرده است و بی‌مقدمه پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند، «دیدید کسانی هستند که عمل‌های مختلفی از لب و بینی و گونه انجام می‌دهند. الان از صورت گذشته و به اعضای بدن رسیده است؟ دقیقا الان خودمم برای اعضای بدن میخوام! کجا؟؟ نمیشه که گفت!». مصاحبه‌شونده هم خوب از خجالتشان درمی‌آید و صریح آنچه به ذهنش می‌رسد را مطرح می‌کند و دیالوگ‌ها هم همان طور از یک شبکه خبری بین‌المللی پخش می‌شود.

اما اینکه چطور می‌شود تلویزیونی که گاه کیلومترها از زندگی مردم خود فاصله می‌گیرد و به واسطه چنین عملکردی نقدهای بسیاری را هم به جان می‌خرد، یک‌دفعه اینچنین به حریم شخصی آدم‌ها وارد می‌شود و مسائل ریز و درشت خصوصی آنها را افشا می‌کند، تناقضی خنده‌دار و در عین نگران‌کننده است.

در همین ارتباط، حسین امامی، مدرس دانشگاه معتقد است: «شاهد انواع نقض حریم خصوصی در صداوسیما هستیم. همین که صداوسیما با دوربین باز به سراغ یک شهروند برود و با او گفت‌وگو کند خود یک نقض حریم خصوصی است. مگر اینکه قبل از مصاحبه با آنها هماهنگ شده باشد که آیا اجازه مصاحبه دارند یا نه. این امر در بحث اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری مذموم است.»

امامی اعتقاد دارد، پرسیدن از احوالات و حریم خصوصی یک فرد آن هم در مورد یک ناهنجاری در جامعه و انتشار از طریق یک رسانه جمعی، نه تنها مشکلی را برطرف نخواهد کرد، بلکه خود ضدتبلیغ است؛ به گونه‌ای که می‌تواند اقدامی ناشایست ترویج پیدا کند؛ بنابراین تلویزیون بدون اینکه از آسیب‌های این گزارش با خبر باشد، بیشتر نسبت به تبلیغ نادرست یک موضوع اقدام کرده است.

این کارشناس رسانه می‌افزاید: «اگر این برنامه را در شبکه سلامت سیما تهیه می‌کردند نه در قالب گزارش خبری کوتاه، بلکه برنامه‌ای همراه با تحلیل و مصاحبه با کارشناسان در یک برنامه حداقل یک ساعته شاید به موضوع بهتر پرداخته می‌شد. حتی اینکه صدای افراد داوطلب پخش می‌شد و نه چهره‌های آنان. برای موضوعاتی این چنین، این کار بخش خبر نیست که بخواهد موضوعاتی از این دست را بشکافد چرا که می‌تواند اثر معکوس بر جامعه بگذارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای بابا حالا یکمم بخواد تغییر کنه ...بازی دربیارید چی گیرای الکی میدین

    • بدون نام

      باز دوباره چه دسته گلی به آب دادن؟؟؟ خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      صدا سیما چند ساله این فیلمها را خودش میبینه چون فیلم را سانسور میکند

    • بی‌نام

      صدا و سیما نسبت به چندسال قبل خیلی افت معنوی کرده
      احیا وپخش کردن ترانه های طاغوتی در صدا و سیما یکی از این موارد هست
      برای اینکه مورد تشویق تعدادی انگشت شمار بی درد قرار بگیرند حقوق بقیه را نادیده می گیرند هنوز براشون جا نیفتاده که صدا و سیما رسانه ملی هست !!!!؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان شما ملی هستید و صدا و سیما منحصرا برای شما است؟ بعد بقیه انگشت شمار محسوب می شوند، منفجر نمی شید از این همه تناقض

    • بدون نام

      فرد مصاحبه شونده اگه ناراضی بود جواب نمیداد!

    • بدون نام

      حالا این باز خوب بود، مصاحبه شونده به خط قرمزها بیشتر از اون دو تا که عین پت و مت توی حرف همدیگه هم می پریدن و دوبله سوال می کردن واقف بود
      خیلی وقت ها از طرف سوال هایی می کنن که وقتی مهمان برنامه جواب صادقانه میده میبینن با خط قرمزهاشون جور نیست خودشون ماست مالیش می کنن
      خب شما که ظرفیت شنیدن حرف صادقانه یک نفر رو ندارید بگو من ازت می پرسم نظرت در خصوص فلان موضوع چیه تو هم بگو نظرم اینه که صدا و سیما دوست داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج