۸۱۹۸۳۱
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

معاون روحانی: علیه گردشگران عراقی فضاسازی شد

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به انتشار شایعاتی در خصوص گردشگران عراقی در مشهد نیز گفت: درست در شرایطی که روابط ایران و عراق بسیار شرایط خوبی است چنین موضوعی را راه می‌اندازند، یعنی زمانی که اوج روابط دو کشور ایران و عراق است این مسائل را به‌دروغ مطرح می‌کنند و جالب اینجا است که شبیه به این مسائل را در کشور عراق نیز مطرح می‌کنند، شک نکنید فضاسازی رسانه‌ای است.

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تشریح صدور مجوز شکار به برخی از گردشگران خارجی پرداخت و گفت: جاذبه‌های گردشگری به‌خصوص گردشگری طبیعی در غرب کشور فوق‌العاده است و مردم به پورتال جامع گردشگری مراجعه کنند.

وی افزود: ایران خوشبختانه جزو ۱۰ کشور اول دنیا از لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی است و این درحالی است که در حال حاضر صنعت گردشگری به صنعت سوم در دنیا تبدیل شده و روند رو به رشدی را طی می‌کند.

مونسان در یک برنامه رادیویی گفت: کنار توجه به حوزه میراث فرهنگی که هویت تاریخی ما را نشان می‌دهد، دو حوزه صنایع دستی و گردشگری به‌طور جدی مورد توجه قرار دارد و هم در سازمان مرکزی و هم در ادارات کل استانی هر سه حوزه سازمان مورد توجه قرار گرفته است که صنایع دستی و گردشگری می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.

وی گفت: با توجه به ضرورت افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور، تلاش کردیم مسیر ورود گردشگر به کشور را باز کنیم و تلاش کردیم با انجام تبلیغات خصوصاً در فضای مجازی با پروژه ایران‌هراسی مقابله کنیم، در همین ارتباط هر گردشگری که به ایران می‌آید در بازگشت تبدیل به یک سفیر فرهنگی برای ما می‌شود.

مونسان گفت: برای جذب هرچه بیشتر گردشگر روی کشورهای هدف و برخی از کشورهای منطقه‌ای تمرکز کرده‌ایم و مجموعه این اقدامات باعث شده تا شاهد رشد ورود گردشگران خارجی به کشور باشیم، در همین ارتباط گردشگران کشورهای منطقه‌ای ما که تا پیش از این گردشگران زیارتی بودند اکنون تبدیل به گردشگران ترکیبی شده‌اند.

مونسان با تشریح آمار تعداد ورود گردشگران خارجی به کشور نیز گفت: در سال گذشته با ۴ درصد رشد شاهد ورود ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی بودیم اما امسال از رشد خوبی برخوردار هستیم و خوشحالم که اعلام کنیم در ۹ماهه امسال از عدد ۶ میلیون گردشگر خارجی عبور کردیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: عوامل مختلفی سبب این رشد شده است و یکی از دلایل آن افزایش نرخ دلار و ارزان شدن سفر به ایران است، البته در همین مدت گذشته با توجه به اعمال تحریم‌ها، پروازهای مستقیم خارجی را از دست دادیم که البته چون از قبل در این خصوص تمهیدات لازم را اندیشیده بودیم و دولت نیز از قبل دستورات لازم را داده بود، با تدبیر و تمهیدات خوب توانستیم با همکاری نهادهای مختلف از جمله ناجا و وزارت امور خارجه به این رشد دست یابیم.

مونسان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتشار شایعاتی در خصوص گردشگران عراقی در مشهد نیز گفت: درست در شرایطی که روابط ایران و عراق بسیار شرایط خوبی است چنین موضوعی را راه می‌اندازند، یعنی زمانی که اوج روابط دو کشور ایران و عراق است این مسائل را به‌دروغ مطرح می‌کنند و جالب اینجا است که شبیه به این مسائل را در کشور عراق نیز مطرح می‌کنند، شک نکنید فضاسازی رسانه‌ای است، اتفاق بد ممکن است هرجایی بیفتد اما مسئله این است که این اتفاق به‌صورت یک جریان نباشد، همکاران من، استانداران و نیروی انتظامی به‌شدت روی این موضوعات حساس هستند، افرادی که این مسائل را مطرح می‌کنند به‌دنبال برهم زدن روابط خوب ایران و عراق هستند.

هر وقت آمار گردشگران ما بالا می‌رود این مسائل مطرح می‌شود، اول که می‌گویند دروغ است بعد هم مسائل دیگری را مطرح می‌کنند، من نمی‌دانم برخی‌ها با چه نیتی این موضوعات را مطرح می‌کنند، یا مثلاً خرید زمین توسط گردشگران را مطرح می‌کنند، کشور قانون دارد اگر دولت و مجلس این اجازه را داده است هر گردشگری می‌تواند زمین و آپارتمان خریداری کند.

معاون رئیس جمهوری گفت: درباره این شایعات نیز منکر این نیستیم که اتفاقات کوچکی ممکن است وجود داشته باشد همه جای دنیا موردی این گونه اتفاقات ممکن است پیش بیاید که البته اگر حتی در کشور ما موردی هم باشد برخورد می‌کنیم، آدم خوب و بد همه جا وجود دارد اما اینکه این به‌صورت یک جریان باشد را قبول نداریم، و به‌طور حتم یک فضاسازی رسانه‌ای است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان صحبت‌های خود درباره صدور مجوز شکار به برخی از گردشگران خارجی نیز گفت: مجوز شکار برای گردشگران نیز در همه جای دنیا با مجوز محیط زیست انجام می‌شود و این موضوع یکی از آیتم‌های گردشگری است و این بدون حساب و کتاب نیست. افراد با مراجعه به محیط زیست مجوز دریافت می‌کنند، ما هم در محیط زیست توجه کافی به این موضوع داریم و مجوزها بدون حساب و کتاب صادر نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت به کسانی که این شایعه ها رو درست میکنند و خاک بر سر کسانی که بدون فکر باور میکنند و با اون مزدوران شایعه ساز کمک میکنند

    • لارستان

      فکر کنم تازه از خواب بیدار شده نمی دانه اوضاع چطوره

    • بدون نام

      ...

      اقا فیلمش موجود هست

      ...

    • سربازولایت

      مجوزمیلیاردی برای قوچ وبزکوهی واهو این پولها چه ارزشی داره وقتی جمعیت این حیوانات روبه نابودی هست گردشگر عراقی هیچ منفعتی برای کشورندارد درپی تجارت خود است

    • پدر بد

      به خدا خسته شدیم از بس دروغ شنیدیم
      مرد حسابی این همه فیلم و کلیپ سندیت نداره؟!؟
      همین کارها را کردین که وضع مملکت اینجوری شده و مردم به هیچ مسئولی اعتماد ندارن

    • بدون نام

      نمیدونم چراحرف حق مردم برای شماهاحکم فضاسازی راداره

    • بدون نام

      کلا چرا از کشوری که از قدیم الایام با ما ایرانی ها مشکل داره و هزاران نفر از مردممون رو کشته متنفر نمیشید.یکم غیرت داشته باشید

    • بدون نام

      چرا وزارتخانه نمی شود چرا حقوق کارکنان يگان حفاظت میراث فرهنگی بسیار اندک هست چرا امنیت شغلی ندارند وهزاران چرای دیگر

    • ramin

      آقای محترم حتما فیلم‌هایی که از مشهد پخش شده فتوشاپه،،جمع کنید این بساط دروغ رو،،فقط تکذیب کنین،،

    • بدون نام

      یکشب چند از این عراقی ها ببر خانه خودت پذیرایی کن

    • علی

      نگران نباشید اتفاق کوچک بوده و خوب و بد همه جای دنیا وجود داره همه این بی احترامی ها به زنان و ایرانی ها و کاهش شدید ارزش پول ملی مون فدای افزایش 4 درصدی توریست ها. اگه افزایش توریست داشتیم به خاطر اینه که پولمون اینقدر برای عربها بی ارزش شده که هم برای درمان و مشکلات پزشکی شون و همچنین خیلی چیزای دیگه میان ایران. چرا به جای عربها توریست دیگه ای از کشورهای جهان نمی بینیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج