۸۲۳۱۹۴
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

تلنگر یک ویدئو به دنیای سلبریتی‌زده هنر

سلبریتی‌ها با رانت تلویزیون متولد می‌شوند

انتشار یک ویدئوی کوتاه درباره نحوه به شهرت رسیدن یک خواننده نوظهور که حتی تحریر‌های درستی در اجرا ندارد، به یکی از پربیننده‌ترین ویدئو‌ها در سایت‌های ایرانی و البته فضای شبکه‌های مجازی تبدیل شد؛ ویدئویی که در آن نقش برنامه‌های تلویزیونی در خلق یک شبه سلبریتی‌ها نمایان می‌شود.

روزنامه جوان: انتشار یک ویدئوی کوتاه درباره نحوه به شهرت رسیدن یک خواننده نوظهور که حتی تحریر‌های درستی در اجرا ندارد، به یکی از پربیننده‌ترین ویدئو‌ها در سایت‌های ایرانی و البته فضای شبکه‌های مجازی تبدیل شد؛ ویدئویی که در آن نقش برنامه‌های تلویزیونی در خلق یک شبه سلبریتی‌ها نمایان می‌شود.

برنامه‌های محبوب در شبکه‌های تلویزیونی به واسطه همراهی اسپانسرها، دعوت از مهمانانی که برای دیده شدن پول پرداخت می‌کنند یا با استفاده از رانت‌های دیگر، چون رفاقت با برنامه سازان تلویزیون می‌توانند در اکثر شبکه‌های تلویزیونی دیده شوند، موضوعی است که در نهایت از یک فرد عادی، چهره‌ای مشهور می‌سازد. در واقع بخشی از تولید سلبریتی در ایران از طریق برنامه‌های پربیننده سیما شکل می‌گیرد.

ویدئویی از گروه «هفتگ دانگ» که در سایت «تابناک» منتشر شد و به سرعت سر از شبکه‌های اجتماعی در آورد، اگرچه کوتاه، اما نقد جدی به روش مشهور شدن سلبریتی‌ها داشت. در این ویدئو، یک خواننده نوظهور موسیقی پاپ زیر ذره‌بین رفته است. شخصی که اولین بار به عنوان کارشناس پزشکی پا به دنیای تلویزیون گذاشت و بعد از آن بود که به عنوان هنرمند و چهره تلویزیونی به چند برنامه مشهور تلویزیون پا گذاشت.

در نهایت هم عنوان شد که خواننده است و کلیپ کوتاهی از اجرای وی در کنار گروهی از خواننده‌های موسیقی پاپ منتشر شد. از نکات مهم این ویدئو، پخش تصاویری از اجرای کنسرت این خواننده است که نشان‌دهنده ضعف جدی وی در تحریر است، اما همین کنسرت بی‌مایه، به واسطه تبلیغاتی که سلبریتی‌ها در فضای مجازی برای این خواننده نوظهور ایجاد کرده بودند، با استقبال روبه‌رو شده بود!

نقش صداوسیما در دامن زدن به پدیده سلبریتی، نقد‌های فراوانی را در پی داشته است. آیت الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی، به مقوله سلبریتی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: «متأسفانه در فضایی که همین صداوسیمای جمهوری اسلامی موجب الگو شدن برخی افراد سطحی و کم‌مایه تحت عنوان «سلبریتی» می‌شود، فاصله جامعه با الگو‌هایی که عوالم باطن را سیر کرده‌اند و فعل و گفتارشان ظهور کلام و عمل حق تعالی است، زیاد می‌شود و این امر آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.»

متأسفانه به دلیل پولی شدن اکثر برنامه‌های پربیننده تلویزیون که نوعی آنتن‌فروشی از سوی صداوسیماست، افرادی که به هر دلیلی تمایل به دیده شدن دارند، می‌توانند با پشتوانه حضور در برنامه‌های سیما، موقعیت خود را به عنوان چهره تثبیت کنند، حتی اگر از دنیای هنر فاصله زیادی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشاد

      خاک عالم بر سر صدا و سیمای ما....همه چیزو به پول میفروشن..به اصطلاح سلبیریتی های کثیف و بی اخلاق و عوضی...

    • بدون نام

      شورای نظارت بر صدا و سیمای ملی چکار می کند؟

    • حقانی

      رسانه ملی شده رسانه شوینده ها ، خواننده هایی که توسط مجریها تبلیق می شوند و برنامه های ستاره فلان شماره را بگیرید و برنده شوید.
      دیگر دیدن تلوزیون تبدیل به جنگ اعصاب شده چون فقط به پول فکر میکنند.

    • بدون نام

      مگه مسولین ما شایستگی دارند که پست های نجومی گرفتند . جدیدا که دامادها و بچه هاشون ره صد ساله را یک شبه می روند . حداقل سلبیریتی ها برای تیغ زدن پولدارها نبوغشونو استفده می کنند ولی در مدیران مملکت ، سفارشی های ( آقازاده ها و فامیل و دوست ) مسولین مبتذل ۸۰ میلیون ایرانی را گرفتار کرده است و عواقب آن ۲۰ سال عقب گرد است . فساد سیستماتیک از بالا شروع شده و به پایین کف جامعه نهادینه شده است .

    • بدون نام

      سلبرتیهاملوچک مسولین شدن نه باوطن وهم وطنان

    • ایرانی

      تلویزیون کلا کاری نداره جز تبلیغ شوینده و کتونی . هر کانالی میزنی یه مجری نشسته به وزن ۱۵۰ کیلو یا لاغر و استخونی . اصلا تعادلی در کار نیست . هیچکدوم حرف زدن بلد نیستن . نه فارسی و انگلیسی هم که دیگه نگم بهتره . چرا یه فراخوان نمیزارن برای جوونهای خوشتیپ و خوش صدا و تعلیم نمیدن برای تلویزیون ؟ مگه قحط الرجال شده که انصاریان به اون سر و ریختش و سواد نداشتش بیاد جلوی دوربین ؟ دیگه واقعا حالمون داره بد میشه از این تلویزیون و ...............

    • امیر مهدی

      بهترین خواننده ایران علیرضا افتخاری قدرش رابدانیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج