۸۲۴۵۴۵
۷ نظر
۵۱۹۳
۷ نظر
۵۱۹۳
پ

نمودار تکامل حروف انگلیسی از الفبای مصری

هر روز متن‌های انگلیسی را می‌خوانیم و جملات انگلیسی روی کاغذ می‌نویسیم یا در ایمیل‌ها استفاده می‌کنیم، ولی هیچ‌گاه به این موضوع فکر نکردیم که این حروف از کجا آمده‌اند و چگونه شکل گرفتند.

وبسایت یک پزشک : هر روز متن‌های انگلیسی را می‌خوانیم و جملات انگلیسی روی کاغذ می‌نویسیم یا در ایمیل‌ها استفاده می‌کنیم، ولی هیچ‌گاه به این موضوع فکر نکردیم که این حروف از کجا آمده‌اند و چگونه شکل گرفتند.

تاریخچه تکامل حروف انگلیسی داستان جذابی دارد. هریک از ۲۶ حرف انگلیسی داستان منحصربه‌فردی برای خودشان دارند تا به شکل امروزی درآمده و استفاده می‌شوند.

مت بیکر (Matt Baker) از سایت «UsefulCharts» یک پوستر دستی طراحی کرده است که تکامل الفبای زبان انگلیسی از ریشه‌های «Proto-Sinaitic» مصر باستان (در حدود ۱۷۵۰ سال پیش از تولد مسیح) تا هنگامی که حروف لاتین شکل گرفتند را به تصور می‌کشد.

این نمودار نشان می‌دهد چگونه اشکال و نماد‌های اولیه در نهایت به حروف ABC تبدیل شدند که امروزه می‌شناسیم. برخی از حروف اولیه به زودی تشخیص داده می‌شوند، ولی برخی حروف تغییرات زیادی داشته و دارای کمترین شباهت به حروف امروزی هستند.
نمودار تکامل حروف انگلیسی از الفبای مصری

به عنوان مثال، حرف A در ابتدا شبیه به سر یک حیوان شاخ‌دار بوده است و از ۷۵۰ سال پیش در زبان یونانی شکل و شمایلی شبیه به A می‌گیرد و کامل‌تر می‌شود.

شکل حرف C در ابتدا نمادی شبیه به یک ابزار شکار یا بوم‌رنگ بوده است. بعد در ۱۰۰۰ و ۷۵۰ سال پیش از میلاد مسیح شبیه به عدد یک انگلیسی می‌شود و در ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در زبان لاتین شکلی هلالی به خود می‌گیرد. در نهایت، رومیان در یک سال پیش از میلاد مسیح آن را به شکل C امروزی می‌نویسند.

همین داستان برای حرف G هم تکرار شده است و به نظر می‌رسد ابتدا علامت نیزه شکار بوده و حتی در مقطعی به شکل I. می‌شود، ولی باز هم رومیان آن را به شکل G در می‌آورند.

در بخش‌هایی از پوستر، از جمله حروف X و Y می‌توان پیشرفت زبان و الفبای را در مقطع‌های مختلف تاریخی مشاهده کرد. در زبان یونانی (۷۵۰ سال پیش از میلاد مسیح) باز هم ۲۶ حرف استفاده شده است که بعدا در زبان‌های لاتین و رومی کاهش پیدا کرده و در زبان امروزی دوباره شاهد ۲۶ الفبا هستیم.

حروفی مانند U و V و W از حرف V استخراج شدند و خود حرف V نیز از حرف Y شکل گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خالی بندیه
      نشسته زور زده یه شباهت الکی جور کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از گفتارت معلومه که یه برگ کتاب تاریخی نخوندی

      • بدون نام

        من با 11:24 موافقم
        شماییم که ادعااااااات میشه یه ورق تاریخ خوندی اگه اجااااازه بدید من عشق زبانهای باستانیم. و کتاب در مورد زبان های باستانی هم خوندم ولی نه به تعداد زیاد.
        پ.ن اصلا اهل کلاس گذاشتن نیستم ولی حرصم میگیره بعضیا که فقط از در کتابفروشی رد شدن یا مثلا پشت ویترین کتاب دیدن میان اینجا به بقیه فخر میفروشن و ادعا دارن.

      • بدون نام

        16:07
        تو هم بی سوادی چون ادم باسواد حرصش در نمیاد

    • شناس

      مزخرف

    • بدون نام

      جالب بود مرسی

    • بدون نام

      جالب بود مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج