جاباما
۸۲۴۵۹۸
۵ نظر
۵۱۹۳
۵ نظر
۵۱۹۳
پ

دیالوگی که «لحظه گرگ و میش» را ساخت

مونا انوری‌زاده با اشاره به قصه سریال «لحظه گرگ و میش» بیان کرد که زیباترین عاشقانه‌ها در جنگ رخ می‌دهند.

خبرگزاری مهر: مونا انوری‌زاده با اشاره به قصه سریال «لحظه گرگ و میش» بیان کرد که زیباترین عاشقانه‌ها در جنگ رخ می‌دهند.

مونا انوری‌زاده نویسنده سریال تلویزیونی «لحظه گرگ و میش» به کارگردانی همایون اسعدیان که این شب‌ها از شبکه سه سیما پخش می شود درباره این اثر گفت: جرقه اولیه این قصه که در ابتدا «سوگند» نام داشت سال ۱۳۹۰ زده شد. «سوگند» یا همان «لحظه‌ گرگ و میش» یک دیالوگ رد و بدل شده بین یک مادر و دختر فقط یک پلان از یک فیلم بود که اولیه این داستان را تشکیل داد.

انوری‌زاده ادامه داد: آن دیالوگ را نمی‌توان بیان کرد چون ممکن است بخشی از قصه را لو بدهد. این دیالوگ به قدری برای من جذاب و تکان‌دهنده بود که ماه‌های طولانی به لحاظ ذهنی با آن درگیر بودم و احساس می‌کردم دنیایی از داستان می‌تواند پشت این دیالوگ پنهان باشد و «لحظه‌ گرگ و میش» از همین جا برایم شکل گرفت که باعث شد در سال ۹۱ به نگارش اتودهای اولیه طرح شروع کنم.

دیالوگی که «لحظه گرگ و میش» را ساخت

این نویسنده در ارتباط با قصه این سریال و روایت تاریخی آن بیان کرد: من عاشق خواندن و همینطور نوشتن داستان‌های عاشقانه هستم و فکر می‌کنم داستان‌های عاشقانه جذاب‌ترین و دلنشین‌ترین داستان‌های دنیا هستند. «لحظه‌ گرگ و میش» در راستای همان علاقه همیشگی‌ام به رشته تحریر درآمده و در میان گونه‌های مختلف داستان‌ عاشقانه، عاشقانه‌هایی که در جنگ رخ می‌دهند به نظرم از همه زیباتر و تأثیرگذارترند، تصویر جدایی یک زوج یا یک مادر و فرزند وقتی که مرد یا پسر خانواده به جنگ می‌رود تصویری فراموش‌نشدنی است.

وی افزود: البته فکر می‌کنم شاید هیچ‌وقت هیچ کس نتواند این احوالات را در واقعی‌ترین شکل ممکن ترسیم کند، مگر خودش چنین شرایطی را تجربه کرده باشد و «لحظه‌ گرگ و میش» عاشقانه‌ای است که می‌کوشد به این حال نزدیک شود، دست‌کم امیدوارم که اینطور شده باشد.

نویسنده سریال «گرگ و میش» ادامه داد: البته محتوای قصه «لحظه گرگ و میش» تنها در این موضوع خلاصه نمی‌شود و کوشیده‌ام حین روایت یک داستان عاشقانه، تحولات اجتماعی کشورمان را هم طی سه دهه در حد امکان و ضرورت به تصویر بکشم.

انوری‌زاده بیان کرد: مخاطب «لحظه گرگ و میش» داستان یک خانواده را با محوریت سرگذشت زندگی دختر خانواده یاسمن در بازه زمانی حدود سه دهه دنبال خواهد کرد و همانطور که اشاره کردم داستان یاسمن و سایر اعضای این خانواده در بستری اجتماعی می‌گذرد و از طریق این خانواده تحولات جامعه ایران در طول سه دهه را هم مرور کرده‌ایم.

وی در انتها عنوان کرد: مخاطبان را دعوت می‌کنم که از همین قسمت‌های ابتدایی سریال ما را دنبال کنند، چرا که قلاب اصلی داستان در قسمت‌های نخست خواهد افتاد و تصورم بر این است با تمهیداتی که در داستان‌پردازی و نوع روایت اندیشیده شده است، اگر مخاطبان قسمت‌های ابتدایی سریال را از دست بدهند به سختی بتوانند رشته داستان را به دست بیاورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه کارتون متحرک بلد نیست بسازه ! تا دلش بخواد تخیلات را با میلیارد هزینه به تصویر میکشه و این فیلم جدیدشم یه فرقی داشت : قبلا هرکس سر سفره حالت تهوه میگرفت یعنی بارداره تو این فیلم سر تشریح پزشکی ....حالت تهوع گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارما شده که زود قضاوت میکنیم استاد

    • بدون نام

      سریال قشنگییه

    • علی

      سلام
      تا اینجا که من دیدم، سریالِ بسیار قشنگی است.

    • بدون نام

      همش واقعیتهای زندگیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج