۸۲۴۶۸۸
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

پارسایی: خودروسازان به قانون تمکین کنند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از اعلام وزیر صنعت مبنی بر اینکه افزایش قیمت خودرو شامل شهریور تا دی ماه نمی شود، آن را نتیجه ایستادگی کمیسیون اصل ۹۰ بر حقوق مردم دانست و از خودروسازان خواست به قانون تمکین کنند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از اعلام وزیر صنعت مبنی بر اینکه افزایش قیمت خودرو شامل شهریور تا دی ماه نمی شود، آن را نتیجه ایستادگی کمیسیون اصل ۹۰ بر حقوق مردم دانست و از خودروسازان خواست به قانون تمکین کنند.

بهرام پارسایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰ طی ماه‌های گذشته شکایات متعددی درباره خودرو دریافت کرد. طی یک ماه گذشته که بحث قیمت‌گذاری خودرو و لحاظ کردن آن از اوایل شهریور به اوج رسیده بود ما شاهد اعتراض خریداران جلوی وزارت صنعت و مجلس بودیم.

در همین راستا و پیرو شکایات جلسه‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد و خروجی جلسه بر اساس نظر مشاورین حقوقی کمیسیون، سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات و شورای رقابت این بود که قانون عطف به ماسبق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: خودروسازان و تا اندازه‌ای سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده برای لحاظ کردن افزایش قیمت‌ها از اول شهریورماه اصرار داشتند و بهانه آنها هم اذن سران قوا و شورای عالی تنظیم بازار بود. علیرغم اینکه ما مجوز فراتر از قانون را قبول نمی‌کنیم، از خودروسازان خواستیم که مجوزهای مورد ادعا را برای ما ارسال کنند که این اتفاق نیفتاد. من هم بعید می‌دانم سران قوا چنین تصمیمی گرفته باشند که خلاف قانون باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: نهایتاً با پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ و اصرار بر اینکه قانون عطف به ماسبق نمی‌شود، امروز وزیر صنعت اعلام کرد قیمت‌گذاری شامل شهریور تا دی‌ماه نمی‌شود. امیدواریم خودروسازان هم به این قانون تمکین و حقوق مصرف کننده را کاملاً رعایت کنند.

پارسایی خاطرنشان کرد: ما در کنار پیگیری‌های جدی کمیسیون اصل ۹۰ برای این که در آینده نیز خریداران با چالش‌هایی مواجه نشوند قراردادهای خرید خودرو را به صورت عادلانه و شفاف با همکاری گروه‌های مربوطه از جمله معاونت حقوقی رئیس جمهور و شورای رقابت و سازمان تعزیرات تنظیم خواهیم کرد.

وی در پایان گفت امیدواریم خودروسازان نیز تصمیماتشان در راستای قانون باشد و با تصمیمات غلط برای کشور و نظام هزینه تراشی نکنند و نیازی نباشد برای برگشتن به قانون این حجم از نگرانی و دغدغه بین مردم ایجاد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی زاهدان

      کارخانه های خودرو سازی بعدانقلاب مصادره وعده ای موقتی رفتن آنجا وحالا انگار ارث پدرشان بوده چنگ انداختن وطلبکار هم هستن..ً.همه مدیران را بیرون کنید و کارها را به دست جوانان تحصیلکرده و دلسوز بسپارید..ثمره انرا .خواهید دید ....

    • مجید

      آقایون منی که برج ۲ ثبت نام کردم و تاریخ تحویلش ۳۰/۱۱/۹۷ بوده چه کار باید کنم؟ افزایش قیمت شامل من میشه؟

    • بدون نام

      درود بر شرفت مرد پارسی

    • بدون نام

      کدام قانون مگر در ایران هیچ قانونی هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای پارسا برادر عزیز تو چکار به خودرو داری مگر تونمایتده شیراز نیستی ملت دارن از گرانی وسایل خوردنی نابود میشن تو جکار به خودرو داری شما نمایندهای شیراز تو مجلس چکار میکنید چرا سبد کالا به کارگر که هیچ بیمه ای ندارد تعلق نمیگیره

    • مهدی

      عوامل بحران خودرو بسیار است.از روش تولید گرفته تا عرضه رانت محور و عدم ارتقا نوع خودرو.
      سالیان دراز به بهانه سرمایه گذاری قشر رانت خوار و سهمیه خانواده خودرو سازان که هزاران خودرو را پیش خرید و سود کارخانه را به خارج از کارخانه می بردند.باعث شد خودرو ساز به روش فروش برنامه ریزی شده خارج کارخانه تن دهد.و عملا وسیله رانت خواران و انحراف فروش و تولید مبتلا گردند.
      اینکه هر کد ملی یک ثبت نامه بیشتر نمی تواند داشته باشد.ان رانت خواران خارج کارخانه و حامیان آنها را تبدیل به بحران سازی در قطعه ساز و کارخانه کرد.از سوی دیگر خودرو ساز مونتاژ کار هم برای سهمیه بیشتر بازار و سود بیشتر به تولید داخلی هجمه کردن.
      قصد از خصوصی کردن خودرو سازی نابودی کامل خودرو سازی است.
      خودرو ساز با پول مردم قطعه در همان زمان خریده و دلیلی ندارد آن قطعه را گران بفروشد.اگر نمی تواند به تعهد خود عمل کند که بهانه ای بیش نیست .ان قطعاتی که در زمان دریافت پول مشتری خریده به همان قیمت به انتخاب مشتری تحویل دهد.تا ببینیم که تحویل خودرو اقتصادی است یا تحویل قطعه با قیمت یکسال قبل..
      اصولا خودرو بایستی در نمایشگاه نمایندگی و تحویل فوری خودرو صورت پذیرد.هرگونه روش دیگر فساد انگیز است.حتی مونتاژ کاران و وارد کنند گان هم حق ندارند.بدون وجود خودرو اقدام به فروش کنند.

    • بدون نام

      اگر به قانون تمکین نکنند .
      درب شرکت را کامل ببندید .
      آبرو مملکت را بردن .

    • بدون نام

      اگر به قانون تمکین نکنند .
      درب شرکت را کامل ببندید .
      آبرو مملکت را بردن .

    • یوسف

      لطفا وضعیت تحویل خودرهای بهمن و اسفند 97 را مشخص فرمایید ما نیز 6 ماه پیش به قیمت اون وقت ثبت نام کردیم لطفا انرا به قیمت منطقی تحویل دهید

    • بدون نام

      خاک بر سر این مملکت

    • ناشناس

      واقعا حق مشتری ضایع شده ایران خودرو دعوتنامه ها را دیر فرستاد تا اعلام گرانی شد بعد در عرض یک هفته هم دعوتنامه امد وهم ماشین .درد بشه بره تو تنتون که اینقدر حق مردم را ضایع میکنید.بی انصافها ی دزد

    • بدون نام

      در کدام کشور تعرفه واردات خودرو به اندازه ایران است

    • رضایی

      در کجای دنیا سوار پراید می شوند ؟؟؟؟؟؟؟

    • رضایی

      در کجای دنیا سوار پراید می شوند ؟؟؟؟؟؟؟

    • فرشاد

      واقعا خودرو سازان خجالت نمی کشند برای این گاری ها که تولید می کنند پول خودرو را طلب می کنند

    • فرشاد

      واقعا خودرو سازان خجالت نمی کشند برای این گاری ها که تولید می کنند پول خودرو را طلب می کنند

    • بدون نام

      چگونه مردم به این خودرو سازان دزد اطمینان می کنند پولشون می دهند وقتی معلوم نیست چه وقت خودرو را تحویل می دهند

    • بدون نام

      چگونه مردم به این خودرو سازان دزد اطمینان می کنند پولشون می دهند وقتی معلوم نیست چه وقت خودرو را تحویل می دهند

    • مهدی

      درود بر آقای پارسایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج