جاباما
۸۲۴۸۵۱
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

یک کیلو گوشت به ازای هر نفر در خراسان شمالی!

مدیر کل امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون کمتر از یک کیلوگرم گوشت گرم طرح تنظیم بازار عاید هر فرد در این استان شده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون کمتر از یک کیلوگرم گوشت گرم طرح تنظیم بازار عاید هر فرد در این استان شده است.

محمد رضا موفق با اشاره به اینکه باید این موضوع مورد توجه جدی شرکت پشتیبانی امور دام قرار گیرد، افزود: تاکنون حدود ۷۰۰ تن گوشت مرغ و قرمز منجمد در این استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در سال جاری بیش از ۷۰ تن گوشت قرمز گرم نیز در میان مردم خراسان شمالی توزیع شده که این روند ادامه خواهد یافت.

موفق اظهار کرد: خراسان شمالی دارای حدود ۹۰۰ هزار نفر جمعیت است که توزیع ۷۰ تن گوشت قرمز میان آنها نشان از این داردکه به هر فرد کمتر از یک کیلوگرم گوشت گرم رسیده است.

وی تصریح کرد: توزیع و نظارت گوشت تنظیم بازار بر اساس یک نرم افزار انجام می‌شود که هیچ شخصی تا زمانیکه به تمام افراد، گوشت تنظیم بازار نرسیده باشد، برای مرتبه دوم گوشت دریافت نکند.

به گزارش ایسنا، خراسان شمالی یکی قطب‌های تولید گوشت قرمز در کشور است که سالانه حجم زیادی از دام زنده از این استان، خارج و به سایر استان‌ها همچون مازندران و تهران صادر می‌شود.

پیش از این و در دی ماه وزیر جهاد کشاورزی گفته، برخلاف اینکه گوشت گرم گوسفندی در دو ماه گذشته بیش از دوبرابر سال گذشته وارد شده است، اما به دلیل وجود قاچاق، تفاضا بیشتر شده که امیدوارم با کنترل قاچاق و افزایش واردات، مشکل را حل کنیم.

به گزارش ایسنا، محمود حجتی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره علت افزایش قیمت گوشت قرمز، اظهار کرد: چون قاچاق دام با توجه به این‌که نرخ ارز کشورهای دیگر بالا رفته، شدت پیدا کرده است این موضوع باعث شده که قیمت گوشت تحت تأثیر قرار گیرد.

وی افزود: از طریق آنچه که به ما مربوط می‌شود، با واردات سعی در حل این مسئله داریم که این کار را شدت بخشیده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم بازار را بیشتر تأمین کنیم. همچنین از طرفی هم بنا شد مسئولان وزارت کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز نیروی انتظامی موضوع قاچاق دام سبک را به خصوص در مرزها با شدت دنبال کنند که ان‌شاءالله قیمت‌ها مقداری تثبیت شود.

حجتی ادامه داد: ما در حال حاضر گوشت منجمد را عمدتاً از برزیل وارد می‌کنیم اما گوشت گرم از استرالیا با هواپیما و نیز از برخی کشورهای آسیای میانه و قفقاز وارد کشور می‌شود.

وزیر کشاورزی درباره نگرانی برخی از مردم نسبت به بهداشتی‌نبودن گوشت‌های وارداتی، اظهار کرد: تمام ملاحظات بهداشتی و همه تاییدیه‌هایی که لازم است را گوشت‌های وارداتی دارا هستند و مشکلی نیست، اما حجم این گوشت گرم پاسخگوی نیازهای کشور نیست و برخلاف اینکه گوشت گرم گوسفندی در دو ماه گذشته بیش از دوبرابر سال گذشته وارد شده است اما چون قاچاق هم هست، تقاضا بیشتر شده که امیدوارم با کنترل قاچاق و افزایش واردات مشکل را حل کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخر وزمان شده مهدی بیا مهدی بیا

    • بدون نام

      ای خاک تو سر ما ایرانیان

    • وانک علا خلق عظیم

      مسئولان کلاتون ببرید بالا

    • بدون نام

      یعنی حفاظت از مرزها اینقدر ول شده که دام بنزین خاک گوجه هرچی رو که بخوان راحت میبرن من که باورم نمیشه هیچ کی دیگه هم باور نمیکنه فقط کار ژنهای خوبه ملت ما هشت سال مرزهامون را جلوی کل دنیا نگه داشنیم مگه میشه جلوی فاچاق رو نگرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا درست میگید مگه میشه به راحتی از مرزها هر چی دلشون خواست قاچاق کنن ی روز بنزین ی روز خاک ی روز گوجه امروزم دام

    • ir

      مرگ بر امریکا خخخخ

    • بدون نام

      خود کرده را تدبیر نیست!!

    • بدون نام

      کاش رئیسی رئیس جمهور میشد زودتر و سریعتر به سمت تبدیل شدن به ونزوئلا میرفتیم حالا هم فقط یخورده روند کند شده وگرنه شروع شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونم همینه،گول نخورید
        همشون،بند هم هستن

    • بدون نام

      خداپدرمادراحمدی نژادروبیامرزه بدون توافق بااروپاوتمام مشکلات ازالان بهتربودحالاکه توافق هسته ای که شدبازازقبل وضع بهترکه نشدمردم تونون شبشون هم موندن

    • بدون نام

      حقتونه

    • بدون نام

      فکر کنم اینها نمیخاند برند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج