۸۲۵۳۲۱
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

چراغ سبز لاریجانی درباره طرح عوارض بر بنزین

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه لاریجانی با طرح بستن عوارض بر بنزین موافق است، گفت: وی روی این طرح نامه نوشته تا در کمیسیون تلفیق بررسی شود و در قالب بودجه ۹۸ به تصویب برسد.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه لاریجانی با طرح بستن عوارض بر بنزین موافق است، گفت: وی روی این طرح نامه نوشته تا در کمیسیون تلفیق بررسی شود و در قالب بودجه ۹۸ به تصویب برسد.

محمدرضا پورابراهیمی، اظهار داشت: طرح بنده مبنی بر بستن عوارض بر فروش بنزین به هیات رئیسه مجلس ارسال شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا تاکنون درباره سهمیه بندی بنزین صحبتی نشده است، گفت: آقای لاریجانی با طرح بستن عوارض بر بنزین موافق است و به بنده گفتند پیشنهاد خوبی است، روی این طرح نامه نوشتند تا در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد تا در قالب بودجه ۹۸ به تصویب برسد.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: پیشنهاد کمیسیون اقتصادی، وضع عوارض بر مصرف بنزین است، در این ساز و کار قیمت بنزین و گازوئیل ثابت نگه داشته می شود. در کشور ما روزانه ۸۰ تا ۸۵ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود که تقریبا ۶۰ درصد مصرف بنزین کشور مربوط به خودروهای بخش خصوصی است و ۴۰ درصد مصرف بنزین مربوط به خودرو های بخش عمومی است. مصرف خودروهای بخش عمومی شامل «وانت ها ۱۸ میلیون لیتر، تاکسی ها ۶ میلیون لیتر و خودرو های دولتی ۵ میلیون لیتر» است. مصرف موتورسیکلت‌ها که شامل سواری‌های بخش خصوصی است روزانه ۵ میلیون لیتر است.

وی ادامه داد: طبق طرح کمیسیون اقتصادی اولا مصرف سوخت در کشور نباید بدون کارت سوخت انجام شود. ثانیا قیمت بنزین باید ثابت باشد. ثالثا برای خودروها سهمیه تعریف شود، دولت سهمیه ۶۰ لیتری برای خودروهای سواری خصوصی در نظر می گیرد. مازاد بر این سهمیه تا ۸۰ لیتر با قیمت ۱۵۰۰ تومان، از ۸۰ لیتر تا ۱۲۰ لیتر دو هزار تومان از ۱۲۰ لیتر تا ۱۵۰ لیتر سه هزار تومان و از ۱۵۰ لیتر به بالا قیمت بنزین ۵ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

پور ابراهیمی گفت: مصرف کنندگان در پمپ بنزین ها برای خرید بنزین ۱۰۰۰ تومان می پردازند و عوارض مربوط به افزایش مصرف برای هر خودرو وضع می‌شود و باید پرداخت شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: طبق این طرح هر چه مصرف افزایش یابد عوارض آن محاسبه شده و تسویه شود. پیشنهاد ما این است که در بازه زمانی سه ماهه یا شش ماهه این تسویه انجام شود، مثل جریمه رانندگی. البته متناسب با ارزش خودرو برای بدهی و عوارض سقفی در نظر گرفته شده است که وقتی بدهی راننده به این سقف نزدیک شد باید پرداخت کند در غیر این صورت کارت سوخت راننده باطل خواهد شد. امروز در حال رایزنی با دولت برای تصویب نهایی این طرح هستیم.

وی اظهار داشت: در این طرح پیش بینی شده است که برای خودروهای عمومی مسیری با GPS تعریف شود و بر اساس مسافت طی شده به خودروهای عمومی شامل تاکسی‌ها و اسنپ ها سهمیه بنزین داده شود. ضریبی نیز برای مصرف در ترافیک در نظر می‌گیریم. برای خودروهای عمومی نیز سهمیه مشخصی را تعریف می کنیم که مازاد بر آن شامل جریمه خواهد شد تا بازار دومی از سوی تاکسی داران راه نیفتد.

پور ابرهیمی گفت: اگر کسی ظرف سه تا شش ماه عوارض خود را پرداخت نکرد جریمه ۱۰ درصدی به عوارض اضافه می شود و بعد از آن کارت سوخت افراد ابطال خواهد شد. اجرای این طرح منجر به جلوگیری از قاچاق سوخت، مصرف بهینه سوخت شده و از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ جلوگیری می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این طرح عالی است مردم هم راضی هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالا تو ماشین و موتور نداری علاف

    • آنتی لنگ

      عوارض نفس کشیدن هم درآمد خوبی دارد، پیشنهاد می کنم بهش فکر کنید، مثلا عوارض نفس کشیدن در خانه قیمتش با عوارض نفس کشیدن در خیابان فرق می کند. کسی که در باغ یا آبشار نفس می کشد پنج هزار تومان عوارض بدهد ، کسی که تو فضای بسته نفس می کشد هزار تومان. و....

    • بدون نام

      بهتره برای خودت و رییست اسپند دود کنید که یه وقت چشم نخورید . تصویب این طرح و موارد مشابه فقط تورم را بالا میبره و کمر مردم رو میشکنه . دست به قیمت بنزین بخوره عواقب خطرناکی دامن جامعه رو میگیره . بهتر نیست منبع درآمد دیگه ای برای پر کردن جیبتان پیدا کنید ؟

    • منوچهر شمسی

      چرا لذت میبرید از اینکه زندگی را برای مردم سخت وپیچیده کنید؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اصلا یه طرحی بدید کلأ دیگه خودرو فقط برا مجلسیا و دولتیا باشه یه وسیله انحصاری فقط دست دولتیها....خیال همه رو راحت کنید ملت هم با قاطر برن اینور اونور

    • حسنی بلا

      طبق روال همیشه گرانی راقطره چکانی میکنید تا یواش یواش هضم بشه

    • بدون نام

      با این حساب من که از بیکاری و ناچاری تو آژانس کار میکنم و روزی ۱۰ لیتر بنزین مصرف میکنم باید ماهی یک میلیون و پونصد پول بنزین بدم.. خدا ریشه شما رو از این مملکت بکنه به حق سر بریده امام حسین

    • علی

      شد یبار طرح هاتون به نفع مردم باشه..تا کی دسااون تو جیب مردم میخاد باشه دزدا

    • بدون نام

      ببین با چه خلاقیتی جیب مردم بدبخت رو میزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نفت که صادر نشه باید به هرنحو ازجیب مردم درش بیارند.

    • شاهین

      اخه پس تکلیف 57 درصد خانواری که خودرو ندارن چی میشه
      البته از مجلسی که بیشتر شبیه مهد کودکه بیشتر از این انتظار نمیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارشون درسته هدفشون بدبخت کردن بیشتر مردمه.

    • ali zare

      این نماینده های مجلس که انتخاب خودمون هستش هر چی می‌کشیم از دست اینا می کشیم خدا لعنطشون کنه با این مصوبه های که همش به ضرر مردم و به نفع خودشون

    • irani

      کل ایران الان راننده اژانس و اسنپ وتاکسی شدن
      تو چه میدونی حقوق 1200 کارگر یعنی چی
      کلا ملت ماشین بخرن بذارن تو پارکینگ
      بیمه کامل پرداخت میشه اما نصف سال ماشین تومحدوه نمیره
      بنزین عوارض داره
      محدوده طرح ترافیک عوارض داره
      الانم که زوج وفرد میخواد عوارضی بشه
      فقط مونده یه پلاک به ملت بچسبونید واونا رو هم عوارضی کنید
      ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای پود ابراهیمی لطفا طرح ندید خواهشن

    • بدون نام

      کاربر ۶:۰۶ دمت گرم ....حرف حسابی که تبسم بر لب ادم میاره....زنده باشی

    • irani

      لاریجانی همیشه چراعش سبزه....اگه قرمز بود تعجب داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج