جاباما
۸۲۶۱۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

برنامه ویژه مجلس برای شبه دولتی‌ ها

محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در کمیسیون ویژه حمایت از تولدی ملی خبر داد.

خبرگزاری فارس: محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در کمیسیون ویژه حمایت از تولدی ملی خبر داد.

وی در بیان جزئیات این طرح گفت: در راستای اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با توجه به اصلاح ماده ۶ قانون مذکور مواردی در دستور کار کمیسیون حمایت از تولید ملی قرار گرفت که اصلاحاتی در این خصوص انجام شد.

عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی اضافه کرد: ازجمله این اصلاحات شفافیت بخشیدن به فعالیت بنگاه‌های اقتصادی مرتبط با اشخاص حقوقی است که در ساختار اقتصادی ما به دلیل فقدان اطلاعات عملا امکان بررسی اطلاعات مالی آنها به شکل دقیق و شفاف وجود نداشته است.

پور ابراهیمی تاکید کرد که در صورت تصویب این طرح در صحن علنی مجلس اطلاعات مالی بنگاه‌های اقتصادی مذکور بررسی می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف افزایش کارایی اقتصادی، رقابت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی کشور و ایجاد رقابت سالم دنبال می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه بیان جزئیات این طرح اظهار داشت: طبق این طرح موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی موضوع ماده ۵ قانون محاسبات عمومی مصوب ۱۳۶۶، نهادهای نظامی و انتظامی کشور، سازمان‌ها و موسسات خیریه کشور، کلیه صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشگری، صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و کلیه صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌هایی که شمول قانون مستلزم ذکر نام یا تصریح نام آنهاست و نهادهای انقلاب اسلامی، موظفند اطلاعات مربوط خود را افشا کنند.

پور ابراهیمی درباره نحوه افشای اطلاعات هم اظهار داشت: این بنگاه‌ها موظفند نسبت به ارائه اطلاعات کامل مالی خود یعنی گزارشات مربوط به صورت‌های مالی، ترازنامه و امثال آنها نزد سازمان بورس اقدام کنند که این سازمان هم نسبت به پذیرش آنها اقدام می‌کند.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: سازمان بورس موظف است که گزارشاتی را به صورت سالانه در اختیار مجلس قرار داده و درصورت نیاز در اختیار شورای رقابت قرار دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج