جاباما
۸۲۶۳۹۵
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

شفر: حتی هواداران هم بازیکن معرفی می‌کنند!

سرمربی استقلال درباره فصل یارگیری استقلال به گونه‌ای صحبت می‌کند که هر شنونده‌ای می‌تواند برداشت‌های خودش را از آن به سود یا علیه باشگاه استقلال داشته باشد.

خبر ورزشی: وینفرد شفر در تازه‌ترین مطالبی که درباره استقلال بیان کرده، گفته پروسه انتخاب بازیکن از سوی کادر فنی و باشگاه چندان راحت نیست تا اندازه‌ای که طرفداران تیم هم به او بازیکن معرفی می‌کردند:

«ما مجموعه‌ای بزرگ از بازیکنان را دور خودمان ایجاد می‌کنیم. مانند یک استخری که پر از ماهی است و باید از بین آن‌ها موارد مورد نظر خودمان را صید کنیم. در این بین مدیرعامل باشگاه و معاونانش هم پیشنهاداتی برای کادر فنی دارند. ده‌ها پیشنهاد و شاید بیشتر. جالب است بدانید در این مدت صد‌ها مدیر برنامه از سراسر جهان برای من پیام می‌دهند و شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید هواداران استقلال هم برای من بازیکن معرفی می‌کنند. همه پیشنهادات خودشان را دارند.»

شفر: حتی هواداران هم بازیکن معرفی می‌کنند!

شفر در ادامه دست روی نکته مهمی گذاشت: «اینکه به تیم‌های پایه توجه کنیم. ما باید بتوانیم از رده پایه باشگاه به سطح بزرگسالان بازیکن بیاوریم. روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و از این طریق امور باشگاه، هم به لحاظ بازیکن و هم مالی را بگذرانیم. توسعه کادر جوانان می‌تواند مهمترین اتفاق باشد. قسمتی از این فرآیند این است که باید دپارتمانی حرفه‌ای برای تحقیق و کشف استعداد‌های جدید داشته باشیم. مانند اروپا! آنجا به SCOUT معروف است. ولی ما چنین چیزی را در باشگاه استقلال نداریم.»

شفر در مورد بازیکنانی که مورد پسند قرار نمی‌گیرند هم توضیح داد: «بعضی از آن‌ها خیلی پیر هستند، دیگران به تازگی مصدوم شده یا مدت زمان زیادی بازی نکرده‌اند، برخی از آن‌ها مهارت‌هایی را که ما می‌خواهیم ندارند، بعضی دیگر هم شخصیتی دارند که برای تیم ما مناسب نیست. بازیکنان منتخب در نهایت در قالب لیست به رئیس باشگاه داده می‌شود.

سطح عملکرد کلی بازیکنانی که ما به دنبال آن هستیم بالاست، زیرا بازیکنان ایرانی ما در حال حاضر دارای سطح بالایی هستند و ما نمی‌توانیم خارجی‌هایی را که سطح متوسطی دارند، جذب کنیم. در واقع سطح مورد نیاز ما بدان معنی است که یک بازیکن خوب و در عین حال باارزش باشد. در کل یافتن و پرداخت پول چنین بازیکنانی آسان نیست، اما ما در حال کار روی آن هستیم.».

اما چه کسی با این بازیکنان مذاکره می‌کند؟ شفر یا باشگاه: «مذاکره در حیطه وظایف من نیست، اما این لیست همیشه تغییر می‌کند. یک بازیکن ممکن است امروز در دسترس باشد، ممکن است فردا با یک باشگاه دیگر قرارداد امضا کند یا درباره شرایط استقلال چیز‌هایی بشنود که ذهنش را تغییر دهد.

متأسفانه این اتفاقات همیشه رخ می‌دهد. در فصل گذشته ما چند بازیکن داشتیم که حتی توسط برخی افراد تهدید شدند و تصمیم گرفتند مذاکرات را به خاطر ترس لغو کنند. به همین دلیل، لیست همیشه در حال تغییر است. بیشتر اسامی که در رسانه‌ها بود، اصلاً گزینه نبودند و بعضی از آن‌ها پیشنهادات قدیمی بودند که قبلاً توسط باشگاه حذف شدند. نمی‌دانیم چه کسی این اسامی را به رسانه‌های اجتماعی می‌دهد، ولی این درست نیست. دنبال کردن اسامی اشتباه، فقط وقت باشگاه را می‌گیرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کنه مربی تیم ملی نشی

    • نکایی ریکا

      اخ عمو شفر ته مستی دور
      ته کهنه بزه غم دور

    • بدون نام

      آلزایمری دلال به ما توهین نکن ما هم حق داریم برا باشگامون نظر بدیم

    • ناشناس!

      آهای هوادارای فوتبال در زبان انگلیسی(Shepherd) یعنی چوپان که من یاد شفر و زیر دستاش میفتم! خخخخ

    • امجدی

      مگر فحط الرجال هست اتوبوسی دفاع کردن مگر هنر هستش فوتبال است باید بجنگد با برد با باخت کبروش فقط دفاع دفاع کدام مقام را آورد چ چیزی ب فوتبال ایران داد هیچ
      آقای حاج محمد مایلی کهن هم وطن خود را بخاطر غریبه بب ارزشی مثل کیروش تخریب نکن در ضمن خیلی خوب هستش اگر مودب و با شخصیت ومتانت صحبت کنی برای تو این نوع ادبیات بسیار زننده بود و هست هرچند ک بیشتر ازاین نباید از تو وامثال تو انتظار داشت ک متانت و شخصیت داشته باشیم
      هروقت ب اندازه آقای قلعه نوعی تو لیگ برتر مقام آوردی ادعای فوتبالی بکن نه با بی حرمتی بخواهی خودتو با این القاب شایسته خودت مطرح کنی حاجی از خدا بترس هروقت یک تیم لیگ هشتم را قهرمان کردی مدعی بشو
      قلعه نوعی افتخار فوتبال لیک ایران هستش اگر منکر تاریخ گواهی میدهد واقعا شرم آوراست گروهبان قندلی شایسته تو بود با کدام تیم قهرمان شدی هرچند بی ادبی ذاتا در وجود شما هست امسال هم این ژنرال فوتبال ایران فاتح جام آسیا خواهد شد لطفا مودب باش سرجوخه حاج محمد

    • بدون نام

      اقای شفر پیرو صحبتی که کردید باید بگم که فقط هوادارا هستند که دلسوز باشگاه هستن وگرنه امثال تو اجنبی که غیرت و این چیزا حالیتون نیست هر غلطی کنید اخرش پولتو نو میگیرید و میرید فقط هوادارا برا باشگاه میمونند

    • پیر مرد پرسپولیسی.

      چون تیمتون شده محله ی برووبیا ،مربی اگر اقتدار داشته باشد به هیچ کس اجازه ی دخالت در امور فنی و انتخاب دستیار نمی دهد
      ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج