جاباما
۸۲۶۴۵۸
۲۶ نظر
۵۰۰۶
۲۶ نظر
۵۰۰۶
پ

کیهان به مطهری: شما دیگر از مصلحت حرف نزنید!

روزنامه کیهان نوشت: علی مطهری می‌گوید که مجمع تشخیص مصلحت نظام در صورت مخالفت با لوایح پالرمو و CFT باید مسئولیت تبعات آن را بپذیرد.

روزنامه کیهان نوشت: علی مطهری می‌گوید که مجمع تشخیص مصلحت نظام در صورت مخالفت با لوایح پالرمو و CFT باید مسئولیت تبعات آن را بپذیرد.

این نماینده مجلس مدعی شد در صورتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصلحت و منفعت کشور را بخواهد، این دو لایحه را تصویب می‌کند تا مشکل غیرضروری برای کشور ایجاد نشود.

وی افزود: مخالفان این دو لایحه باید مسئولیت عدم تصویب آن را بپذیرند و بعد از آن هم به دولت حمله نکنند و دیگر در مورد وضعیت معیشت و اقتصاد کشور انتقاد نکنند.

مطهری در ادامه تاکید کرد: عدم تصویب لوایح مذکور به مبادلات بانکی و مالی کشور آسیب می‌زند، به طور مثال تاجر کشور ما نمی‌تواند پول کالای خود را دریافت کند.

این اظهارات از جهات مختلف، عوام‌فریبانه و مخدوش است. مطهری به نحوی سخن می‌گوید که گویا طیف بزک‌کنندگان برجام و FATF افراد مسئولیت‌پذیری هستند. همین‌ها زمانی منطق راه بینداز و جا بینداز و شانتاژ و هیجان و پایکوبی درباره برجام راه انداختند و توافق کذایی را موجب لغو همه تحریم‌های مالی و بانکی، رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال و بی‌نیاز کردن مردم از پول یارانه وانمود کردند اما بعدها که فضاحت کار معلوم شد، همان‌ها (و امثال مطهری) مدعی شدند برجام، تصمیم نظام و رهبری بوده است؛ با این وصف، گفتن‌ اینکه «مجمع» باید مسئولیت تبعات و مخالفت با پالرمو و CFT را بپذیرد، به دور از صلاحیت و قواره طیف مذکور است.

ثانیا آیا مطهری و امثال وی تضمین می‌دهند که لوایح جدید، مشکلات و گرفتاری‌های جدید برای کشور درست نکند؟! در حالی که هنوز تمام مطالبات FATF اجرایی نشده بود، بخشنامه‌هایی به برخی بانک‌ها ابلاغ شد حاکی از اینکه با افراد و نهادهایی که در فهرست تحریم‌های وزارت خارجه آمریکا قرار دارند، مطلقا همکاری نکنند!! وای به حال اینکه بخواهند همه مطالبات FATF را اجرایی کنند.

آیا آقای مطهری از این خیانت‌ها خبر دارد یا خیر؟! اگر واگذاری اطلاعات محرمانه اقتصادی کشور، مقدمه تحریم‌های شدیدتر و دقیق‌تر و بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها و موجب فشار به مردم شد، آن روز امثال مطهری مسئولیت خسارت را می‌پذیرند و اصلا اگر بپذیرند هم چه فایده و ارزشی دارد؟!

سخن گفتن این قبیل وکیل‌الدوله‌ها از مصلحت نیز در جای خود، قابل تأمل است. کدام مصلحت؟! آن ساختار ذهنی معیوب و واگذار شده‌ای که برخلاف ۴۰ روز کار کارشناسی و مستند کمیسیون ویژه برجام و ایرادهای مهم آن، رأی دربست می‌دهد و بعد هم می‌گوید ۲۰ دقیقه برای تصویب برجام زیاد بود، واقعا تصوری از عقل و مصلحت می‌تواند داشته باشد؟!

از سوی دیگر باید گفت مطالبه رونق اقتصاد و معیشت، مطالبه‌ای پسااف‌ای‌تی‌اف و پساپالرمویی نیست که شرط آن تصویب پالرمو و CFT و از این قبیل باشد؛ این مطالبه، مبتنی بر وعده‌های در باغ‌ سبز بزک‌کننده برجام است و باید تا همین حالا محقق شده بود. بنابراین گفتن اینکه «بعد از عدم تصویب ۲ لایحه، مخالفان نباید از وضعیت معیشت و اقتصاد انتقاد کنند»، اعتراف به داشتن کمترین پاسخ قانع‌کننده است.

از همین زاویه، محدودیت‌های مربوط به مبادلات بانکی و مالی طبق اعلام صریح رئیس‌جمهور در روز اعلام توافق، قرار بود در روز اجرای آن (۲۷ دی۹۴) برداشته شود اما کار به جایی رسید که آقای ظریف شهریور ۹۶ در اوج اجرای برجام به گلایه گفت بعد از ۲۰ ماه هنوز نمی‌توانیم حتی یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم. و آلمانی‌ها از دادن بنزین به هواپیمای وزیرخارجه در مونیخ دریغ کردند.

و فرانسوی‌ها تمام تعهدات اقتصادی خود را زیر پا گذاشتند و حمایت از تروریست‌ها را علنی کردند. با این وصف آیا مسئله غرب با ما مبارزه با تامین مالی تروریسم است؟ و اگر این فقط بهانه است، بنابراین آنها هر از چندگاهی بهانه‌ای جدید فراهم می‌کنند و دوباره امتیاز می‌خواهند. حدیقف آن بهانه‌جویی و این گشاده‌دستی در واگذاری امتیاز به دشمن کجاست؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهریار

      بازم این کیهان فقط میگه نباید این تصویبا انجام بشه، خب پس چرا هنوز تحلیلتو ازینکه با مشکلات تصویب نکردنش چه خاکی به سر این مملکت باید ریخت هیچی نمیگی. وقتی وضعیت معیشت مردم مهم نباشه خیلی راحت میشه ازین حرفا زد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه بابات مطهری نبود الان چیکاره بیدی

      • بدون نام

        درود بر مطهری

      • بدون نام

        مثل بز نباشیم

    • بدون نام

      خوب تو حرف بزن مصلحت این که مجلس با قوانین که تصویب میکند پدر مردم را در بیاورد

    • راستگو

      آقای شریعتمداری شما چکاره این مملکت هستید بدون اطلاع و آگاهی در مورد هر چیزی نظر می دهید ای کاش جنابعالی نیز در میان این مردم بودید ومثل این مردم زندگی می کردید تا از وضع معیشت آنان باخبر می شدی
      بهر من این زندگانی غیر جان کندن نبود مرگ را هر روز دیدم در نقاب زندگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدون اطلاع نظر نمیده
        داره میگه سره برجام اونجور کردید و آخرش مسئولیت رو انداختید گردنه رهبر
        از کجا معلوم الانم اینجور نشه

    • حلاج

      آقای مطهری چون شکمش خودش سیر است مصیبت مردم برایش اهمیت ندارد .ثانیا ایشان یک موقیعت دیگه مانند تصویب برجام میخواهد تا دوباره همین مردم بیچاره را فریب بدهد وبه جناب ایشان رای دهند

      .....

    • ایرانی

      کیهان شمادیگه مدتی تیترنزنیدوبریداستراحت کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا این مرزهای افغانستان بسته بشه ماازدست کیهان راحت میشیم نمیدونم مدیراش چه جنسی میزنن که همیشه توی عالم دیگن

      • بدون نام

        موافقم کاش خشکه حساب کنه و فقط کوتاه بیاد

      • بدون نام

        شماهم فضولی نکنیدوغلط اضافه باعث شرمندگیت بملت میشه

    • بدون نام

      جناب صدر نشین کیهان ضمن انتقاد از عملکردها باید برای رفع وضع تنگناهای معیشت مردم راه حل ارائه دهی اگر گوش نکردند آنوقت صلاح است که مرثیه سرابی کنی

    • M

      همین تندرو هایی مـثل کیهان مملکت رو به این روز انداختن

    • بدون نام

      کیهان ساکت شو بس است

    • بدون نام

      وقتی کیهان مخالف موضوعی هست پس حتما آن موضوع به صلاح کشور است.
      من که همیشه منتظر نظر کیهان می مانم تا بر درستی یا نادرستی یک موضوع واقف شوم زیرا کافی است 180درجه با کیهان زاویه داشته باشم- وجود کیهانیان برای روشن شدن بسیاری از موضوعات نعمت است

    • بدون نام

      کیهان تو از هیچی حرف نزن فقط نفرت. میکاری

      پاسخ ها

      • علی رضا

        راست گفتی!

    • بدون نام

      کیهان باید در صحنه باشد

    • بدون نام

      کیهان دوست نداره با دنیا ارتباط داشته باشیم چون به ضررش است میخواد،که مردم همیشه تو سختی باشند ...

    • بدون نام

      گوشت 120هزارتومانی باعث ش کیهان شریعتمداری است

    • بدون نام

      کیهان شما هم کلا حرف نزنید.

    • بدون نام

      اگر برجام به مشکل برخورد کار امثال تو بود اینقدر سنگ انداختید تا آخر هم احتمال میدیم با ترامپ دیوونه که مثل خودتونه زد و بند کرد و برجام را له کردید حالا نوبت این هست. اگر از داخل موفق نشید این لایحه تصویب نشه از یه عامل خارجی کمک میگیرید.

    • مرتضی

      ایشان از نام ومقام علمی پدر بزرگوارشان نان می خورد خدا رحمت کند پدرشان را که میان طرز فکر پسروبابا زمین تا آسمان فاصله است

    • بدون نام

      واقعیات را فقط درکیهان میتونی ببینی وبخوانی ،وحرف درست رادر کیهان جستجو کنیداگر دنبال حقیقتید.

    • shinto

      کیهان کیلویی چند؟کی میخوندش؟کی تو آدمیزاد حسابش میکنه؟البته تنها کاربردش برای پاک کردن شیشه وآتش زدنش برای تولید گرماست که البته هزینه دارد،شریعتمداری تو همه چیز دخالت نکن.مردم قبولت ندارن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج