جاباما
۸۲۷۱۳۷
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

سردار وحیدی: FATF یک نظام جاسوسی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گقت: FATF یک نظام جاسوسی و کنترلی است که از سوی کشورهای بزرگ و با هدف هوشمند کردن تحریم‌ها اعمال می‌شود.

خبرگزاری مهر: سردار احمد وحیدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم ختم محمدنبی حبیبی، دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظرتان در خصوص الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو و لوایح مشابه آن چیست، اظهار داشت: این کنوانسیون ابهامات زیادی دارد و الحاق ایران به آن تبعات زیادی می تواند داشته باشد که باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که تصویب و اجرای این لوایح چه تاثیری در برنامه دفاعی و نظامی کشور می تواند داشته باشد گفت: بیش از اینکه برای بحث دفاعی خطری داشته باشد در بحث اقتصادی کشور را تهدید می کند و یک چارچوبی است که استکبار برای محدود و هوشمند کردن تحریم‌ها دنبال می‌کند که باید به این مسئله دقت زیادی شود.

وحیدی ادامه داد: طرح FATF یک نظام کسب اطلاع و به یک مفهوم جاسوسی و کنترلی است که از سوی کشورهای بزرگ اعمال می شود و همه اختیارات آن در اختیار آمریکا و حداکثر چند کشور اروپایی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مفاد لحاظ شده در این لوایح به گونه ای است که بیش از اینکه مسائل فنی در آن مطرح باشد مسائل سیاسی و دشمنی ها مورد نظر قرار گرفته شده است.

وی افزود: همین رویکرد موجب شده است تا این کارگروه، ایران را در لیست کشورهای پر خطر برای سرمایه گذاری اقتصادی در نظر بگیرد آن هم در شرایطی که بسیاری از بازیگران بین‌المللی از جمله رژیم صهیونیستی و عربستان هم به لحاظ پولشویی دارای مشکلاتی هستند و هم رسما حامی تروریسم جهانی هستند. به طور مثال رژیم‌صهیونیستی که خود بزرگترین حامی تروریسم دولتی به حساب می‌آید یکی از اعضای این کارگروه است و رژیم سعودی که در روز روشن دست به ترور وحشیانه در کنسولگری خود در ترکیه می زند امروز یکی از اعضای ناظر این کارگروه به حساب می‌آید.

وحیدی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا اقدام روز گذشته اروپا مبنی بر اعلام آغاز اجرای کانال مالی ویژه می تواند تاثیری بر تصمیم مجمع در خصوص الحاق به پالرمو داشته باشد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: خیر اقدام کشورهای اروپایی بخش کوچکی از تعهدات اروپا به ایران در قالب تعهدات برجامی بود البته هنوز هم تکلیف آن تعهد حداقلی به شکل عملیاتی مشخص نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به خاطرهمین دولت اینقدراصراردارخاک

    • محمدرضا بختیار

      سردار یعنی تمام اعضایAFTFدر مورد پیوستن به آن این چنین پیوندشان را مورد چالش قرار می دادند تا روز قیامت هفت یا هشت کشور عضو آن بود نه اینکه مصداق عکس آن اتفاق بیفتد!!!!

    • بدون نام

      تصویبش میکنن

    • بدون نام

      سردار آنکه را حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم عاقلی اطلاعات مالیشو میده به کسایی که میخوان تحریمش کنند یه برنامه داخلی طراحی کنید که عربستان و صهیونیستا ناظر دخل و خرجتون نباشند چطوری میخواین تحریمارو دور بزنید مردم رو از گشنگی میکشین با این لایحه

    • بدون نام

      فرمان امام را رعایت کنید نظامی ها در امور سیاسی و اقتصادی نباید وارد شوند

      پاسخ ها

      • سلام

        صلاح کشور در اینه.چه ربطی به نظامی و اداری و لشکری مردمی و روحانیت داره داداش.

    • تالشی

      ما گفتیم ودلیل هم آوردیم متاسفانه ظریف با ان بصیرت کمش می گوید مرغ یک پا دارد وآن هم اینکه کشور را در اختیار بیگانگان قرار بدهیم بعد از چند دهه هنوز هم بر امضاء کنندگان قرار داد های نگین ترکمن چای وگلستان و1919 وثوق الدوله لعنت می فرستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج