۸۲۷۲۹۱
۲۲ نظر
۵۰۰۰
۲۲ نظر
۵۰۰۰
پ

ایراد اساسنامه‌ای به حضور تراکتور در لیگ برتر

جوانانی در تیم‌هایی چون سپاهان نوین و فولاد نوین با قراردادهایی بسیار کم‌تر از بازیکنان تراکتورسازی و ماشین‌سازی آرزوی یک دقیقه بازی کردن در بالاترین سطح لیگ ایران را داشتند که تنها "یک قانون" مانع از ادامه رویاپردازی این جوانان شد.

ایسنا: پس از نتایج بد فصل گذشته تراکتورسازی و نارضایتی هواداران از مدیریت این باشگاه تنها چیزی که می‌توانست به قهر آن‌ها با یادگار امام تبریز پایان دهد، فروش باشگاه به بخش خصوصی بود و خریدار ایده‌آل تبریزی‌ها هم، محمدرضا زنوزی، مالک متمول گسترش فولاد بود. اوضاع به گونه‌ای پیش رفت که تراکتورسازان انتظار آن را می‌کشیدند و زنوزی بدون مشکل، مالک تراکتورسازی شد.

تنها مشکل انتقال این مالکیت، حضور یک تیم دیگر در لیگ برتر با مالکیت زنوزی بود. فشار اولیه سازمان لیگ، برای رعایت این قانون باعث شد تلاش‌های صوری در راستای انتقال تیم دوم زنوزی یعنی ماشین‌سازی انجام بگیرد اما تا نیم‌فصل نخست لیگ برتر، آب از آب تکان نخورد و مالک متمول تبریزی با خیال راحت و با شال‌های سبز و قرمز در بازی‌های خانگی تیم‌های خود حضور پیدا می‌کرد.

این اتفاقات در حالی در رقم می‌خوردند که طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال حضور بیش از یک باشگاه با یک مالک در یک سطح لیگی ممنوع است و مالک ضمن دارا بودن یک باشگاه باید سهامش را در باشگاه دیگر به کم‌تر از ۵۰ درصد برساند تا بتواند در آن سطح لیگ فعالیتش را ادامه دهد. موردی که در خصوص محمدرضا زنوزی و مالکیتش بر این دو باشگاه صدق نمی‌کند و او، مالک بی‌چون و چرا هر دو باشگاه است.

این قانون دو بار مانع از ادامه رؤیا پردازی جوانانی شد که با هزار امید و آرزو توانسته بودند در قالب تیم‌های سپاهان نوین و فولاد نوین قهرمان لیگ آزادگان شوند اما از بازی کنار هم‌تیمی‌های خود در بالاترین سطح فوتبال ایران محروم شدند و به اجبار، باید عضو تیم‌های دیگری می‌شدند تا بتوانند در لیگ برتر بازی کنند. قانونی که چند سال بعد یعنی در لیگ هجدهم برای دو باشگاه که یک مالک دارند جدی گرفته نشد تا ماشین‌سازی و تراکتورسازی حداقل یک نیم‌فصل را با خیال راحت در بنیان دیزل و یادگار امام توپ بزنند.

حضور هم‌زمان این دو تیم با یک مالک، سرخ‌های تبریزی را صاحب منافع زیادی کرده و سایر مدعیان قهرمانی حداقل ۲ امتیاز را مقابل تیم دوم زنوزی از دست داده‌اند. در نیم‌فصل اول ماشین سازی توانست رقیب‌های تراکتورسازی در راه قهرمانی یعنی پدیده، سپاهان و استقلال را متوقف کند و نتیجه را به پرسپولیس واگذار کند. این تنها نکته مثبت ماشین‌سازان برای تراکتورسازی نبوده و فایده دیگر تیم دوم تبریز انتقال بازیکنانی است که به درد تراکتورسازی نمی‌خورند و باشگاه هم قصد فسخ قرارداد آن‌ها را ندارد. هم‌چنین بازیکنانی مثل احمد موسوی که در لباس ماشین‌سازی و در لیگ برتر می‌درخشند، هم به راحتی بین این دو تیم جابه‌جا می‌شوند و این در حالی بود که پیش از این نصیرزاده، مدیرعامل گسترش فولاد و ماشین‌سازی در انتقال داریوش شجاعیان به استقلال بسیار سخت‌گیر بود.

با این شواهد به نظر می‌رسد که قانونی بودن حضور دو تیم تراکتورسازی و ماشین‌سازی در لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این احتمال وجود دارد که سایر تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ و کسب سهمیه پس از حضور این تیم در رده‌های بالا به حضور هم‌زمان این دو تیم اعتراض کنند و پرونده‌ای با بیش از ۱۰ شاکی راهی کمیته انضباطی و سازمان لیگ شود.

با توجه به جایگاه تراکتورسازی در جدول لیگ برتر و هم‌چنین جذب بازیکنان و سرمربی با کیفیت که شرایط این تیم را برای قهرمانی در لیگ و هم‌چنین کسب سهمیه آسیایی فراهم می‌کند، مسؤولان این تیم باید از هم‌اکنون چاره‌ای برای این اعتراض‌های احتمالی پیدا کنند. هم‌چنین مسؤولان فدراسیون و لیگ برتر نیز برای جلوگیری از تبعیض در بین باشگاه‌ها طبق اساسنامه عمل کرده و مانع مالکیت هم‌زمان یک نفر بر دو باشگاه در سطح اول فوتبال کشور شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیسه کشای بی منطق

      تر تر تر تر تر تر تر تر تر تر تر تر تر تر

    • تیراختور

      بسوزید بسوزید از این درد بسوزید....به قول ارسطو خااااااااک تو سرتون خخخ

    • رامین

      این در مورد پرسپولیس و استقلال که مالکیت شون با وزارت ورزشه و همچینین نفت آبادان و مسجد سلیمان هم صدق میکنه... جالب تر از همه اینه که فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی هم زیر نظر وزارت ورزشه یعنی دوتا تیم با کمیته انضباطی و فدراسیون مالکیت شون یکی هست که همه چی واضح هست لازم به گفته دیگه ای نیست

    • ناصر

      بهانه دیگری پیدا نشد.!؟چندین ساله استقلال و پرسپولیس با یک مالک (سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش و جوانان فعلی) اداره می شود و مستقیما" از بیت المال هزینه می شود.بماند که وزارتخانه های نفت و صمت چند تیم دارند.!!!!

    • ناصر

      بهانه دیگری پیدا نشد.!؟چندین ساله استقلال و پرسپولیس با یک مالک (سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش و جوانان فعلی) اداره می شود و مستقیما" از بیت المال هزینه می شود.بماند که وزارتخانه های نفت و صمت چند تیم دارند.!!!!

    • بدون نام

      حسود ها میخواهند تراختور را به حاشیه ببرند

    • بدون نام

      مالک سرخ ابیهای پایتخت را میشه بگین کیه؟ی ده تیم از شونزده تبم میشه بگید صاحبشون کیه؟اسپانسرشون کیه؟

    • بدون نام

      مالک سرخ ابیهای پایتخت را میشه بگین کیه؟ی ده تیم از شونزده تبم میشه بگید صاحبشون کیه؟اسپانسرشون کیه؟

    • بدون نام

      باز هم بی عرضگی تاج رو میرسونه که و سکت عجیب فردوسی پور!مث ایکنه پول داشته باشی همرو داری.

    • بدون نام

      اقای مهندس زنوزی چند بار فرمودند هر وقت فدارسیون صاحب یکی از دو باشگاه پرسپولیس استقلال باشه من هم یدونه باشگاه رو اداره میکنم شما برین به سمت فدراسیون که مالک تو باشگاه هستش بعد بیاین طرف اقای زنوزی

      پاسخ ها

      • ایرانی

        خخخ.فرمودند!.

    • سردار آریایی

      هرجا پول وپارتی باشه ظلم و خیانت هم هست

    • بدون نام

      آقای نویسنده تیم های استقلال و پرسپولیس هم زیر نظر یک ارگان به نام وزارت ورزش هستن اگه قانونی بخواد برخورد بشه اول از خودتون شروع کنید ..

    • بدون نام

      میشه اینطوری هم به قضیه نگاه کرد الان ما 18 تیم تو لیگ داریم خوب از این 18 تا 16 تا شون رو یک مالک به نام دولت بودجه اشون رو می ده و اداره می کنه و دو تاشون رو یک مالک به نام محمدرضا زنوزی خودتون قضاوت کنید کی باید شکایت کنه .

    • بدون نام

      یه طور نوشته ایراد اساسنامه ای انگار ما واقعاً بر طبق اساس میریم جلو برو آقاجون شما برید به تیم هایی که از بیت المال میلیارد میلیارد پول هدر می رن شکایت کنید الان همه ی تیم های لیگ برتری به غیر از تراکتور و ماشین سازی از دولت بودجه دریافت می کنن خوب الان که مالک همه ی تیم ها شد یه ارگان به نام دولت

    • الفت

      خاک توسرچرتپولیسیاخخخخخخ

    • بدون نام

      مگه میشه
      مگه دااااااریم
      تخلف واضح..!!!!

    • بی نام

      با یه دست نمیشه دوتاهندونه برداشت هردوروبه فنامیده

    • بدون نام

      ببخشید تیم استقلال و پرسپولیس هم مالک شون یکی هست یا نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان

    • تراکتور

      پس استقلال پرسپولیس چی هر دو مال وزارتن و تیم های شرکت نفت چی چرا غصه تراکتور پیرتون کرده تا کی دشمنی تا کی غرض تا کی تبعیض پس چرا نمیگین تو این وضع جامعه و گرسنگی مردم استقلال و پرسپولیس به دو تا بازیکن نزدیک سی میلیارد پول داده ،،،، بس کنین

    • بدون نام

      واقعا اینقدر اون طرفدارتراکتورسازی نفهمه ک میگ ازبودجه ی بیت المال خرج میکنن
      آخه نفهم سامانه۳۰۳۰ پس چیه ماهی۶تومن ازهوادارو کم میکنه
      ماخودمون داریم پول تیممونو میدیم
      الان پرسپولیس توسامانه۳۰۳۰ بیشتراز۷۰۰هزارنفر عضو داره
      ک ماهیانه ۶هزارتومن ازشون کم میشه میشه ماهی ۴میلیاردودویست ک درسال میشه۵۰میلیارد تومن پس ۵۰ میلیاردو خودهوادارو میدن
      ازموسسه کوثرم حداقل۱۰میلیارد بگیرن
      میشه سالی ۶۰میلیاردغیرازپاداش ها ای اف سی اینارو خودهوادارو میدن وقتی ماهی۶هزارتومن ازجیبشون برداشته میشه نه دولت
      پس سعی کن نفهم نباشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو هم سعی کن نفهم نباشی اون پولهایی که از جیبتون می زنن همشون رو خودشون هاپولی می کنن بعد دولت باید قرضشوت رو بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج