جاباما
۸۲۷۵۶۷
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

سردار سلامی: اگر اروپا توطئه کند به یک جهش استراتژیک موشکی روی می‌آوریم

جانشین فرمانده سپاه گفت: امروز اگر اروپایی ها یا دیگران بخواهند بر اساس یک توطئه، خلع سلاح موشکی جمهوری اسلامی ایران را دنبال کنند،‌ مجبور می شویم به یک جهش استراتژیک روی آوریم.

خبرگزاری فارس: سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، درخصوص دستاوردهای دفاعی کشور در ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی، درخصوص موضوع توسعه موشکی اظهار داشت: ما کشوری مستقل و بزرگ و دارای دشمنانی هستیم که در مقیاس جهانی دارای قدرت هستند و راهبردهای جدی برای کاهش و تضعیف قدرت ما دارند و به دنبال این هستند که با فشار روانی، سیاسی و اقتصادی ملت ایران را از قدرت های اصیل خود خلع سلاح کنند.

سلامی افزود: ما دارای یک راهبرد دفاعی کاملا مستقل هستیم و قلب آن ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان بزرگی است که مدام ما را تهدید می کنند. تجربیات گران بهایی را از کاربرد قدرت موشکی در سالهای پایانی دفاع مقدس در اختیار داریم و تجربیات ارزنده ای را از نبردهای مسلمانان فلسطینی و لبنانی علیه رژیم صهیونیستی داریم.

وی خاطرنشان کرد: هدف اساسی راهبردی دفاعی ما ایجاد مدام قدرت بازدارنده است که هر روز با پیشرفت فناوری نوسازی و بازسازی می شود.

جانشین فرمانده سپاه گفت: توسعه توانمندی موشکی برای کشور ما بعنوان یک نیروی محوری بازدارنده و دفاعی یک راهبرد توقف ناپذیر و مهارناپذیر است و این قدرت فقط تابع اراده ملت بزرگ ایران و تابع سیاست های اساسی است که توسط رهبری معظم انقلاب تبیین می شود.

سلامی خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه در توسعه قدرت موشکی با هیچ مانع فناورانه ای مواجه نیستیم و در دقت افزایی موشک ها و رساندن دقت آنها به صد، در موضوع سوخت و پیشرفت، سر جنگی و قدرت تخریب و رادارگریزی هیچگونه مانع فناورانه ای نداریم و کاملا در همه جنبه های فناوری موشکی به یک استعداد خود اتکا رسیده ایم و هر روز قابلیت فنی و کیفیت آنها بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: این قابلیت های تاکتیکی را بر اساس ملاحظات استراتژیک توسعه می دهیم. اگر برد موشک هایمان را بر یک عدد خاصی محدود میکنیم به دلیل راهبردهای ما است.

جانشین فرماده سپاه گفت: این راهبرد ثابت نیست و کسانی که امروز صحبت های ما را می شنوند به این واقعیت برسند که برای افزایش برد و دقت موشک ها در بردهای بلند و قدرت تخریب و نیروی پیشران قوی هیچگونه محدودیت فنی نداریم.

سلامی اضافه کرد: راهبرد دفاعی ما می تواند به اقتضای شرایط و بر اساس تغییر رفتار بازیگران، تغییر کند.

وی افزود: امروز اگر اروپایی ها یا دیگران بخواهند بر اساس یک توطئه، خلع سلاح موشکی جمهوری اسلامی ایران را دنبال کنند،‌ مجبور می شویم به یک جهش استراتژیک روی آوریم.

جانشین فرمانده سپاه گفت: می توانیم همه فاکتورها و عواملی که این قدرت را در جغرافیا و فضای فناوری توسعه می دهد، تغییر دهیم.

سلامی تاکید کرد: به همه توصیه می کنیم در موضوع قدرت موشکی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، هیچکس با ما مذاکره ای، توصیه ای و درخواستی نداشته باشند و اجازه دهند با طبیعت سیاست دفاعی خود این قدرت را گسترش دهیم و ما را وادار به تغییر در معادلات بازدارندگی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: باید دقت کرد در شرایطی که هیچ تغییری در راهبرد دشمنان ما ایجاد نشده است و راهبردهای خصومت آمیز از تحریم اقتصادی، عملیات روانی و فشار برای قدرت منطقه ای همچنان پابرجا است، راهبرد ما ثابت می ماند.

جانشین فرمانده سپاه اضافه کرد: وقتی دشمنان به توسعه موشک های خود ادامه می دهند و صدها میلیارد دلار برای افزایش قدرت نظامی خود هزینه می کنند و در عین حال ما را تهدید می کنند، کدام عقل این اجازه را می دهد که یک ملت یا یک کشور همانند ایران فکر کند که توسعه توان دفاعی و موشکی دیگر کافی است.

سلامی گفت: قدرت بازدارنده مدام نیاز به توسعه و پیشرفت دارد و خوشبختانه امروز با نوآوری هایی در توسعه این بعد از قدرت در کشور مواجه هستیم و این قدرت کما و کیفا در حال توسعه است.

وی اظهار داشت: توان موشکی ما در یک ظرف ثابت قرار ندارد؛ قدرت موشکی ما در ساختار و سازماندهی و گسترش و کمیت و کیفیت کاملا فضایی باز و لایتناهی دارد و هیچ حدی برای توسعه آن قائل نداریم.

جانشین فرمانده تصریح کرد: تهدیدات ما مرز ندارند و پیچیدگی های خاص خود را دارند و ما باید قادر باشیم از ارزش ها، استقلال، تمامیت ارضی و پیشرفت و شکوه ملت دفاع کنیم.

سلامی افزود: این دفاع فقط با قدرت موشکی ایجاد نمی شود، بلکه توان موشکی یکی از ارکان قدرت بازدارندگی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهرام

      دمت گرم سردار من واقعا به قدرت کشورمون و همبستگی ملت ایران و تجربيات رهبر عزیزمون ايمان دارم.ماهمه مردم ايران با خون وجونمون اماده دفاع از میهن عزيزمون هستیم.

    • بدون نام

      مگر اینکه شما جلوی اروپا و این دولت ایستادگی کنید.همسایگان ایران به انبار بهترین مهمات تبدیل شدن،ما نمی تونیم تنها وسیله ی دفاعیمون رو از دست بدیم.
      درود بر سپاه

    • بدون نام

      زنده باشی

    • محمو.م

      سلام ودرود بر سردار سلامی و سردارهایی چدن سما که در کتار این همه انفعال مسوولین مایه آرامش ودلگرمی ملت ایران هستید.پاینده وسربلند باسید

    • بدون نام

      همش تهدیدوارعاب
      وای مگه جنگه؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب جنگ باشه، چرا این قدر میترسید، ؟ کشور چه میکشد از دست ترسوهایی مثل شما؟

    • بینام

      مگر موشک برای مردم کار و نان و پیشرفت اقتصادی می آورد دیگر از کره و پاکستان که بهتر نمیشویم فکر نان کنید که خربزه آب است

    • ابن احمد

      احسنتم ماشاءالله

    • ابن احمد

      احسنتم ماشاءالله

    • بدون نام

      احسنت به سردار عشق

    • بی نام

      سلام به سردار عزیز کشورمان
      امیدوارم در تمام زمینه ها موفق وموید باشید واز حمایت و قدرت خداوند متعال بر خوددار باشید درود خدا بر شما ایثارگران انقلابی.

    • بدون نام

      دروووود بر سپاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج