جاباما
۸۲۸۹۰۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کلاهبرداری در پوشش نمایشگاه مبلمان

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی کلاهبردار خبر داد که در پوشش یک نمایشگاه فروش مبل در منطقه یافت آباد و قبول سفارش مبلمان از دهها مالباخته، اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی کرده است.

خبرگزاری ایلنا: سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت : سی ام تیرماه سال جاری تعدادی از متقاضیان خرید مبل از یک مغازه مبل فروشی در محدوده یافت آباد بودند، با طرح شکایاتی مشابه به کلانتری ۱۶۱ ابوذر مراجعه کردند.

یکی از شکات در اظهاراتش به مأموران گفت: بهمن ماه سال گذشته با مراجعه به بازار مبل یافت آباد، از مغازه مبل فروشی .... یک سرویس راحتی و ناهارخوری به مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری کردم ؛ ۴ میلیون تومان را نقدا پرداخت کردم و قرار شد تا ۱۰ الی ۱۵ روزه مبل های سفارش داده شده را تحویل گرفته و مابقی پول مبل ها را در زمان تحویل تسویه حساب نمایم اما پس از گذشت حدودا دو هفته صاحب مغازه با من تماس گرفت و بر خلاف قرار قبلی از من خواهش کرد که مابقی پول مبل ها را واریز کنم و من نیز تمامی پول مبل ها را تسویه کردم ؛ پس از واریز کامل پول قرار شد تا طی چند روز مبل ها آماده شود اما هر بار صاحب مغازه مبل فروشی به بهانه ای واهی چند روز مهلت می گرفت تا اینکه دیگر جوابگوی تماس های من نبود تا اینکه در زمان مراجعه حضوری به مغازه مبل فروشی متوجه شدم مغازه تخلیه شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و طی هماهنگی با شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۸ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و بررسی اظهارات مالباختگان اطلاع پیدا کردند که صاحب مغازه مبل فروشی در حقیقت مالک آن نیست و مدتی پیش در یکی از پاساژهای بازار مبل در منطقه یافت آباد اقدام به اجاره مغازه کرده و در ادامه با قرار دادن تعدادی مبل لوکس و زیبا اقدام به جذب مشتری کرده است.

در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم پرونده با تبلیغات گسترده ای که در محل نمایشگاه خود انجام داده ، مدعی شده بود که اجناس خود را به کیفیت عالی ، با ۳۰ تا ۵۰ درصد بهای کمتر از قیمت روز بازار و در مدت ده تا بیست روز کاری به مشتریان خود تحویل خواهد داد ؛ به این شیوه و شگرد این شخص توانسته بود از بیش از ۳۰ نفر مبالغ مختلفی از ۵ تا ۲۰ میلیون تومان به عنوان بیعانه تحویل گرفته و پس از مدتی بدون تحویل دادن سفارشات و تخلیه ناگهانی مغازه از محل متواری شود.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در بازار مبل بعد از مدت طولانی گشتن و دیدن مغازه های مختلف به نمایشگاه مبلی رسیدم که با توجه به قیمت بسیار مناسب درج شده بر روی مبل های نمایشگاه ، بلافاصله سفارش یک دست مبل دادم و برای خرید مبل‌هایی که انتخاب کرده بودم مبلغ ۶ میلیون تومان کارت کشیدم؛ قرار بود که مبل‌ها ۳۰ روزه آماده شود اما بعد از آن هر بار که تماس می‌گرفتم، صاحب مغازه به بهانه‌ای عنوان می‌کرد که مبل‌ها آماده نیست تا اینکه بعد از مدتی هیچ کس جوابگوی تماس‌های من نبود تا اینکه با مراجعه به محل متوجه تخلیه مغازه شدم.

مالباخته ای دیگر نیز که برای تهیه جهیزیه دخترش یک سرویس مبل و میز ناهارخوری سفارش داده بود نیز در اظهاراتش عنوان کرد که مبلغ ۱۷ میلیون تومان پول را طی دو نوبت واریز کرده و قرار بر آن بود تا طی یک هفته سفارش خود را تحویل بگیرد که هرگز این اتفاق نیفتاد.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اقدام به شناسایی محل سکونت متهم به نام سعید . ع ( ۴۰ ساله ) در غرب تهران کرده اما در تحقیقات میدانی مشخص شد که متهم همزمان با تخلیه نمایشگاه مبل فروشی استیجاری ، از محل سکونتش متواری شده است. اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه متهم ادامه پیدا کرد تا نهایتا آخرین مخفیگاه سعید. ع در منطقه جنت آباد شناسایی، کارآگاهان اداره چهاردهم با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش اقدام به دستگیری وی کردند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در ادامه این خبر گفت : متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به کلاهبرداری از دهها نفر اعتراف کرد ؛ وی در اعترافاتش به کارآگاهان عنوان کرد : از اواخر سال گذشته ، با تبلیغات گسترده و طرح شرایط مناسب برای فروش مبلمان و ... افراد را به خرید مبل از مغازه ام تشویق می کردم ؛ به این شیوه و شگرد و به بهانه ی بیعانه از افراد مبالغ میلیونی دریافت می کردم و هر بار زمان دیگری را برای تحویل دادن مبلمان وعده می کردم تا نهایتا با تخلیه مغازه از محل متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با دستگیری متهم و در ادامه رسیدگی به این پرونده بیش از ۴۰ مالباخته شناسایی و برابر اسناد و مدارک این تعداد از شکات تاکنون ارزش مالی این پرونده به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است که احتمال افزایش تعداد شکات و مالباختگان و در ادامه افزایش ارزش مالی پرونده کماکان وجود دارد ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی و یا شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۸ تهران مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج