جاباما
۸۳۰۵۵۸
۱۷ نظر
۵۰۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۳
پ

روحانی: تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد

حسن‌روحانی نیز مانند بسیاری از مقامات نظام جمهوری‌اسلامی ایران در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شرکت کرد و در این حضور با تاکید بر اینکه راه و مسیر انقلاب اسلامی همانند ۴۰ سال گذشته با قدرت ادامه خواهد یافت، اظهارداشت: حضور گسترده مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی و از جمله تهران به آن معناست که نقشه‌های یک‌ساله دشمن، نقش بر آب شده و دشمن هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

روزنامه قانون: حسن‌روحانی نیز مانند بسیاری از مقامات نظام جمهوری‌اسلامی ایران در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شرکت کرد و در این حضور با تاکید بر اینکه راه و مسیر انقلاب اسلامی همانند ۴۰ سال گذشته با قدرت ادامه خواهد یافت، اظهارداشت: حضور گسترده مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی و از جمله تهران به آن معناست که نقشه‌های یک‌ساله دشمن، نقش بر آب شده و دشمن هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

روحانی در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با برشمردن ویژگی‌های خاص مراسم ۲۲ بهمن امسال گفت: مراسم امسال از یک سو با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران و از سوی دیگر ایام دهه فجر امسال با عطر و بوی فاطمی همراه شده است؛ همان بزرگواری که در سایه تعالیم پدرش، همسرش و فرزندانش ملت ما توانست دربرابر همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها بایستد و پیروزی را به‌دست آورد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران چهل سال پیش، از استبداد، استعمار و وابستگی‌ها رهایی یافت و توانست نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین مستقر سازد، افزود: همچنین امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می‌کنیم که آمریکای جنایتکار، صهیونیسم و ارتجاع منطقه، مردم ما را تحت فشار تحریم قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود، افزود: مردم به خوبی می‌دانند که در ۲۰۵ سال قبل، بخش بزرگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد و ۱۹۱ سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از این سرزمین مادری جدا کردند. ۱۷۲ سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب و ۱۶۳ سال پیش نیز بخش مهمی از شرق ایران جدا شد.

رییس جمهور ادامه داد: ۱۳۸ سال قبل بخشی از شمال شرق ایران از این کشور جدا شد و بعد در ۱۰۰ سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران که امروز به عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند از ایران جدا شد و حتی ۴۷ سال پیش، یعنی هفت سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم پهلوی باز بخش مهمی از جنوب ایران که همواره در کتب جغرافیا به عنوان استان چهاردهم ایران نامیده می‌شد، به دست خیانت‌بار پهلوی از ایران جدا شد. روحانی اظهار داشت: در این چند قرن و در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی، دو سوم این سرزمین را از ایران جدا کردند و به معنای آن است که رژیم‌های گذشته علاوه بر اینکه بر دین، فرهنگ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، به تمامیت ارضی ایران هم خیانت کردند.

رییس دولت در ادامه با اشاره به اینکه برخی از مردم به یاد دارند یا در تاریخ خوانده‌اند که ۱۰۰ سال پیش در جنگ جهانی چگونه شمال، غرب و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد، تصریح کرد: ۷۷ سال پیش در زمان پهلوی اول در جنگ جهانی دوم به رغم بی‌طرفی ایران، متفقین ایران را به شمال و جنوب تقسیم کردند و بر این کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند که باید از ایران خارج شود و او همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط آنکه بعد از او پسرش شاه ایران شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز همه دنیا بداند قدرت جمهوری اسلامی ایران به مراتب از روز‌های رزم و جنگ و دفاع، بیشتر است و نیرو‌های مسلح ما در تهیه انواع سلاح و مهمات آماده‌تر است به‌طوری که اگر در زمان رژیم گذشته پنج درصد سلاح و مهمات ما ایرانی و ۹۵ درصد خارجی بود، امروز ۸۵ درصد تجهیزات و مهمات و نیازمندی‌های دفاعی کشور ما به دست نیرو‌های توانمند و دلاور خودمان ساخته می‌شود.

روحانی با تاکید بر اینکه برای تقویت قدرت دفاعی و ساختن انواع موشک‌های ضدزره، پدافند هوایی، زمین به دریا و دریا به دریا، هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت، گفت: راه‌مان را و قدرت‌نظامی‌مان را ادامه می‌دهیم و نزد ملت ایران به صراحت می‌گویم که قدرت نظامی ایران در طول این ۴۰ سال و به‌ویژه در پنج سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است.

رییس‌جمهور ادامه داد: در این ۴۰ سال پیشرفت در صنایع دفاعی، نظامی، موشک‌ها، جنگنده‌ها، هلی‌کوپترها، ناوچه‌ها، زیردریایی‌ها، تانک‌ها و نفربر‌ها و سلاح انفرادی و هر آنچه که نیرو‌های مسلح از سلاح و مهمات و بالاتر از آن نیاز دارند و شهامت نیرو‌های مسلح و انگیزه و تدبیر و نقشه آن‌ها همه جهانیان را شگفت‌زده کرده است.

روحانی اظهار داشت: در پنج سال اخیر وقتی ایران اراده کرد، به ملت‌های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کمک کند، جهانیان دیدند که دشمنان در برابر قدرت ملت‌های منطقه و حمایت‌های ایران به پیروزی دست نیافتند و امروز ناچارند با اعتراف به شکست‌های ۲۰ ساله مداخلات خودشان در ایران کم کم از منطقه خارج شوند و ملت‌های منطقه بتوانند با آزادی راه خود را ادامه دهند. رییس‌جمهور حفظ تمامیت ارضی و حراست از ایران عزیز را اولین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: یک میلیمتر از خاک و آب‌های این سرزمین به دشمن واگذار نشد و ملت ایران در برابر توطئه‌ها پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه دومین دستاورد بزرگ این انقلاب که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، تغییرمبنای مشروعیت نظام در این کشور بود، گفت: نظام مشروعیت در گذشته بر این مبنا بود که فردی بر اساس اینکه فرزند کدام پدر و از کدام طایفه و قبیله است می‌توانست شاه باشد و بعد او هم فرزند او بود، که این نظام بر هیچ مبنای عقلی، شرعی و دمکراسی منطبق نبود. رییس‌جمهور افزود: دستاورد جمهوری اسلامی ایران این بود که نظام مشروعیت را بر مبنای اسلام و جمهوریت قرار داد و امروز تمام مسئولان جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری گرفته تا رییس جمهور، اعضای مجلس شورای اسلامی، خبرگان و شورا‌ها همه و همه با رای مردم و با صندوق آرا مسند مسئولیت را به عهده می‌گیرند.

روحانی تاکید کرد: همه باید حواس‌مان جمع باشد که اگر در این ۴۰ سال در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شدیم، به‌خاطر اسلام و جمهوریت بود؛ اسلامیت و جمهوریت ما را حراست و حفاظت کرد. رییس‌جمهور تاکید کرد: نخواهیم گذاشت آمریکا پیروز شود. آمریکا دی پارسال اعلام کرد که ایران را به زمین می‌زنم که نشد.

در اردیبهشت، مرداد و ۱۳ آبان و در کریسمس و عید سال مسیحی امسال اعلام کرد که ایران را به زانو در می‌آورد که نشد. قول داده بود ۲۲ بهمن همه سران فاسد رژیم آمریکا در تهران باشند که آن هم نشد. هر چه گفتند نشد و نخواهد شد. در ادامه محور‌های سخنان روحانی در مراسم ۲۲ بهمن را می‌خوانید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رفیعی نسب

      تیتر خوندم همش جهان کارداره دیگه ما ادماومملکت را ول کردین که همه چی بهم خورده

    • دلسوز!

      اگه دنبال تعامل واقعی با جهان بدون حساسیت های بیخود بودید الان این وضعیت ارزش پاسپورت ایرانی نبود که در حد افغانستان است و فقط به ۴۰ کشور فقیر در افریقا آسیا و امریکای مرکزی می تونی بری! افتضاح بالاتر از این برای یک ایرانی که زمانی بدون ویزا به صد و خورده ای کشور می رفت میشه! مار با امارات وترکیه همسایه هامون در این زمینه مقایسه کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید!

    • توبه گرگ مرگ

      تعامل سازنده ،

    • بدون نام

      دكتر روحانی این سیاست وراهی كه تو می روی بجایی نخواهد رسید ؤنتیجه نخواهد بعداز اتمام هشت سال ریاست جمهور ی پشیمان خواهی شد

    • حسن

      نوع تعامل شما با جهان ویران ساز ایران بود

    • ایرانی

      معنی تعامل رو هم فهمیدیم . همه دنیا‌ روبروی ما ایستاده . کدوم تعامل جناب روحانی . یه تعامل نصفه و نیمه سر برجام داشتیم که اونم پوکید . منظور از تعامل چیه .

    • بدون نام

      جهان چی؟!
      با شما تعامل می‌کنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با تروریستها جهان تعامل نمیکنه

    • AAAAAAAAAAAA

      روحانی قبل از اینکه برای مردم روضه خوانی کنی بهتر نیست یک بار هم که شده اساس نامه این کشور را بخوانی،
      چرا بیخود سخنرانی میکنی سخنرانی تو سال اول برای درد مردم مسکن بود ولی حرفهایی بدون عمل تو ما را یاد چوپان دروغ گو میاندازد.

    • بدون نام

      البته فراموش نکنید که با مردم وبرای مردم باشید،هیچ قدرتی نمی تواندماایرانیهاراشکست دهد!

    • AAAAAAAAAAAA

      راستی از حسابهای سویس چه خبر؟

    • بدون نام

      عوضش مردمو ایرانو دارید زیر گرونی و تورم شدید له میکنید میفهمید

    • بدون نام

      تعامل با موشک یا با آتش زدن پرچم‌ها یا با فرستادن مرگ برها، بااینکه فقط برای مصرف داخلی ولی تمام دنيا این رفتارها را زیر نظر دارن.

    • بدون نام

      دوباره حرف ... شما با دنیا سر جنگ دارید پرچم کشورها را آتش میزنید بعد تعامل

    • لعلی

      حرف دشمن را نزن روحانی حضرت اقا فر مودند حرف دشمن را نزنید که ما باید با دنیا تعامل داشته باشیم اتو دست دشمن ندهید جناب روحانی

    • بدون نام

      سلام آقای رییس جمهور شما رابه خون شهدای کرببلا وشهدا انقلاب قسم به فریاد معلولین مظلوم بهزیستی برسید خودتان حقوق دان هستید باماهیانه 100 .هشت تومن چطور امرارمعاش کنند؟ یاحسین کی بفریاد معلولین شدید بی درآ مدبی سرپناه می رسد؟ باچه رویی تکدگری کنند؟ بین هموطنان عزیز ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!با ماهی 100 وهشت تومن اقتصاددنان وجامعه شناسان کجایند؟؟؟؟؟!!!!!!روز عید نوروز چکارکنند؟ آقای وزیر رفاه؟!!!!!!!!!!!!!!!

    • خسته از ریا و دروغ

      با مشت کسی سلام علیک نمیکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج