جاباما
۸۳۰۷۳۲
۱۶ نظر
۵۰۱۱
۱۶ نظر
۵۰۱۱
پ

مردم کم‌فروشی پمپ‌بنزین‌ها را گزارش دهند

کم‌فروشی در برخی از جایگاه‌های سوخت موضوعی است که سال‌هاست آفت این حوزه شده و صدای اعتراض بسیاری از مردم را بلند کرده است؛ در این راستا، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مردم تقاضا کرده که تخلفات جایگاه‌ها را به این شرکت گزارش کنند.

ایسنا: هرچند وقت یک بار فیلمی در فضای مجازی منتشر می‌شود که از کم‌فروشی در یکی از جایگاه‌های سوخت حاکی است. جایگاه‌هایی که به گفته سیدمحمدرضا موسوی‌خواه - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران - بعد از بررسی، شناسایی شده و جریمه می‌شوند. اما هم‌چنان این دغدغه بین مردم وجود دارد و به یک تجربه مشترک تبدیل شده است.

در این راستا، موسوی‌خواه از مردم تقاضا کرده است اگر تخلفی از جایگاه‌ها دیدند، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گزارش کنند و در این باره به ایسنا توضیح داد: اگر مردم در هر جایگاهی، تخلفی دیدند، به شرکت ملی پخش اطلاع دهند و منتظر بمانند. این شرکت تیم نظارتی خود را با تجهیزات کنترل کمی به جایگاه مذکور اعزام می‌کند و چنانچه تخلف جایگاه اثبات شود، به شدیدترین شکل ممکن جریمه خواهد شد.

وی هم‌چنین به این سوال که چه جریمه‌ای در انتظار جایگاه‌های متخلف است، پاسخ داد: مقدار اضافی تلمبه تا زمانی که کنترل، تنظیم و فروخته شد، محاسبه شده و شماره توتالیزه آن نوشته و این شماره تا شماره روز جاری برداشته می‌شود. مثلاً می‌شود ۱۰ هزار لیتر. در این ۱۰ هزار لیتر مشخص می‌شود که در هر ۲۰ لیتر چند سی سی کم‌تر فروخته شده است. این نرخ محاسبه و جایگاه به نرخ فوب خلیج فارس جریمه می‌شود. جایگاه‌داران قشر زحمت‌کش هستند و واقعاً خدمت می‌کنند. ممکن است تخلف هم صورت بگیرد که نمی‌توان کتمان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه درباره نظارت بر جایگاه‌های سوخت توضیح داد: هر هفته همه جایگاه‌های کشور کنترل کیفی می‌شوند. درواقع فرآورده نزدیک به ۴۰۰۰ جایگاه کنترل کیفی می‌شود و ماهی یک بار، ۵۰ هزار تلمبه هم توسط شرکت ملی پخش کنترل می‌شود.

موسوی‌خواه در پایان تاکید کرد: مردم کم‌فروشی را با شماره ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند که در حضور خودشان تخلف پیگیری شود. در همه جایگاه‌ها، تابلوهای اضطراری نصب شده است که یک شماره مربوط به همین موضوع است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما گوشت و مرغ وبیکاری وفقر و به مشکلاتش برسین تا بعد بنزین شما اگه مردم براتون ارزش داشت به این روزهای سیاه نمی نشوندینشون

    • بدون نام

      خوب ای
      کیو چجوری مردم بفهمند اونا تو پمپ دستکاری میکنن شما باید سرزده برید بازرسی کنید

    • بدون نام

      اول حرفتون را مزه مزه کنید! مردم که نباید اول دعوا بکن بعد چطوری ثابت کنن؟یاروبا سیگار کنار قسمت موتورها ...به کنار؛! با پمپی رفیق هست وگالن بنزین میگیره همون چهار قدمی پمپ که اتوبان هست میده اونا که عجله دارن ( اتوبان امام علی ) ؛ ظرف خودمو گذاشتم جلوش گفتم بریز توی ظرفم موقع حساب گفت هفت لیتر با هزار دستمزد میشه هشت تومن !!! نشون متصدی دادم که ( بالیتر و اینچ) بادعوا به رفیقش گفت چهارونیم زده...

    • ناجی

      مردم گزارش بدن جریمه روشماهادریافت کنید...اونهای هم که حقشون اجهاف شده فاتحه صلوات

    • بدون نام

      اکثر جایگاه داران با همدستی ناظران ،در کارکرد کنتورها و کیفیت بنزین دستکاری می کنند .

    • بدون نام

      از کجا متوجه بشیم که کم فروشی می کنند؟ ما که بنزین رو میزنیم تو باک ، یک لیتر کمتر باشه از کجا بدونیم؟

    • بدون نام

      گزارش نمی خواد..‌. همه جا کم فروشی داریم و گران فروشی... وقتی ی باک که ۴۳ لیتر ظرفیت داره... ۳۵ لیتر میزنی و ۱۰ لیتر هم داره خود باک از قبل..‌. درجه بنزین بازم فول نشون نمیده... مشخصه که همش هوای خالیه... شایدم ماشین صفر درجش خرابه... که فک نمیکنم... چون خودم ۳ ماه تو پمپ بنزین کار کردم میدونم که کم فروشی داریم اونم نه یکم بلکه بشدت... بنزین هم واقعا کیفیت نداره..‌. سمت مام یورو ۴ نیس بنزین سوپر هم کل کشور چندین ماهه که نیست..‌. به خاطر همین ی تیبا صفر خریدم برج ۴..‌. جایی نرفتم باهاش... ولی تا الآن دوبار سوزن انژکتور تعویض کردم... سوزنی که قیمتش ۲۵۰ تمنه... نمیدونم این ایران خودرو و سایپا چی دارن میسازن خدا داند..‌. .

    • ایرانی

      شماها خیلی زرنگ هستین برین جلوی قاچاق سوخت رو بگیرین . لب مرز چهارتا بی سروپای گوسفند چرون دارن میلیون لیتر میلیون لیتر سوخت میبرن اونور آب . با این چند سی سی سوخت کاری نداشته باشین . گیریم که گزارش بشه که سالهای ساله داره گزارش میشه و سالهای ساله که بازم ادامه داره این دزدی ها . اصولا مملکت ما دزد پروره . کاریش نمیشه کرد . شماها هم قوپی الکی نیا . یه روزی برای ایران یه دونه امیرکبیر کافی بود ولی الان یه لشکر هم کمه

    • بدون نام

      هربار پمپ بنزین میدان شهدا ابتدای هفده شهریور باکم را پر میکنم بلافاصله پس از خروج از پمپ بنزین یک خانه ی باک را خالی نشان میدهد. هر بار هم تا خرتناق پر میکنم ولی انگار هوا دارد و بعد پفش میخوابد

    • اجبار

      خوب شماها چه کاره اید خوب چرا نظارت نمیکنید

    • سانسور بی سانسور

      ادم احمق مردم چطور میتونن متوجه کم فروشی و دزدی پمپ بنزین ها بشن ؟؟؟؟این وظیفه تو و بازرسان شرکت توزیعه،اگر نظارت دقیق و برخورد قاطع باشه جایگاه دار......می خوره کم فروشی کنه

    • بدون نام

      به کی؟؟؟

      پمپ بنزین های جزیره قشم همه کم فروشی می کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میدن به قاچاقچی های سوخت

      • بدون نام

        من توی باک 37لیتری وانت پیکان توی جایگاههای جزیره قسم تا 45لیتر هم زدم

        یعنی حداقل 8لیتر کم.فروشی

    • بدون نام

      میلیونها بار دزدی پمپ بنزینها رو گزارش کردیم اما کو کسی که رسیدگی کنه سگ زرد برادر شغال

    • بدون نام

      نه بابا واقعا راست میگید. واقعا براتون مهمه من که بعید میدونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج