۸۳۰۹۱۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

روسیه، مقامات آمریکا را دروغگو خواند

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مقام های آمریکایی به دروغ ادعا می کنند روسیه پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد را نقض کرده است.

خبرگزاری ایرنا: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مقام های آمریکایی به دروغ ادعا می کنند روسیه پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد را نقض کرده است.

آمریکا جنگ اطلاعاتی علیه روسیه به راه انداخته است، جنگی که پایه و اساس آن بر اظهارات غیرمنصفانه و تخیل آشکار استوار شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آمریکا علاوه بر تلاش غیرصادقانه برای مسئول دانستن روسیه در وضعیت پیش آمده در پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد، عمدا و آگاهانه اهمیت و نگرانی بحق روسیه از مساله اجرای این پیمان ازسوی آمریکا را نادیده می گیرد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرده است: علاوه بر آن مقامهای آمریکایی اطلاعات دروغین از محتویات مذاکرات با روسیه در مورد این پیمان موشکی منتشر و بطور متقابل ایرادهایی را از رفتار روسیه در این مورد اعلام می کنند.

در ادامه این بیانیه، دلیل خروج آمریکا از پیمان موشکی، باز شدن دست این کشور از تعهدات بین المللی و تامین شرایط برای استفاده نامحدود از ابزار نظامی برای فشار بر کشورهای مخالف ذکر شده است.

وزارت خارجه روسیه هشدار داده است که این سیاست آمریکا پیامدهای ناگواری برای ثبات راهبردی در جهان به همراه خواهد داشت.

در پایان بیانیه گفته شده است: جامعه جهانی در وهله اول مردم آمریکا و سایر کشورهای عضو ناتو که کشورهایشان بطور کورکورانه از دستورالعمل های آمریکا پیروی می کنند باید به این مساله فکر کنند که تلاش های واشنگتن برای دستیابی به برتری جهانی به کجا ختم می شود.

روسیه هفته گذشته به دنبال اعلام تعلیق اجرای پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد از سوی آمریکا، اجرای این توافقنامه را متوقف کرد.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد در سال ۱۹۸۷ میان میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا امضا شد.

بر اساس این پیمان، موشک های هسته ای کوتاه برد و میان برد با برد ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر منع شده است.

روسیه چندی پیش در مذاکرات ژنو، آمریکا را به «بدتر کردن اوضاع» پیرامون این پیمان متهم کرد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه نیز تأکید کرد که کشورش به این پیمان پایبند بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آبان ماه امسال برای نخستین بار تهدید به خروج از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد با روسیه کرد.

گورباچف در واکنش به تهدید ترامپ گفت که خروج آمریکا از این پیمان، تهدید هولناک علیه صلح است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بتازگی در مصاحبه ای با بیان اینکه مسابقه تسلیحاتی با آمریکا نفعی برای مسکو ندارد، هشدار داد که از بین رفتن این پیمان پیامدهای زیادی برای جهان دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه اینکه روسیه راست میگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج