جاباما
۸۳۰۹۲۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هشدار پمپئو به اروپا در مورد نفوذ روسیه و چین

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی خواست در برابر نفوذ روسیه و چین مقاومت کنند.

خبرگزاری ایرنا: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی خواست در برابر نفوذ روسیه و چین مقاومت کنند.

پمپئو که در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی به سر می برد، اعلام کرد که روسیه و چین از زمان سقوط دیوار برلین در سال ۱۹۸۹، دستاوردهای دمکراتیک و بازار آزاد را تهدید کرده اند.

وی یادآور شد که کشورهای پست کمونیست به طوری خاص در برابر دخالت های سیاسی و سرمایه گذاری های چین و روسیه، آسیب پذیر هستند.

پمپئو مدعی شد که برای مقابله با این تهدید، آمریکا به تقویت تعاملات خود در این منطقه از طریق انعقاد توافق هایی در زمینه همکاری دفاعی، متعهد است.

وزیر امور خارجه آمریکا با یادآوری اینکه «روسیه تنها کشوری نیست که درصدد از بین بردن حق حاکمیت و آزادی در اروپاست»، افزود که لزوم مقابله با تمهیدات چین در زمینه اقتصادی و غیره را با مقام های اسلواکی مطرح کرده است.

پمپئو در جریان سفر خود به پنج کشور اروپایی، در اسلواکی به سر می برد. این سفر از مجارستان آغاز و در گام های بعدی، وی را به لهستان، بلژیک و ایسلند می رساند.

وی بار دیگر تهدید کرد که آمریکا از فعالیت های خاص خود در اروپا و کشورهای دیگر در صورت ادامه همکاری

تجاری این کشورها با شرکت «هوآوی» چین، صرف نظر خواهد کرد.

پمپئو گفت که آمریکا از بابت انگیزه های شرکت هوآوی در اروپا و به ویژه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و همچنین به دلیل فعالیت های تجاری این شرکت به شدت نگران است.

وزیر امور خارجه آمریکا تهدید کرد که این کشورها باید بین هوآوی و ایالات متحده، یکی را انتخاب کنند. هشدار پمپئو در مجارستان برای اولین بار اعلام شد، کشوری که متحد ناتو و عضو اتحادیه اروپاست و شرکت هوآوی در آن، بازیگری مطرح به شمار می رود.

پمپئو همچنین ابراز امیدواری کرد که به یک دهه جدایی آمریکا از اروپای مرکزی و شرقی پایان داده شود، مساله ای که به گفته وی، خلایی را برای بهره برداری چین و روسیه در این منطقه فراهم کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای مجارستانی اش، با تاکید بر اینکه عصر کمونیست پایان یافته است، گفت: چین و روسیه در دفاع از آزادی با آمریکا همراه نیستند.

وی با اشاره به اینکه دفاع قوی سرآغاز یک پیوند مستحکم در اروپای شرقی است، افزود: از این مساله که خواستار خرید تدارکات دفاعی جدیدی از آمریکا هستید، استقبال می کنیم.

پمپئو گفت: وقتی به اوکراین نگاه می کنید دلیل این نیاز را متوجه خواهید شد، ما نباید اجازه دهیم پوتین (رئیس جمهوری روسیه) بین دوستان مختلف در ناتو شکاف ایجاد کند. روسیه هرگز دوست آزادی کشورهای کوچکتر نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج