جاباما
۸۳۱۱۵۱
۳ نظر
۵۰۲۶
۳ نظر
۵۰۲۶
پ

چگونه در اول روز خود را تا آخر شب شارژ کنیم؟

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند سحرخیز باش تا کامروا شوید، اما انصافاً باید اعتراف کرد این روز‌ها حتی اگر سحرخیز هم باشید باز هم به راحتی کامروا نمی‌شوید و باید تا آخر شب تلاش کنید. خوشبختانه ترفند‌هایی نیز وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان روی سحرخیزی حساب بیشتری برای موفقیت باز کرد.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند سحرخیز باش تا کامروا شوید، اما انصافاً باید اعتراف کرد این روزها حتی اگر سحرخیز هم باشید باز هم به راحتی کامروا نمی‌شوید و باید تا آخر شب تلاش کنید. خوشبختانه ترفند‌هایی نیز وجود دارد که به کمک آنها می‌توان روی سحرخیزی حساب بیشتری برای موفقیت باز کرد.

به این ترتیب با انجام این ترفند‌ها نه‌تنها روز خود را با انرژی و پرنشاط آغاز خواهید کرد بلکه تا انتهای شب نیز خسته نخواهید شد و همچنان به کار و تلاش ادامه خواهید داد. برای رسیدن به این هدف از علم و دانش کمک گرفته‌ایم چرا که دانشمندان می‌گویند وقتی که یک فرد از خواب‌ ناز بیدار می‌شود مغز او در هر ثانیه با ۱۰.۵ موج مغزی کار می‌کند، همین دانشمندان۲۰ دقیقه‌ اولی که این فرد از خواب بیدار شده است را مرحله آلفای مغزی می‌نامند و این مرحله به‌عنوان گذرگاهی به ضمیر ناخودآگاه شناخته می‌شود.

جالب است بدانید در این مرحله ۲۰ دقیقه‌ای ضمیر ناخودآگاه بیشترین تاثیرپذیری را دارد و همانند یک اسفنج می‌تواند اطلاعات را در خودش فرو ببرد. در نتیجه در همین ۲۰ دقیقه اول صبح تمام چیزهایی که بشنوید یا مشاهده کنید تأثیر زیادی در عملکرد تمام روز خواهد داشت.

چگونه در اول روز خود را تا آخر شب شارژ کنیم؟

اینجاست که بیست دقیقه‌ای که از خواب بیدار‌ شده‌اید اهمیت زیادی پیدا می‌کند و اگر این مدت زمان را به‌فال نیک بگیرید بدون شک در تمام روز کارآیی بیشتری خواهید داشت و بانشاط‌تر خواهید بود. در این بین حتماً شما هم توصیه‌های کلیشه‌ای که در خصوص باید و نباید‌هایی که هر روز صبح باید انجام دهید شنیده‌اید، برای نمونه می‌گویند که نباید صبح‌ها به حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی سر بزنید، یا اینکه ایمیل‌ها و پیام‌های خود را چک کنید. حتی مشاهده ویدئو و گوش‌ فرادادن به پادکست‌های صوتی نیز در اول صبح پیشنهاد نمی‌شود.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم هر چیزی که قبل از این در خصوص کارهایی که باید صبح‌ها پس از بیدار شدن از رختخواب انجام دهید را کنار بگذارید و بیست دقیقه اول صبح را به کارهایی که می‌گوییم اختصاص دهید، ممکن است در ابتدا انجام این کارها برای شما دشوار به‌نظر برسد اما به‌ شما قول می‌دهیم پس از مدتی به عادت‌های روزانه تبدیل می‌شود و شاهد افزایش بهره‌وری و پیشرفت خود در امور روزانه خواهید بود.

خودتان را در هدفی که به دنبال آن هستید غرق کنید

اگر تاکنون برای یادگیری یک زبان دیگر اقدام کرده باشید که حتماً کرده‌اید، به‌خوبی می‌دانید که بهترین روش برای فراگرفتن زبان غرق شدن در دنیای آن زبان است. با این حساب به هر اندازه که در دنیای زبانی که فرا می‌گیرید فرو روید به همان اندازه سرعت یادگیری شما افزایش پیدا می‌کند. این روش باعث می‌شود زبان دیگر در ضمیر ناخودآگاه شما جا خوش کند و به‌راحتی زبان جدیدی را فرا بگیرید. به همین دلیل هم هست که می‌گویند برای فراگیری یک زبان جدید بهترین راه این است که در کشوری که مردم آن به آن زبان صحبت می‌کنند حضور پیدا کنید.

چگونه در اول روز خود را تا آخر شب شارژ کنیم؟

این روش برای سایر کارها نیز جواب می‌دهد و اگر به دنبال موفقیت‌های تجاری یا تحصیلی هستید باید خودتان را غرق در تجارت یا تحصیل کنید. خوشبختانه در این زمینه روی بیست دقیقه اول صبح که به آن اشاره کردیم می‌توانید حساب باز کنید. به این ترتیب بیست دقیقه اول صبح را با تمامی کارهای مثبتی که با هدف شما سازگاری دارد غرق کنید. این کار نه‌تنها کمک می‌کند روز خوبی را شروع کنید بلکه ضمیرناخودآگاه شما در طول روز نیز دائم شما را در راستای هدف و برنامه‌هایتان قرار می‌دهد.

بیست دقیقه اول روز، بهترین زمان برای پر کردن ذهن از چیزهایی است که دنبال آن هستید، از این طریق دید بهتری در خصوص برنامه‌هایی که می‌خواهید انجام دهید خواهید داشت و نسبت به رقبای تجاری یا همکلاسی‌هایتان با انگیزه‌تر خواهید بود. استفاده از این زمان برای برنامه‌‌ریزی روزی که در پیش دارید نیز به شما کمک می‌کند تا از برنامه‌هایتان عقب نمانید و به هدف‌هایی که دارید با سرعت بیشتری دست پیدا کنید.

عادت‌های مشخصی را برای اول صبح خود قرار دهید

کارشناسان موفقیت و بهره‌وری همیشه به مشاهده ویدئوهای انگیزشی تأکید دارند، در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم صبح‌ها که از خواب پا می‌شوید تا چایی دم می‌کشد یک ویدئوی انگیزشی نگاه کنید تا روحیه‌تان در طول روز افزایش پیدا کند و محدودیت‌هایی که در خصوص خودتان دارید را بشکنید. مطالعه چند پاراگراف از یک کتاب که که در زمینه تجارت یا تحصیل شما است نیز کمک می‌کند تا انگیزیه بیشتری در طول روز پیدا کنید و اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می‌دهد.

اگر اهل موسیقی هستید پیشنهاد می‌کنیم صبح‌ها حتماً به موسیقی دلخواهتان گوش فرا دهید، انجام مدیتیشن و عبادت نیز از دیگر کارهایی است که ذهن را آرامش می‌بخشد و شما را برای یک روز کاری پر تلاش و با انرژی آماده می‌کند. بعضی‌ها با نوشتن آرامش پیدا می‌کنند و به تمرکز می‌رسند، اگر شما هم از این دسته هستید حتماً هدف‌های خود را در همان بیست دقیقه اول صبح روی کاغذ بنوسید تا در طول روز با زمان‌بندی دقیق‌‌تری دنبال هدف‌هایتان بروید.

بیست دقیقه اول روز باید کارهایی انجام دهید که این کارها در راستای کارهای تمام روز شما باشد، بدون شک در طول روز امور پیش‌پاافتاده و روزمره‌ای را نیز باید انجام دهید اما این امور را به طول روز محول کنید و اجازه ندهید انجام آنها در بیست دقیقه اول صبح حواستان را پرت کند.

هدف اصلی این است که در بیست دقیقه اول صبح ذهن خودتان را در راستای اهداف و موفقیت‌هایتان قرار دهید و تا از این طریق انگیزه بیشتری پیدا کنید و بیشتر به کاری که باید از پیش‌رو بردارید اهمیت دهید.

چگونه در اول روز خود را تا آخر شب شارژ کنیم؟

زندگی کوتاه‌تر از آن است که دنبال کارهای پیش‌ پاافتاده بروید، نگرش شما کارهایی که باید انجام دهید را مشخص می‌کند و این کارها درنهایت به پیشرفت و موفقیت شما منجر می‌شوند. در نتیجه باید سعی کنید ذهن و هدف‌‌های شما در یک راستا قرار بگیرند.

بیست دقیقه اول صبح که ضمیرناخودآگاه بیشترین پذیرش را دارد را با انرژی و انگیزه شروع کنید، این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا تمامی مشکلاتی که در طول روز با آنها روبرو می‌شوید را مثل آب خوردن از سر راه بردارید. ازطرف دیگر وقتی در طول روز به هدف‌ها و کارهایی که در بیست دقیقه اول صبح برای خودش مشخص کرده‌اید دست پیدا کنید شب‌ها با خیال راحت به رختخواب می‌روید و از اینکه روزی خوبی را سپری کرده‌اید احساس رضایت خواهید داشت.

باور کنید اگر کارهایی که به آنها اشاره می‌کنیم را در بیست دقیقه اول صبح انجام دهید بعد از مدتی این کارها برای شما به عادت‌های روزانه تبدیل می‌شود و دشواری خاصی برای انجام آنها نخواهید داشت. به این ترتیب با همین دستورالعمل ساده در عرض کمتر از یک سال شاهد پیشرفت چشمگیری در تجارت یا تحصیل خواهید بود.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که ذهن آمادگی خوبی برای پذیرش کارهای غیرضروری دارد و به همین دلیل است که انسان‌ها تمایل دارند از زیر کار در بروند، هرگز به ذهن خود اجازه ندهید انجام کارهای غیرضروری و پیش‌پاافتاده را در اولویت قرار دهد. بدون شک از انجام چنین کارهای در طول روز گریزی نخواهید داشت اما بیست دقیقه اول صبح هرگز نباید به کارهای پیش‌پاافتاده تلف شود.

کارها و تصمیم‌های مهمی که در طول روز با آنها روبرو می‌شوید را اول صبح بررسی کنید،‌ این زمان به شما اجازه می‌دهد تا این تصمیم‌ها در ضمیرناخودآگاه شما قرار بگیرند و زمانی که وقت تصمیم‌نهایی فرا رسید، بهترین راه را انتخاب کنید.

از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم به موفقیت و پیشرفت خود اهمیت زیادی می‌دهید و نکته‌های خوبی را برای افزایش بهره‌روی در طول روز سراغ دارید، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این نکته‌های مفید قرار دهید.

منبع: entrepreneur

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من کلا شارژ نمیشم صبحا
      حالا تا دلت بخواد شب و نصف شب عین جغد شارژم

    • بدون نام

      امتحان ميكنم انشالا كه نتيجه خوبي داشته باشه.
      من هميشه ديرم ميشه و بيس دقيقه اول رو با استرس سپري ميكنم

    • بدون نام

      عجب نکته‌ی جالبی !!!!!!

      ذهن دوست داره به کارهای غیر ضرروری بپردازه و از کارای اصلی در بره !!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج