جاباما
۸۳۱۴۷۹
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

پمپئو: بدون مقابله با ایران، صلح محقق نمی‌شود!

وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست ورشو یک بار دیگر مدعی شد که بدون مقابله با ایران، صلح در خاورمیانه محقق نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) پیش از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ورشو یک بار دیگر ادعای پیشین واشنگتن و متحدانش را علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد که تحقق صلح در خاورمیانه منوط به «مقابله با ایران» است.

وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در کنفرانس ضدایرانی ورشو به لهستان رفته است، ادعا کرد: «بدون مقابله با ایران، هیچ صلحی در خاورمیانه برقرار نخواهد شد».

آمریکا و لهستان روز پنجشنبه در ورشو میزبانی نشستی درباره مسائل غرب آسیا را بر عهده خواهند داشت که قبلاً اعلام شده بررسی طیف گسترده‌ای از مسائل امنیتی منطقه را در دستور کار دارد.

با وجود این، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داد انتظار می‌رود مسئله ایران که علاوه بر ایجاد تنش در روابط آمریکا و متحدان اروپایی به بروز انشقاق در داخل دولت آمریکا هم منجر شده، اصلی‌ترین محور این نشست باشد.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته گفته بود تمرکز نشست ورشو روی مسئله ایران خواهد بود. واشنگتن، تنها اندکی بعد که با استقبال اندک کشورهای اروپایی برای حضور در این نشست مواجه شد، از این موضع عقب‌نشینی کرد و گفت که دستور کار نشست را به مسائل گسترده‌تری تغییر داده است.

وزیر خارجه آمریکا که پیش از آغاز این نشست در ورشو به لهستان سفر کرده بود، روز گذشته با خبرنگار شبکه «پی بی اس» آمریکا مصاحبه کرد و درباره محتوای اصلی این نشست و انتظارات واشنگتن از آن سخن گفت.

وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره انتظارش در خصوص نتیجه این نشست گفت: «ما ۷۰ کشور را در اینجا گرد هم آورده‌ایم تا درباره تحقق ثبات، رفاه و امنیت در خاورمیانه صحبت کنیم. همانطور که می‌دانید، این منطقه مملو از خطر است و ما انتظار داریم که بخش مهمی از این گفت‌وگوها به چگونگی مقابله با این خطرات و همچنین چگونگی تحقق صلح در خاورمیانه بپردازد. و امیدواریم که ایده‌ها و طرح‌های متعددی از این نشست حاصل شود و نشست‌هایی در آینده به دنبال این نشست برگزار شود که زمینه‌ساز تحقق نیازهای واقعی خاورمیانه و مواردی باشد که جهان حقیقتا از آن نفع خواهد برد».

نفوذ ایران در خاورمیانه مایه نگرانی واشنگتن است

خبرنگار «پی بی اس» سپس این سوال را مطرح کرد که «با وجود عدم مشارکت شماری از مقامات کشورهای مهم اروپا و خاورمیانه و حضور برخی مقامات سطح پایین دیگر کشورها در این نشست، آمریکا چطور انتظار دارد که این اهداف محقق شود» که پامپئو در پاسخ گفت: «این (نشست) یک رویداد تاریخی خواهد بود چرا که برای نخستین بار طی ۲۵ سال گذشته است که نخست وزیر اسرائیل در یک اتاق با دیگر سران ارشد کشورهای عربی از سراسر خاورمیانه خواهد نشست و از تهدیدات در این منطقه صحبت خواهد کرد».

خبرنگار این شبکه آمریکایی در ادامه به توئیت جنجالی حساب کاربری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد. حساب کاربری نتانیاهو در توئیتر شب گذشته به نقل از او نوشت اهمیت نشست ورشو در آن است که اسرائیل و کشورهای عربی فرصت دارند درباره «پیشبرد منافع مشترک در زمینه جنگ با ایران» بحث کنند. دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی ساعاتی بعد این توئیت را حذف و عبارت «جنگ با ایران» را با عبارت «مبارزه با ایران» جایگزین کرد.

پامپئو در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع محور اصلی مذاکرات در نشست ورشو است، به دیدارش با نظامیان آمریکایی اشاره کرد و گفت که فرصت چندانی برای چک کردن اینگونه اظهارنظرها در توئیتر نداشته و یک بار دیگر ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد و گفت: «این نشست عمدتا بر موضوع صلح و ثبات در خاورمیانه متمرکز است. البته شما نمی‌توانید درباره این موضوع بحث کنید بدون اسنکه به موضوع تهدیدات از جانب جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله، حماس و حوثی‌ها (انصارالله یمن) بپردازید».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «منافع مشترکی میان سعودی‌ها، اماراتی‌ها، بحرینی‌ها، اردنی‌ها و اسرائیلی‌ها در این رابطه وجود دارد و همه آنها به این درک رسیده‌اند که ملت‌هایشان با خطراتی از جانب ایران مواجهند و اروپایی‌ها نیز امشب شنیدند که کشورهای آنها نیز در خطر هستند. ایران در حال انجام ترورهایی در اروپا است. این یک پدیده جهانی است. تهدیدات ناشی از بی‌ثباتی در خاورمیانه واقعی است و شما حقیقتا نمی‌توانید درباره این موضوع صحبت کنید بدون اینکه به نفوذ گسترده ایران در خاورمیانه بپردازید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      مرگ بر پامپئو

      پاسخ ها

      • بدون . نام

        به گفته گربه

    • بدون نام

      دقیقا درست میگه

    • راد

      کی میخواین به ملت خودتون فکر کنید و تو کار کشور های دیگه دخالت نکنین؟؟؟

    • بدون نام

      لعنت بر پدر هرچی مردم آذاره. پمپ اووو تو مادر همه نا امنی ها هستی و بدان خدای ما در کمینگاه است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج