جاباما
۸۳۱۴۸۵
۲۹ نظر
۵۰۰۶
۲۹ نظر
۵۰۰۶
پ

شجاع: به فینال رفتند بلیت فرست کلاس بگیرند

مدافع پرسپولیس در صحبت‌هایی جالب توجه به حواشی و جنجالی‌هایی که حول این تیم است، پرداخته.

ورزش سه: شجاع خلیل زاده با صراحت همیشگی خود به مسائل مربوط به پرسپولیس و حواشی ساخته شده حول آن پرداخت. موضوع مربوط به لطف داوران و انتقاداتی که این روزها به پرسپولیس می‌شود و البته عصبانیت هواداران از این تیم طی ماه‌های اخیر در شهرهای مختلف پاسخ داد که توجه‌تان را به حرف‌های او در آستانه دیدار با استقلال خوزستان که از جهاتی با حساسیت خاصی برای پرسپولیس همراه است، جلب می‌کنیم.

دیداری که خلیل زاده از هواداران تیمش خواسته با توجه به اتفاقات بازی رفت در اهواز که با سنگ‌پرانی و جنجال در زمین همراه بود با حضور پرشور خود و مهمان‌نوازی از حریف یک درس بزرگ به آنها بدهند.

شرایط تیم را برای بازی با استقلال خوزستان آنهم بعد از اتفاقات بازی با فولاد که تو هم برای آن بازی محروم بودی، چطور می بینی؟

بازی با فولاد شرایط خاص خودش را داشت و همه درجریان اتفاقات آن بودند. در بازی با استقلال خوزستان از دم در فرودگاه تا هتل به ما سنگ زدند و اتوبوس هم دیگر شیشه نداشت. در مسیر برگشت هم داستان همین طور بود و کلا در اهواز همیشه این طور است. هر وقت به این شهر می رویم برای ما مشکل به وجود می آورند اما وقتی به تهران می آیند به نحو احسن از آنها میزبانی می شود.

در این بازی هم از هواداران می خواهم به ورزشگاه بیایند و بازهم حمایت کنند چون سال سختی داریم. خیلی ها دست به دست هم دادند تا پرسپولیس را زمین بزنند و از داشتن این هواداران خوشحال هستیم. ان شاء ا... دست به دست هم می دهیم تا محکم تر از همیشه برای هت تریک قهرمانی بجنگیم.

سیدجلال همیشه گفته بازیکنان پرسپولیس هیچ چیز را فراموش نمی کنند. به نظرت با این اوصاف در بازی با استقلال خوزستان این موضوع سبب می شود با توجه به اتفاقات اهواز مسابقه جنبه انتقامی به خودش بگیرد؟

در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست مثل بازی با فولاد که حق مان باخت نبود و در شرایطی پرسپولیس باخت که عجیب بود. با این حال ما بهترین تلاش مان را به کار خواهیم بست تا سه امتیاز را به دست بیاوریم. استقلال خوزستان تیم خوبی است که آقای کریم بوستانی مربی این تیم فرد قابل احترامی است و مربی بنده هم بوده است. با این حال با تمام احترامی که برای استقلال خوزستان قائل هستیم ان شاء ا... برای برد به میدان می رویم.

فشردگی بازی های لیگ صدای تیم تان را در آورده است. در این باره نظر خودت چیست؟

من یک سوال دارم. تا حالا چه چیزی به نفع پرسپولیس بوده است؟ ما چون تیم حکومتی هستیم و به ما لطف دارند هر سه روز برای مان بازی می گذارند تا برای لیگ قهرمانان آسیا آمادگی بیشتری داشته باشیم. آقای برانکو همیشه می گوید باید در شرایط سخت بهترین نتایج را بگیریم و باید پشت هم باشیم و به همین خاطر تلاش می کنیم تا نتیجه لازم را بگیریم.

ما جز اینکه دل هواداران را شاد کنیم کار دیگری نمی توانیم انجام دهیم. هواداران ما هیچ وقت جبران نمی کنند بلکه حمایت دارند. هواداران مان به استادیوم بیایند تا یک فوتبال خوب و زیبا را ببینند. من هیچ موقع از هواداران خودمان حاشیه ندیده ام و امید به خدا با کمک آنها مقابل استقلال خوزستان به نتیجه خواهیم رسید.

در مورد اینکه می گویند به شما خیلی امتیاز داده اند چه نظری دارد و آیا واقعا این موضوع را در پرسپولیس احساس کرده ای؟

راستش را بخواهید این طور که می گویند را من تا به حال ندیده ام جز اینکه همه چیز علیه ما و سخت گرفتن برای ما بوده است. آنهم در شرایطی که در اصفهان و برخی شهرها با سنگ بدرقه شدیم.

به نظرت با این ادعا که پرسپولیس بیشترین هوادار را دارد چرا با سنگ بدرقه می شود. اتفاقی که در تبریز، اهواز، اصفهان و شهرهای دیگر برای شما افتاد؟

در تبریز به ما سنگ نزدند و خدا را شکر اتوبوس ما شیشه داشت اما در خوزستان ما بدون شیشه اتوبوس به هتل و استادیوم رفتیم. باور کنید کف اتوبوس خوابیده بودیم تا به استادیوم برسیم. این هم از بازی فولاد که همه دیدند که چطور اعلام شد برق رفته اما این طور نبود. امیدوارم با فوتبال بتوانند با پرسپولس صحبت کنند نه کارهای دیگر.

در بازی قبلی محروم بودی و خیلی به خلاء عدم حضورت در جدال با فولاد اشاره کردند.

اصلا این حرف را نزنید و نمی خواهم در مورد آن حرفی بزنم. ما همه باهم و یک تیم هستیم.

تیم ملی بعد از جام ملت ها فعلا بازی ندارد. چقدر امیدواری به اردوی بعدی تیم ملی دعوت شوی؟

من همیشه گفته ام تلاش می کنم تا بهترین عملکرد را در وهله اول برای پرسپولیس داشتم باشم چرا که این تیم با توجه به هواداران و محبوبیتی که دارد، کمتر از تیم ملی نیست. انتظارات از پرسپولیس بالاست و مردم دوست دارند تا بهترین باشم و همیشه سعی مان این است که انتظارات را برآورده کنیم.

بعد از این باید ببینم شرایط در تیم ملی چطور است. در وهله بعدی باید دید سلیقه سرمربی بعدی به چه شکل است؟ اینکه چه مدل فوتبالی را دوست دارد و چه کسانی را دعوت می کند. همان طور که آقای کی روش بازیکنان خودش را دعوت می کرد.

سروش رفیعی در بازگشت به پرسپولیس نتوانسته آن شرایط ایده ال را به نمایش بگذارد. به نظر تو چه زمانی او به همان سروش سابق تبدیل خواهد شد؟

ببینید سروش چند وقت سخت را پشت سر گذاشته و در نیم فصل اول شرایط برای او در فولاد سخت شده بود. چند بازی برای فولاد در ابتدای فصل انجام داد اما شرایط به شکلی پیش رفت که آنجا نماند. همه می دانند که اگر یک بازیکن چند وقت فوتبال بازی نکند از شرایط خوب خودش دور می شود. سروش الان در پرسپولیس است و رفته رفته به شرایط ایده آل بر می گردد. به نظرم سروش خوب است و مطمئنم به زودی همان سروشی می شود که همه از او انتظار دارند.

در نیم فصل اول گل های سه امتیازی برای پرسپولیس زدی. فکر می کنی بازهم بتوانی برای تیم از این گل ها بزنی؟

من برای گلزنی به زمین نمی روم چون وظیفه ام دفاع است و با این فکر که تیم گل نخورد در زمین حاضر می شوم. بعضی اوقات هم فرصت پیش می آید تا جلو بروم و اگر موقعیت داشته باشم تلاش خودم را می کنم اما وظیفه اصلی من دفاع از تیم است. با این حال گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که توپ به سرم می خورد به گل تبدیل می شود. در پرسپولیس مهم نیست من، سروش، علیپور یا هرکس دیگری گل بزند چون مهم موفقیت تیم است.

فصل را با ادعای هت تریک قهرمانی شروع کردید اما در این مدت خیلی حواشی برای شما ساخته شد. فکر می کنی بتوانید به این خواسته برسید.

قهرمانی سخت، کسب دوباره آن سخت تر و قهرمانی بعدی سخت تر از همیشه اما همه بازیکنان و کادرفنی هم قسم شدیم تا بهترین نتایج را بگیریم. هیچکس دوست ندارد موفقیت تیم دیگری را ببیند اما ما تیم یکدل و یکدستی هستیم. امیدوارم بیشتر از این برای ما مشکل درست نکنند چون انتظار داریم وقتی به یک شهرستان می رویم از اول شیشه اتوبوس داشته باشیم و لااقل سرما نخوریم. باور کنید ما همیشه استرش داشته و تمرکز نداریم.

تمرکز برای یک فوتبالیست خیلی مهم است و شاید مردم فکر کنند مساله مهمی نیست اما واقعا برای یک فوتبالیست قبل بازی واقعا مهم است. ما باید اول نگران باشیم که سنگ به سرمان نخورد و در زمین هم که می رویم خودتان شاهد هستید چه شرایطی را برای ما به وجود می آورند. انگار پرسپولیس یک تیم ایرانی نیست و از جای دیگری آمده است. جالب است اینجا برعکس شده و به ما می گویند تیم حکومتی و این یک تیم حکومتی است که همه چیز علیه اش است.

به خدا خسته شده ایم چون ما کمترین دریافتی را داشتیم و تیم هایی هستند که دو برابر ما پول گرفته اند. کدام تیم قهرمان را شما دیده اید که نیم فصل شده اما دریافتی اش ۳۰ درصد بوده است. واقعا تیمی که به فینال آسیا رفته نمی تواند پول کمپ اسپایر و اردوی قطر را در بیاورد؟ با پول پاداش فینال آسیا اگر دلارش را به قیمت الان حساب کنید می شود ۱۰ بازیکن گرفت اما تیم های دیگر ۲۰ بازیکن گرفتند و انگار آنها قهرمان آسیا شده اند.

این مسائل را مردم نمی بینند که ما زمین تمرین مان چطور و به چه شکل است؟ والا به این شرایط نمی گویند حمایت از تیم حکومتی. ما فرست کلاس گرفتیم چون فینال آسیا رفتیم. بعضی تیم ها هم که دوست دارند پرچم ژاپن دست بگیرند ان شاء ا... فینال آسیا را ببینند و برای آنها هم بلیت فرست کلاس بگیرند.

به عنوان بازیکنی که کنار سیدجلال کار می کنی به نظرت او چند سال دیگر می تواند با این کیفیت خوب کارش را ادامه دهد؟

سیدجلال بازیکن بزرگ و باتجربه ای است. کاپیتان سیدجلال باید خودش تصمیم بگیرد تا چه زمانی دوست دارد بازی کند. من شاید دوست داشته باشم ۵ سال دیگر هم کنار سیدجلال بازی کنم اما این نظر شخصی من است و خود کاپیتان با تجربه پرسپولیس باید ببیند تا کی ما می توانیم از تجربیات او استفاده کنیم.

کی روش از فوتبال ایران رفت. اگر بخواهی صادقانه جواب بدهی از رفتن او خوشحال هستی؟

برای من مهم نیست و بود و نبود او برای من چه تفاوتی داشت و الان که رفته است دوست ندارم حرفی بزنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخ خاک بر سر بی جنبه تون

    • بدون نام

      لنگی باجفت پابا شدت فراوان پاگذاشتی روران حمودی واخر بااستوک توی صورتش داور خطا هم نگرفت حتی صدای لنگی پور هم دراومد که موردلطف داوراس...

    • sajjadb

      گمشو

    • بدون نام

      خوبه قهرمان نشدید اینقدر زرت و پرت می کنید!!!!!!!!!!!!

    • لاکی لوچیانو

      تو اگه تیم ملی بودی قهرمان میشدیم

    • بدون نام

      دلیل تنفرمردم تبعیص صداوسیماودولت بابقیه تیماهستش چرادرباره بازی حزفی سپیدرودصداوسیما اینقدرمانورنداد

    • علی

      ناز نفست ... همه دیگه فهمیدن این کارها فقط از سوزش زیاده والا کل تیمهای لیگ اندازه پرسپولیس طرفدار ندارن همه جا هم ثابت شده این موضوع.فقط این فدراسیون اصفهانی لعنتی بره کنار تا فوتبال باشگاهی ما پیشرفت رو شروع کنه.در ضمن کور خوندن که مثل دهه هشتاد بتونن پرسپولیس رو ضعیف کنن تا بقیه تیمها بیان جام بگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم داداش ایول داری

    • بدون نام

      شما تازه فنال آسیا دیدی ما چهار بار فنال رفتیم دو تا قهرمانی آسیا داریم بعد از پنجا سال یک فنال آسیا دیدن جوگیر شدن خخخخخختخخ

      پاسخ ها

      • ج

        آن جامهایکه شمارفتین هیچ نهادفوتبالی آسیایی بعنوان جام باشگاههای آسیا قبولش نداره بلکه بازیهای چهارجانبه بودن با اسم تیم دوچرخه سواران خخخخخخخخخ

      • بدون نام

        شما توی چهار جانبه قهرمان شدید ولی عروس تیمهای عربی هستید،چهار بار رفتین فینال در عوض شش تا شش تا از تیمهای عربی میخورید،نوش جونتون،اب بریز اونجا که میسوزه

      • ناشناس

        دیوانه

    • محسن

      شما آقای خلیل زاده که بابلیط فرست گلاس رفتین چه کاری کردید که حالا بقیه تیمها برند

    • بدون نام

      خخخخ کیسه ها به چهار جانبه امجدیه میگن فینال آسیا وقتی رفتین بعد بیایید چرت وپرت تحویل مردم بدهید

      پاسخ ها

      • بی نام

        باز خوبه ما قهرمان همون چهار جانبه شدی م لنگی قهرمان اون هم نشده

      • بدون نام

        اخه بدبخت شما هم تو همون چهارجانبه اخر شدید ادرس بفرست سندشو برات بفرستم با پست پیشتاز
        ....

      • محسن

        شما اونموقع کجابودید عزیز ؟؟؟

      • sarvar

        دوست عزیز میشه توضیح بدی چرا خود شما همون قهرمانی چهارجانبه رو ندارید؟اگه لطف دولت و وزیرشو اقازاده لنگی وزیر نبود که شما داشتید دست و پا میزدید برا موندن تو لیگ برتر

    • بدون نام

      اخه اون وقتا که سرورتان قهرمان اسیا میشد اصلا چرکپولیسی وجود نداشت یا اگه بود بی غیرت بودن خلاصه هر کسه به ریشه اش که چرک بی ریشست

      پاسخ ها

      • رضا نواییان

        استفراغ نوش

    • a

      درودبرغیرت وشرفت بدجوری حسودان وعقده ایهاراچزوندی

    • تاج" چهار فینال آسیا دوقهرمانی دوبار نایب قهرمان. لنگ حقیر

      واقعا لنگیا خنده دارن.‌مردک این فینالی ک شما بعد ۵۷ سال رفتین و بدون گل زده و اسطورتون علی دمبه جامو تقدیم ژاپنی ها کرد ما چهار بارش رفتیم فینال و دوبارم قهرمان شدیم.‌ حقیران عقده ای

    • تراکتور

      خدایا چقدر این پرسپولیس بدبخت و
      بی افتخاره که در طول عمر باشگاه شون
      یکبار رفتند فینال اینقدر ذوق زده شدن که
      تا سالیان سال راجع به فینال شون حرف
      میزنند.پاسی ها چندین سال قبل قهرمان
      شدن اینقدر جو گیر نشدند .سپاهان رفت
      فینال چون قهرمان نشد ناراحت و شرمنده
      شدند.ولی سقف آرزوی شجاع خلیل زاده
      همین رفتن به فینال بود و برای بچه ها و
      نوه ها ش هم تعریف خواهد کرد ما رفتیم
      فینال آسیا .کاشکی به تیمهای دوم هم یک
      ستاره کو چلو میدادند که بیشتر خوشحال
      شوند .گناه دارند طفلی ها...

    • علی بیلکی

      لنگی کم حافظه پست به قهرمان احترام بزار هر چی بردی تا حالا افتابه بوده اونم به لطف داورها ....

    • بدون نام

      خفه شو با شانس و سلام صلوات اومدیدفینال به گفته همه کارشناسان حق پرسپولیس نبود که فینال بره ...دلیلش سه تا خوردن از کاشیما بود بدبخت امسال که قول میدم تو همون اول مسابقات حذف بشید

    • بدون نام

      تم کدوم پخی هستی که درباره کیروش حرف بزنی نفهم

    • 666666

      به کوری چشم همه بدخواهان و حسودان پرسپولیس کبیر پر هوادارترین تیم ایران امسال هم قهرمان لیگ برتر می شود بقیه تیمها باید برای دومی تلاش کنند دشمنان بزدل بدانند با ایجاد حواشی نمیتوانم مانع قهرمانی و سربلندی این تیم شوند.

    • نجیب زاده

      جالبه
      فینال رفتن باختن بعد پز میدن میگن رنگ فینال آسیا...

    • دکتر نیک اقبال

      لنگ عقده ای..ههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج