جاباما
۸۳۱۶۰۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

آماده باش دستگاه‌ها در خوزستان

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اعلام آماده باش دستگاهای اجرایی استان، نسبت به آبگرفتگی معابر و مناطق در معرض خطر سیلاب هشدار داد.

خبرگزاری مهر: کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ضمن تاکید بر آماده باش تمامی دستگاه های زیر مجموعه ستاد مدیریت بحران استان و فرمانداری ها، به افراد ساکن در مناطق با احتمال وقوع سیلاب و صاعقه و تندباد و ریزش برف برای رعایت نکات ایمنی مانند عدم تردد غیرضروری در مواقع شرایط نامساعد جوی و عدم اسکان، تردد، توقف، برپایی کمپ، چادر، چرا و تعلیف احشام در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، سواحل دریا، بندهای خاکی، کانال ها، دره ها و مناطق مرتفع و پرخطر هشدار داد.

وی در خصوص ورود سامانه بارشی از ظهر پنجشنبه تا اواخر شنبه هفته آینده اظهار کرد: طی این مدت افزایش ابر، رگبار، باران، رعدوبرق، وزش باد قابل ملاحظه به همراه تندباد لحظه ای در استان مورد انتظار است که آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها را در پی خواهد داشت.

حاجی زاده با اشاره به پیش بینی بارش در ارتفاعات به صورت برف و مواج شدن شمال خلیج فارس طی این ایام ادامه داد: در روز جمعه احتمال تاثیر گرد و غبار رقیق عراقی برمناطقی از غرب و جنوب غرب استان وجود خواهد داشت و بیشترین حجم بارش ها را روز شنبه در مناطق شمال، شمال شرقی و شرق استان در حوزه های آبریز کرخه، دز، کارون و مارون شاهد هستیم.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به حجم بارش ها به ویژه در حوزه های آبریز سدهای استان خوزستان توصیه می شود نسبت به مدیریت خروجی سدهای استان برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی با توصیه به شهروندان در حاشیه رودخانه ها و در مناطق در معرض خطر از آنها خواست از تردد غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و با توجه به اخطاریه های مکررو با توجه به فزایش آورد بالادست رودخانه های استان، افزایش حجم اکثر سدها در روزهای اخیر و در نتیجه افزایش دبی خروجی از سدهای خودداری کنند.

حاجی زاده با اعلام آماده باش به تمامی فرمانداری ها، اعضای شورای مدیریت بحران استان و ابلاغ اطاریه به دستگاه های زیرمجموعه ستاد بحران اعلام کرد: با برقراری کشیک شبانه روزی، کلیه دستگاه های مرتبط با مراکز درمانی، خدماتی، عملیاتی، اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان‌های شهرستانها در این مدت آماده باش هستند.

وی بر مسدود کردن جاده های حادثه خیز استان در صورت نیاز با هماهنگی نیروهای نظامی،انتظامی ودستگاه های مرتبط شهرستان طبق ضوابط تاکید کرد و گفت: در طول این مدت به تمامی تاسیسات و تجهیزات دفع آب های سطحی و فاضلاب اعلام آماده باش شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه آماده باشید چه آماده نباشید فرقی نمیکنه دهن مردم بیچاره صاف میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج