جاباما
۸۳۱۶۳۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

قرار بود شخصیت اتان هانت بازنشسته شود

در پایان اصلی فیلم Mission: Impossible – Ghost Protocol «ماموریت: غیرممکن – پروتکل شبح» قرار بود شخصیت ایتن هانت با بازی تام کروز (Tom Cruise) به دبیر جدید نیروی ماموریت‌های غیرممکن تبدیل شده و این فرنچایز را وارد مسیر جدیدی کند. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

سینما گیمفا: چهارمین فیلم از این فرنچایز اکشن جاسوسی محبوب که در سال ۲۰۱۱ اکران شد، شخصیت ویلیام برنت با بازی جرمی رنر (Jeremy Renner) را به مخاطبان معرفی کرد. در آن زمان رنر ستاره‌ای در حال اوج‌گیری بود، که چند نامزدی اسکار به دست آورده بود و می‌توانست آغازگر فرنچایزهای جدیدی باشد. به نظر می‌آمد پیوستن او به Mission: Impossible روشی برای پارامونت به منظور جایگزینی تام کروز باشد تا بتوانند این فرنچایز را با فیلم‌های بیشتری ادامه دهند.

اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. Ghost Protocol به بهترین فیلم تام کروز در باکس آفیس جهانی تبدیل شد و نشان داد این بازیگر کهنه‌کار هنوز هم می‌تواند در نقش اصلی فیلم‌های اکشن به موفقیت برسد. کروز هنوز ستاره‌ی اصلی Mission: Impossible است و مخاطبان را با بدلکاری‌های خطرناک و مرگبارش در Rogue Nation «ملت سرکش» و Fallout «فال‌اوت» به وجد می‌آورد. در همین حین،‌ رنر در فیلم جدید این فرنچایز هم حضور نداشت، که نشان می‌دهد طی این چند سال مسیر این فرنچایز چقدر تغییر کرده است. اما به هر حال قرار بوده Ghost Protocol آخرین حضور تام کروز در نقش اصلی این فرنچایز باشد.

قرار بود شخصیت اتان هانت بازنشسته شود

رابرت السویت (Robert Elswit) فیلمبردار Ghost Protocol در پادکستی جزئیات جالبی درباره‌ی پایان اصلی آن فیلم افشا کرده است. طی تولید آن فیلم، کریستوفر مک‌کوری (Christopher McQuarrie) فیلمنامه را تغییر داده تا ایتن هانت همچنان به عنوان شخصیت اصلی فرنچایز باقی بماند. اما در ابتدا قرار بود ایتن پس از آن فیلم نقش جدیدی در فرنچایز داشته باشد:

نسخه‌ی اصلی Ghost Protocol به این صورت بود که در آن ایتن هانت به دبیر نیروی ماموریت‌های غیرممکن تبدیل می‌شد. همچنین قرار بود نیروی ماموریت‌های غیرممکن جدیدی احتمالا به رهبری جرمی رنر در نقش اصلی ایجاد شود که در ماموریت‌های دیوانه‌واری شرکت می‌کنند و در پایان، تام به دبیر این سازمان تبدیل شود. این مسیر به نظرم دیوانگی بود، اما مسیری بود که استودیو قصد داشت آن را پیش بگیرد.

وقتی Ghost Protocol اکران شد، کروز به عنوان آن بازیگری که زمانی در باکس آفیس خیلی موفق بود شناخته نمی‌شد. Mission: Impossible III «ماموریت: غیرممکن ۳» کم‌فروش ترین فیلم این فرنچایز بود، و دیگر فیلم‌های کروز مثل Valkyrie «والکری» و Knight & Day «شوالیه و روز» اصلا قابل توجه ظاهر نشدند. با توجه به این کاملا منطقی بوده که پارامونت تصمیم بگیرد مسیر جدیدی برای این فرنچایز پیش بگیرد و Ghost Protocol آخرین حضور ایتن هانت در نقش اصلی باشد. این فیلم قرار بوده ریبوتی ظریف باشد، و طرفداران حین آشنایی با شخصیت اصلی جدید، خداحافظی باشکوهی هم با کروز داشته باشند.

البته قرار بوده کروز به عنوان نقش مکمل در فیلم‌های بعدی حضور داشته باشد. اما باید از استودیو به دلیل پیش گرفتن مسیر مدنظر مک‌کوری که ریسک بزرگی هم در پی داشته تقدیر کرد. اما الان کاملا مشخص است که آن‌ها تصمیم درستی گرفته‌اند، چون Mission: Impossible بیست سال پس از اولین حضور کروز در نقش هانت همچنان پرقدرت به کارش ادامه می‌دهد.

نام کروز آنقدر با Mission: Impossible عجین شده که خیلی بعید است این فرنچایز به جز او کسی را به عنوان نقش اصلی در نظر بگیرد. سایمون پگ (Simon Pegg) معتقد است ایتن هانت هرگز نباید مثل جیمز باند توسط بازیگر جدیدی بازی شود، پس دو فیلم بعدی Mission: Impossible نه تنها ممکن است پایان کار کروز در این نقش باشند (که در زمان انتشار فیلم هشتم ۶۰ ساله خواهد شد)، بلکه احتمالا فرنچایز را به صورت کلی به پایان برسانند.

البته ممکن است در آینده این فرنچایز به دلیل سود بالایی که برای استودیو دارد ریبوت شود، اما این کار هم خطرات خاص خودش را دارد. اما به نظر بیشتر طرفداران خیلی بهتر است که Mission: Impossible همانطور که با کروز آغاز شد با حضور او هم به پایان برسد، تا اینکه بعدا از بازیگر دیگری برای جایگزینی او استفاده شود.

منبع:‌ Screenrant

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج