جاباما
۸۳۲۷۱۹
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

تشریح پرونده‌های حسین شریعتمداری و فریدون

محسنی اژه‌ای امروز پرونده های مربوط به حسین فریدون، حسن عباسی و حسین شریعتمداری را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای عصر امروز و در نشست خبری گفت:

به مناسبت چهلمین سال انقلاب و تجلی رأفت اسلامی خواسته شد عفو گسترده‌تری انجام شود. این عفو معیاری است و شاخص‌هایی تعیین شده است تا کسانی که واجد این معیارها هستند یا مطلقاً عفو شوند یا بخشیده شوند یا مجازاتشان تخفیف داده شود.

محسنی اژه ای، تصریح کرد: ممکن است در این تطبیق‌ها عجله داریم تا آزاد شوند سریع‌تر تطبیق‌ها انجام شود و ممکن است افرادی باشند ادعا کنند جز مستثنیات نیستند و اگر موردی بود که طبق مستثنیات نبود از طریق مرکز ۱۲۹ یا دفتر ما اعلام کنند ما رسیدگی می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه، خطاب به مشمولین عفو و خانواده آنها گفت: اگر پس از آزادی مجدد شیطان به سراغشان آمد و مرتکب جرم شد بدانند مجازات بعدی سنگین است و مشمول عفوهای دیگر نخواهند شد.

وی همچنین گفت: این رقم به معنای ۵۰ هزار آزادی از زندان نیست بلکه کسانی بودند که حکم صادر شده ولی طی این عفو اصلاً زندان نمی‌روند. یعنی تعداد قابل توجه مشمولین عفو به نحوی است که آزادی شأن جلو افتاده است.

صدور کیفرخواست برای حسین فریدون

اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اخیراً نمایندگان مجلس به رئیس قوه نامه نوشتند و درخواست بررسی سریع در پرونده حسین فریدون را داشتند. این پرونده در چه مرحله‌ای است؟ گفت: از نمایندگان تشکر می‌کنم که موضوعات را پیگیری می‌کنند. کیفرخواست این پرونده قبل از اینکه نمایندگان نامه بنویسند، در دوم بهمن ماه صادرشده و به دادگاه رفته و تعیین وقت شده است و به زودی هم اولین جلسه آن یعنی در اسفندماه برگزار می‌شود.

وی افزود: اینکه دادگاه علنی باشد یا نباشد منوط به نظر رئیس دادگاه است.

واکنش اژه‌ای به تأمین وثیقه ۱۰ میلیاردی از سوی متهمان بانک سرمایه

اژه ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تأمین سریع وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی از سوی سه مدیر دولتی متهم در پرونده بانک سرمایه، برای قوه قضائیه عجیب نیست و بنظر شما خود این موضوع نیاز به ورود و بررسی موضوع از سوی مدعی‌العموم ندارد؟ گفت: نه اگر احساس شود که خدایی نکرده از منشأ خلافی باشد، مدعی العموم وارد می‌شود اما اگر یک نفر برای تأمین وثیقه ۱۰ یا ۲۰ نفر را دیده باشد تا سند بگذارد ایرادی ندارد. یک سند بزرگ گذاشته شده است. مثلاً یک زمانی در تهران یک برج یا حتی پایین‌تر از برج هست که ۱۰ میلیارد می‌ارزد.

وی افزود: به صرف اینکه ۱۰ میلیارد برای سه نفر وثیقه گذاشته شده باشد مدعی العموم وارد نمی‌شود.

رسیدگی به اظهارات حسن عباسی درباره روحانی و لاریجانی در دادسرا

اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضائیه به اظهارات اخیر حسن عباسی در مورد رئیس جمهور و رئیس مجلس ورود کرده است؟ گفت: دادستان تهران و وزارت اطلاعات مطالبی را در این زمینه ارسال کردند و این موضوع در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت یکسال حبس زاکانی نیز گفت: در رابطه با این مطلب در حال حاضر حضور ذهن ندارم.

شکایت خاتمی از شریعتمداری به کجا رسید؟

وی در پاسخ به سوالی درباره شکایت خاتمی از شریعتمداری و چرا این پرونده منتهی به رأی نشده است؟ گفت: به شعبه بازگشته است و در دست دادستان هم نبوده است. از شما و همه کسانی که برخی از موضوعات را اینگونه دنبال می‌کنید تشکر می‌کنم.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: این پرونده در اختیار دادستان نبوده و یا مدت کوتاهی بوده و در جابجایی پرونده اینکه عمدی و سهوی و غفلت صورت گرفته است را نمی‌دانیم و گفتیم پیگیری کنند. در این جابجایی‌ها (جابجایی پرونده‌ها) گاهی مواردی داریم که پرونده‌هایی مغفول می‌ماند که آن را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این پرونده بیش از حد متعارف دنبال شده و دادسرا پیگیر است و الان دنبال می‌شود و مدیر مسئول کیهان هم گفته که دفاعیاتم آماده است و هر زمان که بگویید آماده دفاع هستم.

محیط زیستی‌ها با اسناد و مدارک متهم‌اند

اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مورد دادگاه‌های فعالان محیط زیست و مراکز نظامی تعیین حدود و ثغور مناطق توسط استعلامات ارائه شده صورت می‌گیرد و اینکه آیا کاووس سید امامی سرشبکه متهمان محیط زیست بوده است، گفت: متهمین این پرونده در حال محاکمه هستند و پس از اتمام جزئیات گفته می‌شود. در این پرونده کیفرخواست صادر و اتهاماتی وارد شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: دادگاه با حضور وکلا در حال برگزاری است و باید پس از استماع دفاعیات دقیق بررسی شود. در حال حاضر اظهار نظر صحیح نیست. این افراد با توجه به اسناد و مدارک ضابطین و … متهم هستند و باید دید دادگاه به چه نتیجه‌ای می‌رسد.

وی در رابطه با ارتباط کاووس سید امامی با پرونده نیز عنوان کرد: در خصوص فرد خودکشی کرده اینکه سرشبکه بوده یا نه را اطلاعی ندارم اما ارتباط بله، وجود داشته است. در رابطه با نوع ارتباط و سرکردگی باید اسناد و مدارک وجود داشته باشد و ارائه شود و در غیر این صورت نمی‌توان اظهارنظر کرد.

رأی پرونده متهمان بانک سرمایه در حال تدوین است

اژه ای در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه گفت: بانک سرمایه دارای متهمان متعددی است و تعدادی کیفرخواست خورده و به دادگاه رفته و تعدادی هم که به دادگاه رفته رسیدگی شده است.

وی افزود: تعدادی از آنها حکمشان در حال تدوین است، اما عده‌ای هم دادگاهشان شروع نشده و عده‌ای هم پرونده شأن در دادسراست و در هفته آینده که رأی انشا، امضا و تایپ شد به استحضار شما می‌رسد.

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضائیه به اظهارات اخیر حسن عباسی در مورد رئیس جمهور و رئیس مجلس ورود کرده است؟ گفت: دادستان تهران و وزارت اطلاعات مطالبی را در این زمینه ارسال کردند و این موضوع در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسی ازش کاری بر نمیاد

    • بدون نام

      قوه قضاییه باید با خودروسازان متخلف و دلالان خودرو هم برخورد کند.‌‌‌...‌.‌‌‌‌‌‌

    • بدون نام

      حاج حسین شریعتمداری عزیز خار چشم شماهاست.ان شاالله خدا حفظشان کند سردار فرهنگی جبهه انقلاب را.

      پاسخ ها

      • سعید پرسپولیس

        حسین آقا نازن

      • بدون نام

        حاج حسین خودت داری از خودت تو برترینها تعریف میکنی؟!

      • بی نام

        موافقم

      • بدون نام

        درود فراوان بر سرداران شجاع حاج حسین شریعتمداری و دکتر دلاور حاج حسن عباسی زبان گویای ملت بصیر ایران اسلامی

      • بدون نام

        البته گویا فرهنگ از نظر شما یعنی بد و بیراه گفتن در روزنامه!!!!

      • بدون نام

        جك نگو

    • بدون نام

      ضمن احترام به همه مخاطبین وخسته نباشید به معاون قضایی ؛ اقای شریعتمداری که اگر بخاطر نقد هست که پری بیراه نمیگه گاهی تند میره فقط

    • به : ۱۸:۳۴

      لایک میدم بخاطر ادب و بامزه گفتی زبان خوب را جایگزین کنیم

    • محمد

      ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج